toch nog 15 van de 17 punten.
maar volgens mij heb ik alles goed!

Opgave 9 (zie hieronder) is natuurlijk easy fold. Dit kun je ook wel zien aan de uitleg, die maken ze zo dat je moet callen?! als je ranges opsteld en dan alle handen die je beaten weg laat onder het mom van "die zou die anders gespeeld hebben" kun je altijd wel callen. Er stond ook nergens in de vraag dat hij QQ+ anders zou spelen en ik kan me niet echt bedenken hoe hij die zou spelen. Flat callen is onzin en 3 betten ook omdat je jezelf committed en 3-betten gewoon veel te sterk lijkt en met steal handen niet ge reraisd wil worden.
Dit is al het 2de handje op dit forum dat mensen JJ totaal overwaarderen.
Zelfs als villian hier K3s heeft kun je gewoon folden met je pocket JJ want je hebt minder dan 69% kans. (aangenomen dat we ook nog een edge op deze game hebben.)
conclusie fold Zelfs als hij al die restealt " 22+,A2s+,K5s+,Q7s+,J8s+,T8s+,98s,A7o+,K9o+,QTo+,JTo" (iets meer dan 30%) is folden beter dan callen.
Spoiler
Opgave 9:
FullTilt $11+1 NL Hold'em (4 handed)
Blinds: 80/160
Stacks
CO (t2525)
Hero (t3100)
SB (t1485)
BB (t6390) (hyper-aggressieve regular die waarschijnlijk zeer loose zal restealen)
Preflop: Hero is BU with
1 fold, Hero raises to t389, 1 fold, BB raises to t6390(allin), Hero... ?
In deze hand wordt de bubble al vrij snel bereikt en een agressieve speler heeft de grootste stack.
Je raiset je JJ vanaf de button, SB foldt en BB schuit zijn chips naar het midden. Wat doe je?
Call (2 Punten)
Fold (0 Punten)
Jouw antwoord Fold (0 Punten)
Tegen deze tegenstander moet je zeker callen.
Volgens ICM heb je hier zo'n 68% equity nodig.
Tegen een range zonder tophanden - die de meeste tegenstanders waarschijnlijk anders zouden spelen dan simpelweg shoven, zolang je geen history met elkaar hebt - van 55-JJ, A8s+, KTs+, JTs, A9o+, KTo+, QJo heb je die 68% al.
Van dit type tegenstander kun je echter verwachten dat hij in sommige spots nog looser zal reraisen.
Daarom kun je zonder al te veel zorgen die call-knop indrukken.