Ga naar het forum
Early, Middle en La...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Early, Middle en Late posities

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
433 Weergaven

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in het poker en heb me toegelegd op de Fixed Limit variant.
Ik heb de basis artikels gelezen in de Strategie Sectie. In het begin zware kost , maar door te spelen leer je elke keer bij.

In deze artikels worden de verschillende posities uitgelegd die je kunt innemen aan een tafel. De Early - Middle en Late positities. De Starting-Hands-Charts is hier ook mee op gebaseerd.

Er wordt uitgegaan van 10 spelers : dan is de verdeling 3 Early + 3 Middle + 2 Late +2 Blinds

In het artikel staat uitgelegd dat bij 9 spelers 2 Early en bij 8 spelers slechts 1 Early overbljift.

Maar hoe zit het als je met 3,4 of 5 spelers aan een tafel zit. Hoe zit het dan met de posities? Dat is me niet duidelijk.

Bedankt voor mij te helpen allesinds.

Kristoferke

9 reacties

Hey kristoferke,

Leuk dat je voor Fixed Limit hebt gekozen. Ben er zelf ook nog niet zo lang geleden mee begonnen, en ik kan je zeggen: het bevalt me goed. :)

In principe valt er elke keer dat er een speler minder overblijft de vroegste positie die nog over is weg.

10 spelers: 3 early, 3 middle, 4 late (CO, BU, SB, BB)
9 spelers: 2 early, 3 middle, 4 late
8 spelers 1 early, 3 middle, 4 late
etc.

Op moment dat de early's er niet meer zijn, vallen de middle's weg. De CO, BU, SB en BB blijven altijd als laatste over, en dan valt de CO weg, de BU, en in een HU spel is er alleen nog een SB en BB.

Echter is het de vraag of je uberhaupt 3, 4 of 5 spelers aan tafel zult krijgen. Ben je begonnen met Full Ring, of direct Short Handed? Bij Fullring ga je beter van tafel als er een aantal spelers vertrekken. Bij SH kan het wel eens voorkomen dat je met 4 of 5 spelers zit, maar met 3 spelers moet je toch eens overwegen een andere tafel te zoeken denk ik.

Is het zo verder duidelijk? Elke keer valt de vroegste positie weg.

Groeten,
Xpload1989

Al typ ik nog zo snel, Xpload is er altijd eerder bij :(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik ben nog in de "Play Money" omgeving aan het pokeren en daar komt het soms voor dat er nog maar weinig spelers overschieten.

Dus in een spel met slechts 4 spelers heb je enkel 2 Late posities en dan 2 Blinds?

Greetz

Kristoferke

Oorspronkelijk gepost door kristoferke
Dus in een spel met slechts 4 spelers heb je enkel 2 Late posities en dan 2 Blinds?
Kristoferke

Yep.

Succes met je FL avontuur!

Oorspronkelijk gepost door calimero1981

Haha, sorry calimero :)

PS: Thanks voor een nieuwe quote voor m'n siggy ;)

DeKuip
Elite Grinder

Ik voel met je mee :f_cry:

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Ah, kop op jongens! :) Niet iedereen kan zo snel typen :P Haha

Daarentegen maak ik altijd wel mega-posts. Dus als je kort en beknopt je verhaal doet moet het zeker lukken, toch? :P

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989

Oorspronkelijk gepost door DeKuip

Ah, kop op jongens! :) Niet iedereen kan zo snel typen :P Haha

Daarentegen maak ik altijd wel mega-posts. Dus als je kort en beknopt je verhaal doet moet het zeker lukken, toch? :P

Dan maak ik mijn posts voortaan zo:

"Zie Xpload1989 zijn post."

Ik ben wel trots dat ik tegenwoordig signatures ontwerp voor meerdere mensen hier :D