iemand enig idee hoe je 2 schermen aan kan sluiten op 1 computer ? en wat ervoor nodig is ?
ik heb niet veel verstand van computers en zou het fijn vinden als iemand me kon helpen ♠_love:
iemand enig idee hoe je 2 schermen aan kan sluiten op 1 computer ? en wat ervoor nodig is ?
ik heb niet veel verstand van computers en zou het fijn vinden als iemand me kon helpen ♠_love:
Achter in mijn pc zit gewoon 2 keer een aansluiting voor een beeldscherm..dus dan zou je even moeten kijken of dat bij jou ook het geval is.
Je moet dus een videokaart hebben die het gebruik van 2 monitoren ondersteund. Ik denk dat je als je videokaart dat niet aan kan, je helaas een nieuwe moet kopen. Maar miss heeft iemand anders hier een geweldige oplossing?
Hopelijk helpt dit je wat op weg? Als je er met de instellingen niet uitkomt roept u maar ;).
Hey Rienk, natuurlijk helpen we jou :).
Eerst is het verstandig om te kijken of je meerdere video uitgangen hebt, vaak heb je in dit geval een blauwe en een witte stekker aansluiting. Mocht je deze beide hebben moet het geen probleem zijn.
Als je dit echter niet hebt, zul je een signaal splitter moeten kopen in een computer/elektronica shop. Deze zal jouw video signaal vanuit jouw computer verdelen over de 2 monitoren.
Melvin
Oorspronkelijk gepost door Melvin
Hey Rienk, natuurlijk helpen we jou :).Eerst is het verstandig om te kijken of je meerdere video uitgangen hebt, vaak heb je in dit geval een blauwe en een witte stekker aansluiting. Mocht je deze beide hebben moet het geen probleem zijn.
Als je dit echter niet hebt, zul je een signaal splitter moeten kopen in een computer/elektronica shop. Deze zal jouw video signaal vanuit jouw computer verdelen over de 2 monitoren.
Melvin
mijn videokaart heeft een witte + blauwe aansluiting en heb dus nu beide pc's aangesloten :). maar het probleem is nu dat 1 scherm het maar doet. zodra ik het andere scherm wil gebruiken gaat het andere scherm op ''saving mode''
weet je hoe dit kan komen ?
- een videokaart + ati software / windows 7
- als de videokaart een DVI port heeft, een DVI->VGA blokje kopen
btw een splitter geeft twee dezelfde screens, neem aan dat de bedoeling is dat de tweede monitor een expanded beeldscherm moet zijn
Oorspronkelijk gepost door Rienk
Hey Rienk, natuurlijk helpen we jou :).Eerst is het verstandig om te kijken of je meerdere video uitgangen hebt, vaak heb je in dit geval een blauwe en een witte stekker aansluiting. Mocht je deze beide hebben moet het geen probleem zijn.
Melvin
mijn videokaart heeft een witte + blauwe aansluiting en heb dus nu beide pc's aangesloten :). maar het probleem is nu dat 1 scherm het maar doet. zodra ik het andere scherm wil gebruiken gaat het andere scherm op ''saving mode''
![]()
weet je hoe dit kan komen ?
Ik gok dat je daar monitoren bedoelt?
Als je dan op je bureaublad rechter muisknop --> properties/eigenschappen --> settings/eigenschappen en dan daar probeert om 2 monitoren te activeren op een of andere manier :D. Heb je xp/vista/windows 7?
Oorspronkelijk gepost door raymond20001
- een videokaart + ati software / windows 7
- als de videokaart een DVI port heeft, een DVI->VGA blokje kopenbtw een splitter geeft twee dezelfde screens, neem aan dat de bedoeling is dat de tweede monitor een expanded beeldscherm moet zijn
Ik denk dat je ook je scherm wel over 2 monitoren kan verdelen..
Oorspronkelijk gepost door Rienk
Melvin
![]()
weet je hoe dit kan komen ?Ik gok dat je daar monitoren bedoelt?
Als je dan op je bureaublad rechter muisknop --> properties/eigenschappen --> settings/eigenschappen en dan daar probeert om 2 monitoren te activeren op een of andere manier :D. Heb je xp/vista/windows 7?
ja ik bedoeld monitoren
en ik heb xp
ik heb nu die optie aangevinkt ''het bureaublad uitbreiden met deze monitor'' en toen ging opeens het 2de beeldscherm aan maar het is gewoon een lichtblauw beeld en verder gebeurt daar niks mee

maar wat wel awesome is dat ik mijn muis aan de rechterkant van mijn beeldscherm kan laten verdwijnen en dan komt ie op het andere beeldscherm aan de linkerkant weer tevoorschijn ♠_cool:
jah, dat wil zeggen dat je ook je tweede scherm gewoon kan gebruiken hoor, probeer maar eens het kader van een programma te verslepen naar je 2e scherm...
Of pokertafels gewoon verslepen naar je 2e scherm en hopla, je bent vertrokken!!
Nox
ik heb nog een paar vragen ♠_grin:
- hoe kan ik verschillende bureaubladen kiezen ?
- hoe kan ik als ik bijv. rechtermuisknop eigenschappen doe op het secundaire scherm dat de pop-up eigenschappen op het main scherm komen, en hoe los ik dat op
- is er ook een sneltoets waarmee ik van het ene naar het andere scherm kan
-neen
-dat is standaard om je eene scherm je hoofdscherm is, je kan wel je bureabladbalk verplaatsen naar je ander scherm. Maar alles blijft op je basisscherm oppoppen.
-ik denk van niet
ehm ik heb dit laatst ook bij iemand gedaan met laptop +monitor.
Je kan wel je '2de scherm' als hoofdscherm aanzetten, en dus dat alles daar opspringt.
Moet je je 2de scherm als main screen zetten door die vinkjes, en dan ook nog dacht ik op dat vlak(waar beeldscherm 1 en 2 staan uitgebeeld) rechtermuis knop doen.
Maar dit is mij allemaal heel slecht bijgebleven, maar als het goed is kan het wel.
Over die sneltoets weet ik niks.
Veel opties heb je niet echt via de standard windows beeldinstellingen imo.
Wat je wel kan doen is je 2de scherm als hoofdscherm instellen of je kan ook de schermen van positie veranderen door ze te verslepen.
Oorspronkelijk gepost door Mstlc
Wat je wel kan doen is je 2de scherm als hoofdscherm instellen of je kan ook de schermen van positie veranderen door ze te verslepen.
dat is wel nice want je kan alleen aan 1 kant (linkerkant) van het scherm naar het andere scherm toe. en ik moest naar links om naar het rechterscherm te gaan. als je snapt wat ik bedoel
dus nu kan ik naar rechts om naar rechterscherm te gaan, das al een hele verbetering
nu heb ik ook geen sneltoets meer nodig
bedankt mstlc ♠_cool:
als ik clr 9 doe op stars -> alle tafels naast elkaar dan.
dan verschuiven alle tafels naar het secundaire scherm wat niet fijn is. weet iemand dit anders kan ?
stars is fijne software maar nu ook geen wonders verwachten he:p
denk dat het vrij moeilijk te programeren is om je screens mooi te laten fitten over 2 screens:)
mss es mailen naar hun support of ze het willen implyen? stars heeft meestal wel oor naar zijn spelers en mss hebben ze nog niet beseft dat voor veel spelers dit vervelend is aangezien er tochwel veel spelers op 2 screens spelen:)