Hey Rec,
Behalve dat het lastig is om te zeggen hoeveel je zou kunnen/moeten verdienen op een bepaalde limiet, wil ik je het volgende meegeven:
Denk NIET in termen van geld, stel jezelf dus ook GEEN doelen als "ik wil $10 winnen deze sessie" of "ik wil in 5,000 handen $50 winnen", etc. Dat is niet zoals je naar poker moet kijken. In feite zou je zelfs zonder naar je bankroll te kijken meerdere sessies moeten kunnen spelen. Die bankroll is het resultaat van jouw spel. Het gaat erom dat je goed speelt, niet dat je altijd maar geld wint. Dat is wel wat je wil, maar dat is niet realistisch.
Stel jezelf dus liever een doel als "Ik wil elke hand de meest profitabele beslissing maken". Dat wil dus niet zeggen dat je elke hand moet winnen, dat kan niet. Dat wil ook niet zeggen dat je elke hand moet proberen te winnen door te bluffen, dat werkt ook niet. Je moet per situatie kijken wat op dat moment het beste is. Folden kan dus ook meer profitabel zijn dan iets anders, afhankelijke van de situatie.
Als je op een bepaald moment een $10 pot hebt, en je moet $1 betalen om die pot mogelijk te kunnen winnen op de showdown, dan zul je al gauw denken "Wow, die pot is al zo groot, dan call ik wel". Als je nou (theoretisch gezien) 5 :heart:4
hebt, en het board is K :spade:J :spade:T :club:A :diamond:2 :spade:, dan is zelfs die ene dollar al weggegooid geld, want met 0% kans om de hand te winnen is dit geen profitabele call meer, hoe groot de pot ook is. (Ja, je wint nog van 43 offsuit, maar het gaat even om een extreem voorbeeld)
Ik hoop dat je dit begrijpt. Dit alles heeft te maken met de poker mindset, het meest essentiële stuk binnen de pokerwereld. Als je een succesvolle carrière wilt hebben, raad ik je aan om af te stappen van de gedachte in korte tijd veel geld te willen winnen. Misschien dat je hier nog wel wat interessante artikelen kunt vinden.
Xpload1989