Voor 6-max en 9-max NLHE cashgames, in welke richting vloeit het geld? Is het CW of CCW?
Is positie over het algemeen belangrijk, of is positie in button-vs-blinds enzo belangrijk?
Voor 6-max en 9-max NLHE cashgames, in welke richting vloeit het geld? Is het CW of CCW?
Is positie over het algemeen belangrijk, of is positie in button-vs-blinds enzo belangrijk?
Hoi Nick,
Ik ben niet helemaal zeker wat je bedoelt. Een van de belangrijke dingen om in de gaten te houden is idd je positie.
Maar kun je jouw vraag wat meer toelichten, ik snap m niet helemaal
Groeten,
Leo
dat hangt er vanaf of je ten zuiden of ten noorden van de evenaar zit
/beschouw gewoon de SB en de BB als een verplichte EP straddle en de verwarring valt weg (CW van SB naar BU, en daarna wordt de BU CCW doorgeschoven en herhaalt het proces zich)
Oorspronkelijk gepost door Leo
Hoi Nick,Ik ben niet helemaal zeker wat je bedoelt. Een van de belangrijke dingen om in de gaten te houden is idd je positie.
![]()
Groeten,
Leo
mijn vraag anders geformuleerd: verlies je gemiddeld gezien het meeste geld (of win je het minste) van de spelers links van je, of rechts van je?
Oorspronkelijk gepost door nickvdb1990
Hoi Nick,Ik ben niet helemaal zeker wat je bedoelt. Een van de belangrijke dingen om in de gaten te houden is idd je positie.
![]()
Groeten,
Leomijn vraag anders geformuleerd: verlies je gemiddeld gezien het meeste geld (of win je het minste) van de spelers links van je, of rechts van je?
Het gaat altijd naar links
edit: ik zou super system lezen
Als je uit iedere positie hetzelfde zou spelen, dan zou je in positie het meeste winnen en uit positie het minste winnen.
Omdat je echter je ranges en spel zou moeten aanpassen op basis van je (relatieve) positie, hoeft er niet veel verschil in te zitten. Natuurlijk is het wel zo dat je vanwege je positie betere beslissingen kunt maken wanneer je in posititie zit, dus het geld gaat normaal gesproken naar links.
Desalniettemin moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je standaard verlies uit de SB 50bb/100 is en uit de BB 100bb/100, vanwege de blinds. Hierdoor zullen je winsten op deze posities meestal een stuk lager liggen.
Groeten,
Leo
Als je uit iedere positie hetzelfde zou spelen, dan zou je in positie het meeste winnen en uit positie het minste winnen.Omdat je echter je ranges en spel zou moeten aanpassen op basis van je (relatieve) positie, hoeft er niet veel verschil in te zitten. Desalniettemin moet je er natuurlijk rekening mee houden dat je standaard verlies uit de SB 50bb/100 is en uit de BB 100bb/100, vanwege de blinds. Hierdoor zullen je winsten op deze posities meestal een stuk lager liggen.
Groeten,
Leo
Meestal meer, omdat je bijv je azen ook uit positie moet spelen