Hoeveel % kans heb je nou om met je pocket pair een set te hitten op de flop? Hier las ik 10,8% ,maar heb ook al 8% gehoord,12.5% en 14% Welke is het meest betrouwbaar? Het scheelt nog al in je odds.
Ik zeg 11,8% en ik ben het meest betrouwbaar ♠_grin:
0,96x0,95918x0,95833=0,8824 --> 0,1176 --> 11,8%
Yup, ik heb ook altijd gehoord in ongeveer 12% van de keren. Heb het nog niet gecheckt met kansberekening, maar zo te zien komt iedereen op 12%
Gepikt van het forum met autoriteit:
1-(48/50*47/49*46/48)=0.11755102
Dus ik heb een razor sharp edge op jou, xpload
Oorspronkelijk gepost door Tim29876
Gepikt van het forum met autoriteit:1-(48/50*47/49*46/48)=0.11755102
Dus ik heb een razor sharp edge op jou, xpload
![]()
Yup, die 0,3% doet het 'em zeker?
Nee, is prima
Zie je wel keer aan de tafels ofzo
Trouwens, aan de manier van uitrekenen te zien... Is dat dan niet juist de kans op een set OF BETER? Je rekent namelijk uit: 1 - (de kans dat de eerste flopkaart niet gelijk is aan je pocketpair * de kans dat de tweede flopkaart niet gelijk is aan je pocketpair * de kans dat de derde flopkaart niet gelijk is aan je pocketpair). Nergens wordt er iets gecorrigeert of rekening gehouden met 1 of 2 kaarten die gelijk zijn aan je pocketpair, toch?
Dus dit is de kans op set of quads samen?
Hoi Xpload,
Ik heb bewust de link naar de verhandelingen over de kans op een set niet geplaatst; maar als je de details wilt weten, verwijs ik je naar het 2+2 forum (google op "chance to hit a set on flop").
Happy reading
Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Dus dit is de kans op set of quads samen?
Yep, dit lijkt de kans te zijn op een set of beter.
Die (48/50*47/49*46/48) ~= 88.24% is namelijk de kans dat de flop GEEN kaart bevat met dezelfde rang als de kaarten van je pair. Dat aftrekken van 1 geeft alle andere combinaties (set of beter). Wat dus NIET het antwoord is op de vraag van OP.
Om de vraag te beantwoorden: 1 van de 3 kaarten van de flop moet dezelfde rang hebben als die van je hole cards, dus je hebt 3 gevallen. De kansen dat die gevallen voorkomen tel je gewoon op, basic kansrekenen.
2/50*48/49*47/48+48/50*2/49*47/48+48/50*47/49*2/48 = 11.51% als ik geen rekenfout gemaakt heb.
Oorspronkelijk gepost door Netraider
Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Dus dit is de kans op set of quads samen?Yep, dit lijkt de kans te zijn op een set of beter.
2/50*48/49*47/48+48/50*2/49*47/48+48/50*47/49*2/48 = 11.51% als ik geen rekenfout gemaakt heb.
Ja, zoiets had ik dan ook verwacht, dat je 3 keer een kans moest uitrekenen en optellen, voor 0 treffers, 1 treffer (set) en 2 treffers (quads)
jawel, maar uiteindelijk heb je te maken met de 5 kaarten combi en dan zou het zo maar eens kunnen zijn dat die nare quad is gevallen. Of een fh.
(en vanaf hier ontspoorde deze thread net als op 2+2 in seks met mieren
)
Dus in gewone mensentaal, tussen de 8 en 9 keer,dat je een paartje krijgt gedeeld krijgt,hit je je set/quads op de flop. (gemiddeld)
Oorspronkelijk gepost door Marple08
Tenzij je een luckbox bent, dan vaker.
Heb helaas het idee minder vaak
wordt er in die berekening ook rekening gehouden met de keren dat de betreffende kaart al gemucked is?
Oorspronkelijk gepost door anunaki
wordt er in die berekening ook rekening gehouden met de keren dat de betreffende kaart al gemucked is?
Huh?
Oorspronkelijk gepost door dianacornelisse
Dus in gewone mensentaal, tussen de 8 en 9 keer,dat je een paartje krijgt gedeeld krijgt,hit je je set/quads op de flop. (gemiddeld)
Goed dat je dat laatste woord er nog tussen haakjes bij plaatste.
Dat maakt niets uit, aangezien je toch niet weet welke kaarten gemuckt zijn. Als je het wel zou weten, dan zou je idd die informatie kunnen gebruiken. In de praktijk maakt het dus niets uit.
Nee, want daar kun je onmogelijk van uit gaan, dan moet je TE veel berekeningen maken, wordt te lastig. Daarom gaan ze van een vol deck uit, min de kaarten die bekend zijn (die van jezelf, en de eventuele flopkaarten).
FR worden er een hoop kaarten gemucked en ook nog 3 geburned
aangezien elk dek al gestoken is als je begint (en de kaarten dus al vastliggen voor je berekening) maakt dit de kans iets kleiner
niet significant wellicht, maar toch iets kleiner