Op 15 september vorig jaar ben ik bij PokerStrategy aan de slag gegaan. Ik had om eerlijk te zijn nog nooit van de site gehoord. Alleen via vrienden die ik via de online gaming wereld(Starcraft) kende en dan was het eigenlijk alleen maar een Duitse short stack site.
Het is eigenlijk ook via hen dat ik als het ware gerecruit ben. Een van m'n beste vrienden vroeg ineens of ik geïnteresseerd was en mijn reactie was eigenlijk heel strak nee. Waarom zou ik voor die kleine site gaan werken? Die kunnen toch nooit een uitdaging bieden? Ik zag geen enkele reden om te stoppen met studeren en de wereld rond te reizen, gesponsord door het online pokeren.
Hij bracht me echter in contact met Korn, die ik nog wel van vroeger kende. Korn wist me snel uit te leggen dat ze zo klein niet zijn en dat er zeker nogal wat mogelijkheden waren binnen het bedrijf. Uiteindelijk heeft hij mij ervan overtuigd dat ik bij PokerStrategy.com goed uit de voeten zou kunnen.
Ik was op het moment toevallig in Nederland om mijn bankrekening en dergelijke op te zeggen en m'n ouders weer eens te bezoeken. Een ritje naar Hamburg was dus zo ver niet vergeleken met het Bangkok waar ik m'n meeste tijd spendeerde. Ik ging naar Hamburg voor een interview, dat eigenlijk geen interview was. Het was meer een kennismaking en dat was een zeer aangename voor beide partijen.
Een weekje later toen ik alweer lekker aan de Singha'tjes(Thais biertje, smaakt verdraaid goed) zat, kreeg ik een emailtje binnen. Ik kon morgen al beginnen. Dat ging helaas zomaar niet, maar in September over drie maandjes kwam mij beter uit. Zo heb ik gedag gezegd tegen mijn luizen leventje in Bangkok en kwam ik aan in het zonnige Gibraltar.
Nu zou je zeggen dat Bangkok ook zonnig is, maar dat is een veel voorkomende fout. De smog en bewolking(vanwege het klimaat) blokkeren vrijwel iedere zonne straal op de doorgaanse dag in Bangkok. Daarnaast leefde ik gemiddeld van 4uur smiddags tot 8uur smorgens.
Van de beslissing om een zogenaamd paradijs; luieren, feesten, pokeren en nog meer luieren - te ruilen tegen een klein schier eilandje waar ik iedere dag 9 uur zou moeten werken, heb ik gek genoeg nooit spijt gehad.
Het was minder wennen dan ik verwacht had en eigenlijk voelde ik me goed thuis bij PokerStrategy. De sfeer op het werk was erg relaxed en aangenaam. Geen gedwongen toestanden en het was leuk om te doen. Ik ben begonnen als community manager van de Nederlandstalige community, wat Lanfear en MrJeroen nu zijn. Daarbij heb ik misschien wat geluk gehad, want eerlijk de Nederlandse community was zeer prettig om mee te werken.
Iedere dag stonden de fora bol van positieve commentaren en een legioen aan leden bood hun hulp aan bij het werken aan de site. Het enthousiasme waarmee er gewerkt werd om nl.PokerStrategy.com beter te maken was enorm en dat werkt een stuk prettiger dan wanneer het allemaal maar moet.
Je kon onze community, want dat is het nog steeds, met reuze stappen vooruit zien gaan. Dit zeker in vergelijking met andere communities. Wat is er nu eigenlijk gebeurd in 1 jaar bij PokerStrategy? Het gaat eigenlijk rapper dan je denkt. Op het moment dat ik begon, waren er slechts een handjevol artikelen vertaald en stonden er zes Nederlandstalige videos op de site. De site stond tevens vol met vertaalfouten en dergelijke.
Nu van zes videos naar enkele honderden. Er staan 247 artikelen online in plaats van 14. Er zijn tal van opties bijgekomen:
-Handen beoordelen op alle limieten en alle varianten
-Handen posten op PokerStrategy zelf
-Meer partner sites erbij
-Homepage is veranderd
-Het nieuws is enorm verbeterd
-Coachings van iedere variant
-Community page erbij(dat helaas niet zo;n succes is)
Enzovoorts. Als je kijkt dat dit allemaal in één jaar gebeurd is, dan kun je niet anders dan concluderen dat de freelancers en werknemers hier bij PokerStrategy keihard gewerkt hebben om het allemaal nog beter te maken.
Voor mij persoonlijk heeft Korn gelijk gekregen. Er zijn zeer veel opties binnen PokerStrategy. Mijn idee Team PokerStrategy.com kreeg gelijk oren wanneer ik het presenteerde en is eigenlijk ook langzaam van de grond gekomen. Sinds mei ben ik er eigenlijk full time mee bezig.
Team PokerStrategy.com was voor mij ook nieuw. Ik had geen ervaring met live coverage, managen van 'pro' spelers en alles wat daarbij kwam kijken. Met veel vallen en opstaan is het er toch van gekomen en hoewel het in het begin vooral vallen was, begin ik nu langzaam overeind te komen.
De coverage staat redelijk op zijn poten. Tenminste met Barcelona was ik tevreden en van daaruit kan het enkel beter worden. Elias zal mij nu bij ieder event assisteren en de zware taak op zich nemen om zo perfect mogelijk coverage te verzorgen, zelfs als dat betekent dat hij 14u per dag in de weer moet zijn. Het team begint zich redelijk comfortabel te voelen en het team wordt meer en meer onderdeel van de site.
Tevens vind ik het jammer dat ik niet meer voor de Nederlandstalige community werk. Het was altijd erg leuk, de diamond parties en black member parties daarbij inbegrepen. Helaas kan ik niet beide dingen tegelijk doen. Vooral Zeezout, Elias, Remmetje, Marple08 en Lanfear wil ik bedanken voor hun hulp in de tijd dat ik hier cm was. Vooral zij hebben zich vaak meer dan 40uur per week ingezet over een lange periode. Dat wil niet zeggen dat het natuurlijk mogelijk was zonder de hulp van de vertalers, video producers etc. etc. etc.
Nu is dit mijn 2000ste post en ben ik hier 53 weken, dus daarom dit lange verhaal. Ik wil het gelijk even gebruiken om een primeur aan de Nederlandse community te geven. We zullen het team uitbreiden van 4 naar 8 spelers en hopelijk zit daar ook een Nederlandse speler bij