Even semi on-topic. Ik zat net naar de televisie te kijken en zag Serious Request. Ik denk dat de meeste Nederlanders onder ons het wel kennen. Voor de mensen die niet weten wat het is: 3 DJ's van het radiostation 3FM laten zich de week voor kerst opsluiten in een glazen huis. Dit glazen huis staat ieder jaar in een andere (grote) stad in Nederland. Gedurende deze week mogen ze niet eten (wel drinken) en maken ze een non-stop radioshow waarin ze proberen zo veel mogelijk geld in te zamelen voor een goed doel. Dit 'evenement' wordt ieder jaar groter en populairder. Steeds meer mensen organiseren op eigen initiatief een inzamelingsactie om het geld wat ze hiermee inzamelen vervolgens aan te bieden aan de DJ's in het glazen huis.
Helaas is het nu te kort dag om nog wat te organiseren (ze zijn al over de helft van de week), maar aangezien het een jaarlijks terugkerend fenomeen is, is het misschien leuk/interessant om hier als community in de toekomst wat mee te doen.
We zouden bijvoorbeeld met zo veel mogelijk pokerstrategen aan een bepaald MTT mee kunnen doen en onze winsten doneren aan het goede doel. Of sommige grinders stellen zichzelf ten doel een x-aantal uur te spelen of zelfs een marathon te houden en doneren hun winst of laten zich sponsoren en doneren dit geld. Mogelijkheden te over.
Als we het goed zouden organiseren denk ik dat het een win-win situatie voor PokerStrategy zou kunnen zijn. Niet alleen laten we hiermee zien dat pokeraars maatschappelijk betrokken zijn en meer dan een stelletje egocentrische gokkers (niet mijn woorden :P), als we het uiteindelijke bedrag op een enorme cheque kalken en voor de camera aanbieden is het meteen dikke vette reclame.
Just my 2 cents :).
[EDIT]: De indirecte feedback is dat PokerStrategy (in samenwerking met de community) misschien wat meer zou kunnen doen om poker in het algemeen te promoten. Het is en blijft ten slotte een door velen onbegrepen spelletje waarover vaak negatief/verkeerd gedacht wordt. Poker komt slechts zelden tot nooit positief in beeld (m.u.v. de TV-programma's die specifiek op de pokerspeler gericht zijn). Zelfs de Nederlandse politici die moeten gaan beslissen over de toekomst van de online pokerspeler blijken verbazingwekkend (of beter gezegd zorgwekkend) weinig te begrijpen van het pokerspel en het pokerwereldje. Ik vind dit persoonlijk erg jammer.
Behalve het concrete voorbeeld zoals hierboven genoemd (Serious Request) kan ik zo één, twee, drie geen andere manieren opnoemen hoe we dit kunnen bewerkstelligen. Toch denk ik dat het de moeite waard kan zijn om hier als PS (met de community) eens een brainstormsessie op los te laten.