hey,
Ik heb het "probleem" dat ik op het internet voor real money wel kan spelen (kheb nu 20 dollar gewonnen op mijn startkapitaal) maar als ik tegen vrienden speel of gewoon "in het echt" dan ben ik op het einde dikwijls alles kwijt.
Ik hou mij aan de starthandenkaart van de bigstackstrategie omdat ik die nu al begin van buiten te kennen want ik heb eerst lang geoefend op speelgeld met die chart. maar het lukt mij niet om in de winst te blijven of soms zelf te komen.
Als ik speel denk ik het volgende: speel tight - agressief en denk aan de starthandenkaart. Ik denk aan de minimumraise de preflop raise enz. maar toch blijkt mijn spel niet wnstgevend te zijn. Ik heb wel al verschillende keren WTF handen meegemaakt (meer dan op het internet). Soms als ik raise zijn er o.a. mensen die volgens mij totaal niet kunnen pokeren die gewoon meegaan omdat ze denken "het zal wel vallen" en "ik kan nu toch niet meer folden" (als ik mijn toppair probeer te beschermen of schrik heb dat er iets beter gaat komen dan mijn hand) en het frustrerende hieraan is dat ze altijd zoveel geluk hebben! en andere keren wordt er geraised en ga ik niet mee met een mindere hand (bv mp 2 5 suited) en komt er dan een flush draw en straight draw op de flop voor mij ♠.
Ik heb daarnet nog gespeeld en ik was eerst goed begonnen ik had winst maar toen ik 1 tegen 1 aan het spelen was verloor ik. Ik kreeg queen ten suited op een bepaald moment (na veel slechte kaarten :p) en ik raise pre flop, ik wordt gecalld en de flop komt 4,7,4. Ik denk ja lage kaarten, die zal hij ook niet gehit hebben aan gezien het een aanzienlijke raise was (10keer BB) en omdat er al 3keer meer dan de overschot van mij stack in de pot lag ging ik all-in, ik wordt opnieuw gecalld en voelde het al komen. vilain legt de kaarten open... 4-2 os ik ben dan verloren met full house vieren over zevenen.
Op die manier gaat het dus meestal, ik doe een raise en ik wordt gecalld door slechte kaarten die dan soms pas op de river de nut hitten.
Wat moet ik doen om deze gelukzakken te kunnen verslaan of ligt het niet aan hus maar aan mijn speelstijl?
op den duur begin ik natuurlijk fouten te maken en ook te callen met slechte handen maar natuurlijk heb ik meestal nooit het geluk dat zij hebben.