Ga naar het forum
bots - wat zal ik d...

Meldingen
Alles wissen

bots - wat zal ik doen

175 Berichten
48 Gebruikers
0 Reacties
15.4 K Weergaven
Yoghi
BlackMember

Haha je bent echt in korte tijd 1 van mijn favoriete posters geworden hier.

Heb geprobeerd dat stuk te lezen, maar was nogal theoretisch in iets waar ik echt 0 verstand van heb.

Ik denk dat het onmogelijk is om met 80% zeker in te schatten behalve in bepaalde situaties. Ranges zijn zo wijd en (hopelijk in mijn geval) goed gebalanced dat het me vreemd lijkt. Maar zoals ik zei weet ik er niks van, zal misschien morgen als ik fris ben het eens doorlezen.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door vanPollum

Oorspronkelijk gepost door bayleysa

Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
@Vanpollum,

+1K :D

Keep up the good work, we'll need it in the near future...

@Bayleysa,

Héél onvolwassen reply's! Ookal ben je het volkomen oneens met iets, je mag best wat respect tonen voor iemand die zoveel tijd en moeite hierin investeerd.

meeste lui die hier mee komen zijn vis en zoeken naar een oorzaak waar hun geld heen is gegaan. Daarom vroeg ik ook offie iets kon laten zien waaruit blijkt dat ie zelf een decent speler is. Als iemand 50k up is en dit beweerd ben ik eerder geneigd he serieus te nemen, al was ik probably niet helemaal fair

Hoi Bay, ik vind mezelf zeker geen goede pokerspeler maar haal toch een steady winrate op nl25- (tot nu toe 10.7 bb over 400k+ hands.) Ik ben een puur recreationele speler en wil per se winnen maar het geld op zich interesseert me niet, voor mij zijn het gewoon chips... (100 chips aan tafel, of ze nu 1cent of 1 Euro waard zijn, het winnen van een stack op nl2 vind ik net zo tof als op nl25). Ben al een oudje en heb net vóór de internetbubble mijn ICT/Inet-security bedrijf verkocht en dit is voor mij puur hobby. Dat wil dus niet zeggen dat ik mijn kapitaal op nl1k wegdonk, helaas voor jou misschien. Vanwege mijn achtergrond interesseert mij de gehele zaak behoorlijk, ik ben ook goed met cijfertjes en enige levenservaring geeft je snelle herkenning van concepten en patronen, vandaar (de botwestie en dat ik poker leuk vind en redelijk speel). Als ik (of we) die bots consequent kunnen leegmelken zou ik dat echt een goede zaak vinden !!

Een andere belangrijke reden om te kijken hoe je kan exploiten is dat ik erachter ben gekomen dat ik erg veel van het spel leer; dingen die ik al wist maar nooit goed toepaste... Dankzij het bestuderen van PF-ranges van een 16-12 'reg' en het spelen met de equilator kan ik iig preflop IP perfect terugspelen en mijn eigen leaks vinden. Scheelt me toch weer een 1bb/100??

Je was idd niet helemaal fair... Ik ook niet, ik heb namelijk geen salaris om jouw huur van te betalen.

mja waarom zou je een bot op nl 25/50 laten runnen blijft mijn vraag. verder ben je dus winnend dus that makes ur story more solid imo.

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

Ik vind trouwens dat je je best moet doen om iemand hogerop te spreken en ervoor te zorgen dat al die bots gebanned worden. Online poker heeft het moeilijk genoeg, en de bots kunnen wel eens ervoor zorgen dat het heel binnenkort voorbij is. Ze zullen waarschijnlijk supersnel beter worden, en wanneer alle recreatieve spelers ervan horen is de kans groot dat ze ermee stoppen.

Het is zaak dat de pokersites dit ook inzien zodat ze wel genoodzaakt zijn om er veel werk in te steken. Op het moment kunnen ze nog denken dat het goed is omdat ze meer rake krijgen, maar op de lange termijn zal het hun einde zijn als ze er niks aan doen.

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

@Vanpollum,

@Bayleysa,

Héél onvolwassen reply's! Ookal ben je het volkomen oneens met iets, je mag best wat respect tonen voor iemand die zoveel tijd en moeite hierin investeerd.

meeste lui die hier mee komen zijn vis en zoeken naar een oorzaak waar hun geld heen is gegaan. Daarom vroeg ik ook offie iets kon laten zien waaruit blijkt dat ie zelf een decent speler is. Als iemand 50k up is en dit beweerd ben ik eerder geneigd he serieus te nemen, al was ik probably niet helemaal fair

Hoi Bay, ik vind mezelf zeker geen goede pokerspeler maar haal toch een steady winrate op nl25- (tot nu toe 10.7 bb over 400k+ hands.) Ik ben een puur recreationele speler en wil per se winnen maar het geld op zich interesseert me niet, voor mij zijn het gewoon chips... (100 chips aan tafel, of ze nu 1cent of 1 Euro waard zijn, het winnen van een stack op nl2 vind ik net zo tof als op nl25). Ben al een oudje en heb net vóór de internetbubble mijn ICT/Inet-security bedrijf verkocht en dit is voor mij puur hobby. Dat wil dus niet zeggen dat ik mijn kapitaal op nl1k wegdonk, helaas voor jou misschien. Vanwege mijn achtergrond interesseert mij de gehele zaak behoorlijk, ik ben ook goed met cijfertjes en enige levenservaring geeft je snelle herkenning van concepten en patronen, vandaar (de botwestie en dat ik poker leuk vind en redelijk speel). Als ik (of we) die bots consequent kunnen leegmelken zou ik dat echt een goede zaak vinden !!

Een andere belangrijke reden om te kijken hoe je kan exploiten is dat ik erachter ben gekomen dat ik erg veel van het spel leer; dingen die ik al wist maar nooit goed toepaste... Dankzij het bestuderen van PF-ranges van een 16-12 'reg' en het spelen met de equilator kan ik iig preflop IP perfect terugspelen en mijn eigen leaks vinden. Scheelt me toch weer een 1bb/100??

Je was idd niet helemaal fair... Ik ook niet, ik heb namelijk geen salaris om jouw huur van te betalen.

mja waarom zou je een bot op nl 25/50 laten runnen blijft mijn vraag. verder ben je dus winnend dus that makes ur story more solid imo.

Omdat hij hoger niet beat? vanpollum zegt dat hij 1.5bb/100 wint, het is best mogelijk dat het niveauverschil groter is dan het verschil in winrate.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

ja zover ben ik ook wel uiteraard maar ik doel meer op het feit dat het gewoon niet worthy is. Stel je pakt 20k op zon ding dat alleen al 10k aan constructie kosten ( zou niet weten hoeveel dat in realiteit is btw hoor) heeft en nog het risico om gepakt te worden/ ontwikkelingen in game waar niks aan te doen is. Dat is toch geen risk/reward?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Ik vind trouwens dat je je best moet doen om iemand hogerop te spreken en ervoor te zorgen dat al die bots gebanned worden. Online poker heeft het moeilijk genoeg, en de bots kunnen wel eens ervoor zorgen dat het heel binnenkort voorbij is. Ze zullen waarschijnlijk supersnel beter worden, en wanneer alle recreatieve spelers ervan horen is de kans groot dat ze ermee stoppen.

Het is zaak dat de pokersites dit ook inzien zodat ze wel genoodzaakt zijn om er veel werk in te steken. Op het moment kunnen ze nog denken dat het goed is omdat ze meer rake krijgen, maar op de lange termijn zal het hun einde zijn als ze er niks aan doen.

Tja, vertel me hoe ik kan zorgen dat de sites ze weren... Reeds gemeld, ook ps.com aangespoort dit speerpunt van hun beleid te maken tov rooms want het bepaald de toekomst van het poker. Kan ook niet zomaar rooms en players publiseren..., anderen hebben dat voor mij al gedaan...

De bots worden steeds beter, ik kan zo het complete systeem-concept voor een botfarm met NN-opponent-modelling (HHs!) en collusion uittekenen. Dan zijn er ook anderen die dat kunnen evenals programmeurs die het kunnen maken. Als er geen actie ondernomen wordt heb je straks tafels met 4 bots en 4 regs die wachten op die ene vis, waarbij nauwlijks de rake van 11bb te beaten is. Dat zou dan wel het begin van het einde zijn en da's niet tof

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Yoghi

@Vanpollum,

@Bayleysa,

Omdat hij hoger niet beat? vanpollum zegt dat hij 1.5bb/100 wint, het is best mogelijk dat het niveauverschil groter is dan het verschil in winrate.

Precies..., via PTR zie je dat ze gedownmoved zijn van NL100 naar NL25. NL10 heb ik niet onderzocht of gemerkt. Ze clutteren nu op NL25, en dat is volgens mij omdat ze dar net breakeven kunnen halen maar toch genoeg points halen voor de bonussen/rakeback.

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

ja zover ben ik ook wel uiteraard maar ik doel meer op het feit dat het gewoon niet worthy is. Stel je pakt 20k op zon ding dat alleen al 10k aan constructie kosten ( zou niet weten hoeveel dat in realiteit is btw hoor) heeft en nog het risico om gepakt te worden/ ontwikkelingen in game waar niks aan te doen is. Dat is toch geen risk/reward?

Misschien door multiaccounting. Kan ook gewoon zijn dat iemand nauwelijks kosten heeft maar het gewoon leuk vindt om te programmeren.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ook niet voor een talentvolle ICT-er die geen werk kan vinden in een Oostblok- of ontwikkelingsland waarin de levensstandaard stukken lager is dan hier ?

En hoeft niet veel te kosten hoor.., de basis kan je zo overal downloaden en verder is het een kwesti van kennis, vaardigheden en vooral tijd.

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Ook niet voor een talentvolle ICT-er die geen werk kan vinden in een Oostblok- of ontwikkelingsland waarin de levensstandaard stukken lager is dan hier ?

En hoeft niet veel te kosten hoor.., de basis kan je zo overal downloaden en verder is het een kwesti van kennis, vaardigheden en vooral tijd.

ik blijf er toch bij dat als je slim genoeg bent zulke bots te ontwikkelen je genoeg van het spel weet en brains genoeg hebt om nl1k + te beaten.

Mocht de situatie btw zo ver komen zoals jij hierboven schetst dan zullen sites wel actie ondernemen imo.

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

De ignorantie van sommige mensen in deze thread is onvoorstelbaar

Beantwoorden
Citeren

Ik ken helaas zelf een stel ict'ers die een zeer succelvolle botring hebben gehad. En daar ook echt dik mee binnenliepen...

Ben heel benieuwd wat je verder allemaal gaat betekenen vanPollum. Ik zal het zeker lezen :) Veel succes hiermee!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ik blijf er toch bij dat als je slim genoeg bent zulke bots te ontwikkelen je genoeg van het spel weet en brains genoeg hebt om nl1k + te beaten.

Mocht de situatie btw zo ver komen zoals jij hierboven schetst dan zullen sites wel actie ondernemen imo.

Goede kans dat de mensen die ze ontwikkelen ze niet operaten. Als ik alle acties door notecaddy draai zie ik maar erg weinig variantie tussen de twaalf bots die ik geanalyseerd heb. Kan goed zijn dat het een aangepast standaarpakketje is, kan me niet voorstellen dat het één operator is, in ieder geval geen (intelligente) colussion. Als je maar een beetje weet van poker en veel van ICT en weinig kapitaal heb (voor nl1k+)... nou ja, laat maar.

Zover als ik hierboven schets is de situatie nog niet, maar wanneer wel? Heb genoeg voorbeelden waar 3-4 van deze bots aan één tafel zitten. (En ook tegen elkaar spelen en all-in gaan met hun midstacks). Ik snap echt niet dat de rooms dit zelf niet detecten en het zo laten. Echter, zoals het recente verleden heeft laten zien is lange termijn belang voor de CEO's van de rooms niet altijd het primaire belang.

Beantwoorden
Citeren
duvel666
Elite Grinder

profitabel, niet profitabel ...
toch makkelijk uit te rekenen

stel dat ze 1bb/100 winst maken ...

1 acc speelt 4000 handjes per dag op nl25 ...

0.25*40=10$
iemand die serieus bot... zal wel met meerdere pc's en accounts werken ...
stel dat hij er 5 zo heeft ...

10$*5 = 50$ /dag

50$*30 = 1500$ /maand

dit op zich is al een heel degelijk loon in lage loonlanden, heel degelijk !!

dit houdt nog geen rekening met de rake ...
4000 handen/dag *30 = 120.000 handen / maand .... *5 acc = 600.000 handen / maand ...

geeft je al een aardige rakeback, niet ?

http://www.rakebackcalculator.com/
geeft met 30% R+B op nl25, 16 uur per dag, 8 tafels ... een maandelijkse RB van rond de 5k$ ...

dat is dan nog maar 1 acc .... ^^

en een bot laten runnen hoeft echt ni veel te kosten ...
kleine server voor HH sharing en modelling thuis opzetten, 5 degelijke pc's eraan koppelen 5 acc te draaien en hup ... je bent heel profitabel weg ...

de bots mogen nog licht verlieslatend spelen om een heel solide loon te hebben ...

ik heb vroeger in enkele online RPG games gebot en bots wat 'verbeterd' als sport samen met enkele andere studenten programmeurs...
ben er 1000% zeker van dat het undetectable mogelijk is en dat het zowiezo bestaat ...

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Goede kans dat de mensen die ze ontwikkelen ze niet operaten. Als ik alle acties door notecaddy draai zie ik maar erg weinig variantie tussen de twaalf bots die ik geanalyseerd heb. Kan goed zijn dat het een aangepast standaarpakketje is, kan me niet voorstellen dat het één operator is, in ieder geval geen (intelligente) colussion. Als je maar een beetje weet van poker en veel van ICT en weinig kapitaal heb (voor nl1k+)... nou ja, laat maar.

Zover als ik hierboven schets is de situatie nog niet, maar wanneer wel? Heb genoeg voorbeelden waar 3-4 van deze bots aan één tafel zitten. (En ook tegen elkaar spelen en all-in gaan met hun midstacks). Ik snap echt niet dat de rooms dit zelf niet detecten en het zo laten. Echter, zoals het recente verleden heeft laten zien is lange termijn belang voor de CEO's van de rooms niet altijd het primaire belang.

bedoelde het meer van als je zo smart bent dat je dan beter zelf nl1k kan gaan grinden ipv te laten botten

Beantwoorden
Citeren
duvel666
Elite Grinder

sommige mensen zijn meer theoretisch aangelegd dan praktisch...

plus daarbij ...

bots werken zelf en jij kan je meanwhile 'amuseren' ...

+

mass multitabelen met 5 accs bvb is veel stabieler inkomen dan zelf op nl1k spelen ...

draaien de bots verlies op nl25... dan is dat verlies heel beperkt in vergelijking met hun 'globale' inkomen ...

risico analyse enzo zijn precies je sterkste vak niet he bay :P

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door duvel666
sommige mensen zijn meer theoretisch aangelegd dan praktisch...

plus daarbij ...

bots werken zelf en jij kan je meanwhile 'amuseren' ...

+

mass multitabelen met 5 accs bvb is veel stabieler inkomen dan zelf op nl1k spelen ...

draaien de bots verlies op nl25... dan is dat verlies heel beperkt in vergelijking met hun 'globale' inkomen ...

risico analyse enzo zijn precies je sterkste vak niet he bay :P

mwah als je gesnapt wordt ben je zwaar de lul en je cash kwijt imo, tis maar wat je risk-reward noemt.

Beantwoorden
Citeren
gewoonlars
Oldschool Grinder

Een bot laten runnen op NL1k geeft toch veel meer risico als een bot laten runnen op NL25 waar op ieder willekeurig moment van de dag een veelvoud van het aantal spelers van NL1K speelt.

Het lijkt mij een stuk makkelijker een bot te spotten op NL1K doordat er een stuk minder spelers op dit limiet spelen en er redelijk wat mensen ook voor een living spelen in tegenstelling tot NL25.

Anyway goed topic, ik las laatst ook op 2+2 dat er weer 6 of 7 accounts waren gebust gewoon accounts die duizenden dollars verdienden. Lijkt mij wel belangrijk dat mensen meer bedachtzaam zijn als ze pokeren.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1
Elite Grinder

-Het lijkt wel alsof deze bots gebruik maken van 'opponent modelling'. Ik had snel één serieuze leak gevonden in de BTN/blind battles maar het leek dat deze bots zich razendsnel aanpassen. (Echter nog geen groot genoege sample helaas). Als ze id zich erg snel aanpassen wordt het moeilijk ze consequent op een leak te exploiten....

-bots die zich razendsnel aanpassen, het lijkt zeker wel alsof er iemand de knoppen van de bot beheert!! Alsof er een daadwerkelijk persoon met de bot speelt! Sterker nog, misschien is het wel geen bot... ?(

-Verder spreek je je nog tegen in het feit dat ze niet aan collusion zouden doen, maar wel met 4 bots aan 1 tafel zouden zitten.

-Op Fl denk ik dat de bots wel een stuk verder zijn trouwens, maar ik denk niet dat op NL de bots van dit moment full stacked kunnen spelen. Ik geloof dat er bots zijn, en ik geloof ook wel dat ze nl25 MSS kunnen beaten met 1bb/100. Ze zullen beter worden en ze moeten daarom actief bestreden worden.

- Ik heb nagevraagd bij Europoker en dus ongame en zij ontkennen dat er bots bekend zijn, en ook geven ze aan dat ze actief omgaan met de (vele) kritieken die er voornamelijk vanuit 2+2 komen de laatste tijd, maar tot op dit moment is er uit geen enkele beschuldiging op ongame daadwerkelijk een bot gekomen, waardoor een account is gesloten. Op dit moment is men bang voor bots en ziet men in elke verdachte speler die steady speelt een bot (mijn mening).

- Ook al jaren spelend op ongame (wel SH, maar FR is klein op ongame) kan ik zeggen dat ik nog nooit het gevoel heb gehad tegen een bot te spelen.

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

1) Mijn complimenten dat je zoveel werk steekt in deze case.
Bots zijn idd een pest voor het online poker , en moeten altijd asap eruit gegooid worden.
Obvious is het niet simpel om ze altijd te detecten , de stroper is meestal 1 stap voor op de boswachter , maar tis een zaak om die stap zo klein mogelijk te houden.

2) Imo is ze exploiten een mooi initiatief (alleen al maar omdat je er gewoon uit leert , je leert een gameplan opstellen tegen een bepaalde speler , of dat nu een bot is of niet maakt niet uit). Toch is het mijn mening dat deze onbalans zo snel mogelijk gewoon van de site gebannen moet worden en funds frozen.
Als ze beetje slim zijn cashen ze wel vaak uit gezien ze ookwel weten dat als ze ontdekt zijn wat online staat kwijt is.

3) Bay , ik snap dat je wat natuurlijke weerstand hebt tegen mensen die komen klagen dat online poker oneerlijk , rigged , ... is. Toch ga je wel heel snel heel kort door de bocht.
Als je gewoon al kijkt naar de original post zie je dat er tijd is gestoken in het uitwerken van een weldoordachte , gefundeerde en mooi uitgeschreven post.
Dat zou al een belletje moeten doen rinkelen van op zijn minst even de moeite te doen het wat dichter te bekijken.
Ikzelf zou ook meer bewijs gevraagd hebbe , maar dan wel net iets meer open-minded ;)

4)Laten we hopen dat er iets van komt :)

Beantwoorden
Citeren