Ga naar het forum
ICM trainer light.

Meldingen
Alles wissen

ICM trainer light.

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
345 Weergaven
Bollebeertje
PokerStrategist

Goedendag luitjes,

ik ben op het moment bezig met de ICM Trainer light in les 6. De derde hand die ik daar krijg valt mij gelijk op:

We spelen 4handed 100/200. Ik zit in de BB met QQ en krijg een raise van 4k vanuit de CO en een 4k call vanuit de BU. SB fold en Hero heeft ongeveer 1k left.
Lijkt mij, omdat ik erg shortstacked (5bb) ben een call. ICM Trainer geeft aan dat dit fout is en dat ik enkel met AA zou moeten callen.

Dit lijkt mij erg onlogisch omdat ik de 3e beste hand krijg en nog maar 5bb's heb, echter snap ik de logica wel een beetje, want het zijn de 2 bigstacks die hier pushen. Overigens zou ik dan ook nog niet alleen met AA callen maar ook met KK.

Iemand een antwoord hierop?

Groetjes,

Bollebeertje

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
Copymeistrr
PokerStrategist

Doordat je op de bubble zit en je bij een bust ITM bent, is folden hier +EV.
Hoe het in praktijk gaat door andere ranges etc, kan ik niet echt opstellen maar er is hier al een gelijkaardig topic over.

Zal deze hier zetten als ik hem snel vind. ;)

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Deze dus!

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
Deze dus!

Ha thanks, die zocht ik ook al, maar ik kon hem niet vinden (door de titel :rage: )

Maar ik denk inderdaad dat deze thread al veel duidelijk zal maken. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ze uiteraard altijd in die thread stellen _cool:

Beantwoorden
Citeren