Ik weet de % na de flop ongeveer wel en welke berekening ze gebruiken?
Maar de manier hoe ze daarop komen. Als iemand met zijn lage flush meegaat op flop tegen bijvoorbeeld toppair allin komt heeft hij meestal 9 outs + runners en iets minder als 40% als ik het goed heb dus diegene met toppair heeft dan toch in principe 30+ kaarten die goed voor hem zijn maar heeft maar +60% ! Hier bots ik elke keer tegen aan wat mis ik dan? Je zou toch zeggen 9 outs of 30+ dat kan geen 37/63% zijn 9/30?????????
Jij hebt op de flop 9 outs van de 45 voor je flush om te winnen allin! Dan heb je meestal rond de 37% terwijl er nog 36 kaarten zijn die je niet helpen (of weinig. 9 outs van de 45=37%!Je tegenstander 36 of wat ik zei 30+ vanwege runners, 36 van de 45= 63% of 30+ van de 45 =63% Begrijp niet hoe ze op die 37% komen voor 9 outs terwijl er bijna 4 x zoveel kaarten zijn die niet helpen! Weet dat de percentages kloppen maar wil graag weten hoe ze dat berekenen!
Oorspronkelijk gepost door dianacornelisse
Ik weet de % na de flop ongeveer wel en welke berekening ze gebruiken?
Maar de manier hoe ze daarop komen. Als iemand met zijn lage flush meegaat op flop tegen bijvoorbeeld toppair allin komt heeft hij meestal 9 outs + runners en iets minder als 40% als ik het goed heb dus diegene met toppair heeft dan toch in principe 30+ kaarten die goed voor hem zijn maar heeft maar +60% ! Hier bots ik elke keer tegen aan wat mis ik dan? Je zou toch zeggen 9 outs of 30+ dat kan geen 37/63% zijn 9/30?????????
Bij een flush hoeft er maar 1 keer 1 van je outs te vallen
met een overpair er moet twee keer 1 van de 30 goede kaarten te vallen niet 1 keer.
Oorspronkelijk gepost door dianacornelisse
Jij hebt op de flop 9 outs van de 45 voor je flush om te winnen allin!
Dan heb je meestal rond de 37% terwijl er nog 36 kaarten zijn die je niet helpen (of weinig. 9 outs van de 45=37%!Je tegenstander 36 of wat ik zei 30+ vanwege runners, 36 van de 45= 63% of 30+ van de 45 =63% Begrijp niet hoe ze op die 37% komen voor 9 outs terwijl er bijna 4 x zoveel kaarten zijn die niet helpen! Weet dat de percentages kloppen maar wil graag weten hoe ze dat berekenen!
lol, duidelijk..
Maar ja, het is 47 op de flop geen 45.. want je weet maar 5 kaarten.
De hold cards(2) en de community cards(3)
Alles word uitgelegd in het artikel : Odds & Outs.
Heb het gelezen en had dat al gelezen ! Dat is gewoon een schemaatje dat je uit je hoofd kan leren of kan uitprinten!
Maar mis nog steeds het hele wiskundige plaatje zoals je dat vroeger op school met wiskunde moest opschrijven.De hele bereking plus uitkomst en hoe je daartoe komt!
In het schemaatje odds en outs geeft hetzelfde aan bij 10 of 11 outs en bij 13 en 14 outs. Nou zo werk ik niet reken het liever tot de % uit! Daarom heb ik die precieze berekening nodig!
Je weet ook nooit wat je tegenstander precies heeft, het heeft je een idee van je equity en dat is het belangrijke.
hoi Diana,
het lijkt me dat je vooraleerst een beetje het onderscheid moet maken tussen equity (dat er vanuit gaat dat je hele hand mag uitspelen tot de river van waar je nu zit) en de odds van de volgende straat (bijvoorbeeld de kans dat je als je op de flop zit, je op de turn gaat hitten )
hier is de wiskundige berekening om bijvoorbeeld een FD te hitten, andere berekeningen zijn analoog
1)kans om een FD te hitten op de turn =
totale aantal van een suit - kaarten van die suit op het bord - van die suit in jouw hand = 13-2-2 =9 (of je aantal outs)
gedeeld door
aantal kaarten in het pak die je niet weet = 52-3 op het bord-2 in je hand = 47
dit is dus 9/47 of ongeveer 19%
2) kans om een FD te hitten op de turn of op de river is ietsje ingewikkelder om via de vorige methode te doen omdat je ook moet rekening houden met 2x hitten enzovoorts...
maar gelukkig kan je dit ook simpeler bekomen door te stellen dat kans om FD te hitten op turn of river = 1 - kans om geen FD te hitten op turn en river = 1- ((47-9)/47)*((46-9)/46)= ongeveer 35%
nu zie je ook waar het truukje 2x 4x vandaan komt, omdat 47= ongeveer 50= 2/100 zal een out je telkens ongeveer een tweetal percent opleveren, en kan je dus door je outs maal 2 te doen afschatten.