Ga naar het forum
Fiscus jaagt op pok...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Fiscus jaagt op pokerprofs

195 Berichten
49 Gebruikers
0 Reacties
17.5 K Weergaven

Lekker vriendelijk. :rolleyes: Van politiek weet je ook weinig, want hoe een linkse rakker een bruine vinger moet halen bij Balkenende is me geheel onduidelijk. Laat je dat er verder maar niet van weerhouden met argumenten te komen. Een reactie van één regel met niks meer dan een ad hominem is nou niet echt constructief te noemen.

Oh, en duvel, ik geef duidelijk boven aan dat er, vanwege variance, na een jaar pas betaald dient te worden, dus voordat je me beticht ergens "geen oren naar te hebben" zou je misschien eerst even je ogen kunnen gebruiken? K? Thanks.

blowkonijn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door SuvorovNL

Oorspronkelijk gepost door Rienk
hoeveel kost al dat personeel dat voor de belastingdienst op het geld van de pokerspelers ''jaagt''? Ze zeggen dat ze nog honderduizenden euro's moeten krijgen van pokerspelers. maar al die werknemers daar en al die andere ministers en ambenaren die zich hier mee bezig houden kosten ook heel erg veel.

Alsof die alleen maar met pokerspelers bezig zijn, zeg. Ik snap dat dit een pokerforum is en zo, maar dit soort reacties slaat ook nergens op. Als je een team van 5 mensen samensteld dat een jaar lang full time op pokeraars gaat "jagen" en die gasten zorgen ervoor dat er een miljoentje in de schatkist verdwijnt dan heb je al "winst".

Overigens, welke "winst" haal je uit veel van het werk dat rechercheurs bij de politie eigenlijk doen? Een moordenaar achter de tralies krijgen en houden kost klauwen vol met geld. De wet is echter de wet, voor iedereen.

Als Jan Modaal belasting moet betalen over z'n €35.000 of zo per jaar, dan moet een pokerprof dat net zo goed. Al die mitsen en maren is BS. Aan het eind van het jaar gewoon afrekenen. Door variance kan ik me er wel in vinden dat een poker speler niet elke maand betaalt, maar aan het eind van het jaar moet de fiscus ook bij hem langskomen. Als ze dat niet kunnen hebben, dan moeten ze maar verhuizen, hebben vele Nederlanders met een "reguliere" baan ook gedaan.

Hey, doe mij wat van die drugs die jij neemt. Ik geloof dat jij niet helemaal lekker bent...... Er was eens een tijd, waar jij waarschijnlijk de natte droom van elke binnenvallende duitser zou zijn, met die die totaal verknipte idealen van je. Meld Misdaad anoniem zal ook wel onder je speeddialknop op nummer 1 staan he :D :D Omg, als er geen regeltjes waren, zou jij niet eens weten hoe je moest leven. Get a life man........

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn

hoeveel kost al dat personeel dat voor de belastingdienst op het geld van de pokerspelers ''jaagt''? Ze zeggen dat ze nog honderduizenden euro's moeten krijgen van pokerspelers. maar al die werknemers daar en al die andere ministers en ambenaren die zich hier mee bezig houden kosten ook heel erg veel.

Alsof die alleen maar met pokerspelers bezig zijn, zeg. Ik snap dat dit een pokerforum is en zo, maar dit soort reacties slaat ook nergens op. Als je een team van 5 mensen samensteld dat een jaar lang full time op pokeraars gaat "jagen" en die gasten zorgen ervoor dat er een miljoentje in de schatkist verdwijnt dan heb je al "winst".

Overigens, welke "winst" haal je uit veel van het werk dat rechercheurs bij de politie eigenlijk doen? Een moordenaar achter de tralies krijgen en houden kost klauwen vol met geld. De wet is echter de wet, voor iedereen.

Als Jan Modaal belasting moet betalen over z'n €35.000 of zo per jaar, dan moet een pokerprof dat net zo goed. Al die mitsen en maren is BS. Aan het eind van het jaar gewoon afrekenen. Door variance kan ik me er wel in vinden dat een poker speler niet elke maand betaalt, maar aan het eind van het jaar moet de fiscus ook bij hem langskomen. Als ze dat niet kunnen hebben, dan moeten ze maar verhuizen, hebben vele Nederlanders met een "reguliere" baan ook gedaan.

Hey, doe mij wat van die drugs die jij neemt. Ik geloof dat jij niet helemaal lekker bent...... Er was eens een tijd, waar jij waarschijnlijk met de natte droom van elke binnenvallende duitser zou zijn, met die die totaal verknipte idealen van je. Meld Misdaad anoniem zal ook wel onder je speeddialknop op nummer 1 staan he :D :D Omg, als er geen regeltjes waren, zou jij niet eens weten hoe je moest leven. Get a life man........

Typisch. Ook geen inhoudelijke reactie.

Tot nu toe weet alleen Zeezout zijn oppositie fatsoenlijk te verwoorden. De rest gooit alleen maar met krachttermen en valt mij persoonlijk aan.

blowkonijn
Oldschool Grinder

Dat onderbouwen van mijn mening deed je zelf al....... moraalriddertje :D :D

laat die mannen toch lekker geld verdienen met pokeren en als de zakenmensen met hun 30/50% moeten betalen dan stoppen ze daar toch mee en gaan ze ook pokeren des te meer vissen voor mij:D

Lekker vriendelijk. :rolleyes: Van politiek weet je ook weinig, want hoe een linkse rakker een bruine vinger moet halen bij Balkenende is me geheel onduidelijk. Laat je dat er verder maar niet van weerhouden met argumenten te komen. Een reactie van één regel met niks meer dan een ad hominem is nou niet echt constructief te noemen.

lol wat kan mij het schelen, ga maar ergens anders de perfecte burger uithangen...

Dat onderbouwen van mijn mening deed je zelf al....... moraalriddertje :D :D

Wat is er in principe mis met het afdragen van belasting, zoals ieder persoon in loondienst, iedere free lancer en iedere ZZP-er, i.e., zoals iedere Nederlander? Hoe ben ik een moraalridder door te stellen dat pokeraars niets anders zijn dan ieder ander? Dat de wetgeving aangepast dient te worden is evident, maar dat maakt nog steeds pokeraars niet anders dan anderen. Variance = ondernemersrisico en een downswing zijn rode cijfers.

Oorspronkelijk gepost door fleurterreur

lol wat kan mij het schelen, ga maar ergens anders de perfecte burger uithangen...

Het kan je genoeg schelen om te reageren. Je naam is in ieder geval goed gekozen. Ik denk nog ff na over het "fleur" gedeelte, echter... :f_love:

Hey, doe mij wat van die drugs die jij neemt. Ik geloof dat jij niet helemaal lekker bent...... Er was eens een tijd, waar jij waarschijnlijk met de natte droom van elke binnenvallende duitser zou zijn, met die die totaal verknipte idealen van je. Meld Misdaad anoniem zal ook wel onder je speeddialknop op nummer 1 staan he :D :D Omg, als er geen regeltjes waren, zou jij niet eens weten hoe je moest leven. Get a life man........

Typisch. Ook geen inhoudelijke reactie.

Tot nu toe weet alleen Zeezout zijn oppositie fatsoenlijk te verwoorden. De rest gooit alleen maar met krachttermen en valt mij persoonlijk aan.

en jij gebruikt geen "krachttermen" .......rite.....

Het "jij ook" verweer. ...rite... :f_confused:

blowkonijn
Oldschool Grinder

We betalen al rake, dus ze moeten t maar bij de pokersites gaan halen. ik hoop voor je dat je op hogere limieten terecht komt, want dan zal je wel gaan denken wat je hier belachelijk hebt lopen te ouwehoeren. Doe je oogkleppen af man.

blowkonijn
Oldschool Grinder

Het kan je genoeg schelen om te reageren. Je naam is in ieder geval goed gekozen. Ik denk nog ff na over het "fleur" gedeelte, echter... :f_love:

En jij denkt niet voor jezelf, jij kan alleen maar opgelegde regeltjes volgen....

We betalen al rake, dus ze moeten t maar bij de pokersites gaan halen. ik hoop voor je dat je op hogere limieten terecht komt, want dan zal je wel gaan denken wat je hier belachelijk hebt lopen te ouwehoeren. Doe je oogkleppen af man.

Iedereen betaalt overal voor. En nog betaal je belasting. Als ze het bij de poker rooms gaan halen, gaat daar alleen de rake omhoog. Een hogere olieprijs betaal je ook terug bij de pomp. Over oogkleppen gesproken. FTP gaat jou echt niet subsidiëren, hoor.

Kruip eens snel terug onder die steen, waar je ineens onder vandaan gekomen bent.

Voor jou heb ik geen respect en tijd om inhoudelijk te reageren.

En jij denkt niet voor jezelf, jij kan alleen maar opgelegde regeltjes volgen....

Feitelijk onjuist. Het hele pokergebeuren is grotendeels niet gereguleerd. Voor mij is dit een principiële discussie over of pokerwinsten belast dienen te worden of niet.

Oorspronkelijk gepost door JinJin

Kruip eens snel terug onder die steen, waar je ineens onder vandaan gekomen bent.

Voor jou heb ik geen respect en tijd om inhoudelijk te reageren.

Maar genoeg tijd om niet inhoudelijk te reageren. :f_cool:

of je vader werkt bij de belastingdienst of je bent een linkse rothond die een bruine vinger wil halen bij balkende :f_cool:

Heerlijk, vrijheid van meningsuiting? :)

Betaald hier iemand op t forum 29% ?

Hoop ophef over iets wat voor de meeste niet eens geld,

---> Mafste vind ik nog het voorbeeld van auto;s als t over belasting gaat, ...
Belasting over inkomen, Belasting over uitgave (kopen v auto), belasting over heb hebben van auto, belasting over brandstof, belasting over rijden/kilometers etc etc, maar niemand gaat met de fiets :)
I know, kinda off topic, maar volgens mij is het enigste belastingvrije in NL de staatsloterij winnen

Enkele reis malta :
https://lijnvluchten.cheaptickets.nl/transport/BookXpress_Hitchhiker/flights.cfml?parameter=3breo6789541d8db2.N.1.&Studenten=0&Roundtrip=0&nr_children=0&filter_allowAirlines=*&DEP_APCODE=AMS&DEP_APNAME=Amsterdam&DEP_DATE=2010-02-02&Senioren=0&DES_APCODE=MLA&DES_APNAME=Malta&nr_adults=1&nr_infants=0&ecobusfir=eco

ik vind het woordgebruik door een paar mensen hier, zwaar over de top.

Ik ga geen discussies aan met mensen die elkaar uitschelden....

Twisted1984
Elite Grinder

Ik denk dat bijna iedere 'pro'-speler het geen probleem zou vinden om 29% belasting te betalen (geen belasting zou nog mooier zijn maar ik denk dat dat een utopie is op het moment). Het probleem is uiteraard dat verliesmaanden niet mogen worden verrekend met de winstmaanden. Als iemand als pro €10.000 wint in januari en vervolgens € 8.000 verlies maakt in februari, raakt hij zelfs geld kwijt aangezien de winst in januari tot € 7.100 wordt gereduceerd.

Dit neemt niet weg dat er grof veel geld wordt betaald aan rake en dat daar ook iets mee gedaan moet worden. Het is voor de Nederlandse staat denk ik niet echt mogelijk om geld te vragen bij de aanbieders van het spel, maar het zou denk ik wel mogelijk moeten zijn dat wanneer wij belasting betalen aan de Nederlandse staat, dat rake belastingaftrekbaar kan zijn. Ik denk dat dit echter alleen mogelijk is wanneer pokeren ook echt gezien wordt als een spel van behendigheid in plaats van een gokspel en dat we in het inkomstenbelastingcircuit komen. De meeste pro's zullen dan simpelweg 52% moeten betalen.. maar om het dan schappelijk te maken zou rake belastingaftrekbaar moeten zijn. Hiermee zou ik dan wel kunnen leven omdat zo een systeem ook veel voordelen voor de pokerspeler met zich meeneemt waardoor het iets makkelijker wordt in de maatschappij (hypotheek afsluiten, leningen afsluiten, hardware dat je gebruikt belastingaftrekbaar, vliegreizen naar pokertoernooien belasting aftrekbaar etc.etc.).

rrwillem
Oldschool Grinder

Nou nou nou. Belasting betalen is toch niks mis mee? Het probleem is dat de overheid gewoon totaal geen kennis van zaken heft als het aan komt op de pokerwereld. Ze moeten zich er eerst eens in verdiepen, om vervolgens NA TE DENKEN en te komen met een regelgeving die passend is. Voorlopig lijkt het gedachtenproces niet verder te gaan dan:

Zij maken winst, wij willen een percentage.

Ik denk dat niemand hier problemen heeft met belasting betalen, maar dan wel fatsoenlijk gereguleerd en waar een denkproces aan vooraf is gegaan door mensen die inhoudelijke kennis hebben in de pokerwereld, of deze iig begrijpen.