Ga naar het forum
live poker, improve...

Meldingen
Alles wissen

live poker, improve your game

71 Berichten
23 Gebruikers
0 Reacties
7,216 Weergaven
Plompoker
PokerStrategist

Ik heb wel een beetje een vraagje over live poker.

2 weken geleden ben ik in de kroeg wezen spelen, was een 35 euro MTT. Er deden 16 man mee en er werden er slechts 2 betaald (1:8 payout is standaard) op een drukke avond doen er misschien 30 man mee en worden er dus ook maar 3 mensen betaald. Nou vielen de kaarten wel redelijk mijn kant op en ben ik tweede geworden, en de structuur was wel redelijk enzo, maar er zit nog wat veel intressanters in de kroeg denk ik persoonlijk: Ze spelen namelijk ook 1/1 Cash (Min BI is €30, max 100) Er kan wel gestraddeld worden aan deze tafel, maar dan is het alsnog 1/2, met dezelfde buy-ins.

Nu heb ik dus een klein live rolletje op zien te bouwen van €150. Wat kan ik hier het beste mee doen? Het €35 euro toernooi is wekelijks, maar vraag me af of die long-term wel profitabel is. Ookal zit het vol met vis, de structuur gaat vrij snel (het was overigens wel goed te doen, vergelijkbaar met een Turbo MTT online) maar vooral de pay-out is matig vind ik. 1:8 op zo'n klein toernooi vind ik nogal magertjes, zou naar mijn mening veel beter zijn om 3 plaatsen te betalen bij 18 man, maar de organisatie vind dat de prijzen voor #1 en 2 te klein worden.

Ik had na het toernooi nog ff staan praten met degene die uiteindelijk gewonnen had, want dat was eigenlijk de enige redelijke speler die ik verder tegen was gekomen. Hij zei tegen mij dat de cash tafels veel interresanter zijn dan de toernooien, want daar word pas echt heel slecht gespeeld. Nu zit ik dus een beetje te twijfelen. Moet ik met 3 buy-ins gaan MSSen aan de cash tafels of gewoon verder gaan met de toernooitjes? Ik acht de kans dat ik 5 keer op rij niet cash namelijk vrij groot, vanwege de pay-outs. Aan de cash tafel kan ik dan gewoon Tight ABC poker spelen, dat zou genoeg moeten zijn om daar winst te moeten maken. Probleem is natuurlijk wel dat ik maar 3 buy-ins heb, die kan je op één avondje makkelijk kwijtraken. Wat raden jullie mij aan?

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

lekker cash gaan spelen, doe ik ook vaak, gewoon na een uur komen als de eersten uit het toernooi gaan en deze opvangen op de cashtafel :)

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

Ja, dat zag ik inderdaad ook veel gebeuren Martijn. Van die vissen die uit het toernooi lagen die lekker de rest van euro's aan de cash tafels gingen verpesten :) Ga denk ik maar een shotje aan de cash tafel nemen woensdag! Maar misschien wel een probleem, een maat van mij gaat namelijk ook mee. Wil natuurlijk niet mn euro's aan hem kwijtraken :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ik weet niet hoe het online gaat, maar iemand die 45min aan je tafel zit, net gebust is uit het toernooi, en check-raised in deze spot, kan je dit folden?

2/2 live
villain (stack:300) calls UTG, hero in MP2 (stack:450) and raises JJ to 16, BTN(stack:100) calls, villain calls.

flop Jh9c8c
villain checks, hero bets 40, BTN folds, villain raises to 100.
hero shoves all-in and has villain covered. villain insta-calls with T7o.

kan je dit wegleggen? ookal kom je er niet qua odds als hij een straight heeft, kan je dit folden?
je kan toch nooit iemand die je niet kent en een goede speler lijkt te zijn, op een gelflopte straight zetten?
wie van jullie fold er sets op de flop en dan op welk bepaald board?
heeft er hier al OOIT iemand top set gefold op welk board dan ook?

groeten!

Beantwoorden
Citeren
edwardwelsh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Plompoker
Nu zit ik dus een beetje te twijfelen. Moet ik met 3 buy-ins gaan MSSen aan de cash tafels of gewoon verder gaan met de toernooitjes?

Met 3 buy-ins cashen lijkt me vrij dodelijk.

Oorspronkelijk gepost door MrStigen
kan je dit wegleggen? ookal kom je er niet qua odds als hij een straight heeft, kan je dit folden?
je kan toch nooit iemand die je niet kent en een goede speler lijkt te zijn, op een gelflopte straight zetten?

groeten!

Live een set (laat staan top set) wegleggen lijkt me vrij dodelijk.

Beantwoorden
Citeren
Pakichu777
PokerStrategist

Speel gewoon in de cashgame, voor fun :) Je moet niet altijd in BRM denken, toen je aan die MTT begon dacht je toch ook niet dat je 30 buy ins nodig hebt om een beetje BRM te volgen? Amuseer u wat, het is zeker +EV als je beetje goed bent, en als je broke gaat /care, tis niet dat je van poker moet leven wrs? Live cashgames in een bar zijn gewoon zo cool :)

Beantwoorden
Citeren

ik weet niet hoe het online gaat, maar iemand die 45min aan je tafel zit, net gebust is uit het toernooi, en check-raised in deze spot, kan je dit folden?

2/2 live
villain (stack:300) calls UTG, hero in MP2 (stack:450) and raises JJ to 16, BTN(stack:100) calls, villain calls.

flop Jh9c8c
villain checks, hero bets 40, BTN folds, villain raises to 100.
hero shoves all-in and has villain covered. villain insta-calls with T7o.

groeten!

Je moet hier gewoon altijd alles naar het midden krijgen.

Villian heeft een draw:
equity tegen FD= 77%
equity tegen OESD = 77%
equity tegen OESD + FD = 63%

Villian heeft een made hand:
equity tegen two pair= 98%
equity tegen lower set = 94%
equity tegen straight = 40%

Je ligt hier tegen elke hand lekker voor, behalve tegen de straight waartegen je nog 40% hebt. Insta alles er in dus.

Beantwoorden
Citeren
Plompoker
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Pakichu777
Speel gewoon in de cashgame, voor fun :) Je moet niet altijd in BRM denken, toen je aan die MTT begon dacht je toch ook niet dat je 30 buy ins nodig hebt om een beetje BRM te volgen? Amuseer u wat, het is zeker +EV als je beetje goed bent, en als je broke gaat /care, tis niet dat je van poker moet leven wrs? Live cashgames in een bar zijn gewoon zo cool :)

Zit hier natuurlijk wel flink wat in. Ga dan over 2 weken misschien cash gamen, heb voor woensdag namelijk afgesproken om met een maat dat toernooi nog een keer te spelen. Is misschien ook wel beter om nog een keertje wat live-ervaring op te doen :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

35 :D

Beantwoorden
Citeren

insta alles all in enzo!

ul dat hij straight heeft

Beantwoorden
Citeren

35 :D

Nope, 38.11% :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

oeps, thanks!
gebruik steeds zo een online odds calculator (pokerstove enz werken niet op mac) en die zit er dan toch een beetje naast...
niet dat die 3 procent mijn beslissing zou veranderen maar toch

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

dit bericht is voor de live 2/2 grinders =)

wat doen jullie als live speler om jullie spel te verbeteren?
na elke sessie handen reviewen via pokerstove? of gebruiken jullie geen software maar denken jullie gewoon goed na over elke hand? let me know please...
ik heb de laatste tijd de indruk dat het voor mij veel belangrijker is om aan mijn houding/mindset te werken dan aan mijn game. Als ik men A-game speel gooi ik meestal mijn chips in de pot wanneer ik voor lig... maar als ik enkele bad beats krijg begin ik geld weg te smijten...
en ik kan moeilijk om met downswings. je BR is 8500, ja verliest zes 70/30 op rij en je bent 1200 down, ipv 1200 up. psychologisch zwaar!! zodra ik 11K heb speel ik effe 5/5, maar ik geraak er niet en het blijft maar duren :)

wanneer ik aan het spelen ben, probeer ik steeds te denken wat de beste play zou zijn, maar bij live poker komen er zoveel factoren bij kijken. alles wat ik online, in kleine homegames en via boeken geleerd heb smijt ik soms overboord omdat het spel gewoon anders is.
je kan bijvoorbeeld veel harder setminen dan online omdat je gemakkelijker wordt afbetaald.

je MOET volgens mij anders spelen live, omdat je implied odds echt enorm veel groter zijn... soms float ik de flop met bottom pair no draw, enkel en alleen om 2 pair te maken op de turn. als online speler slaat dit waarschijnlijk nergens op, maar live, en tegen de juiste speler, kan dit echt profitabel zijn.

ik speel zo agressief mogelijk omdat ik dat imago wil hebben, zodat ik later afbetaald word bij monsters en kleine valuebets enz. maar eens ik dat imago heb, slaag ik er niet in om dat uit te buiten. (soms moet ik er helemaal niets voor doen omdat ik een reg ben en er nog 5 regs aan tafel zitten die me kennen).
ik denk dat ik nog steeds te veel bluff...

in mijn pre-flop raises ben ik vrij tight denk ik.
ongeveer zoiets
early: raise TT+, AK, 3bet: KK+, AK(QQ villain dependent)
middle: raise 88+, AJ, ATs, 3bet: QQ+, AK
late,BT: raise 55+, AT, A8s,67s+ 3bet: TT+, AQ+,(87s villain dependent)
and a lot of limping and calling raises with 22+ to setmine (if we get right odds stackwise)

pakweg 10% van de handen die ik raise, zijn K9c, J8h en 65o, uit ongeveer alle positites, just to mix it up. ook enkel de handen die iets mooi kunnen floppen.
als ik positie heb en er ongeveer 4-5 spelers zijn die gelimpt hebben dan call ik met bijna any two. 92o waarschijnlijk niet maar 74s is een makkelijke call (is dit een leak? ookal flop je maar 1/20 twee paar,toch lijkt het profitabel, met positie en implied odds)

jooooooo

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet
PokerStrategist

dit bericht is voor de live 2/2 grinders =)

wat doen jullie als live speler om jullie spel te verbeteren?
na elke sessie handen reviewen via pokerstove? of gebruiken jullie geen software maar denken jullie gewoon goed na over elke hand? let me know please...
ik heb de laatste tijd de indruk dat het voor mij veel belangrijker is om aan mijn houding/mindset te werken dan aan mijn game. Als ik men A-game speel gooi ik meestal mijn chips in de pot wanneer ik voor lig... maar als ik enkele bad beats krijg begin ik geld weg te smijten...
en ik kan moeilijk om met downswings. je BR is 8500, ja verliest zes 70/30 op rij en je bent 1200 down, ipv 1200 up. psychologisch zwaar!! zodra ik 11K heb speel ik effe 5/5, maar ik geraak er niet en het blijft maar duren :)

wanneer ik aan het spelen ben, probeer ik steeds te denken wat de beste play zou zijn, maar bij live poker komen er zoveel factoren bij kijken. alles wat ik online, in kleine homegames en via boeken geleerd heb smijt ik soms overboord omdat het spel gewoon anders is.
je kan bijvoorbeeld veel harder setminen dan online omdat je gemakkelijker wordt afbetaald.

je MOET volgens mij anders spelen live, omdat je implied odds echt enorm veel groter zijn... soms float ik de flop met bottom pair no draw, enkel en alleen om 2 pair te maken op de turn. als online speler slaat dit waarschijnlijk nergens op, maar live, en tegen de juiste speler, kan dit echt profitabel zijn.

ik speel zo agressief mogelijk omdat ik dat imago wil hebben, zodat ik later afbetaald word bij monsters en kleine valuebets enz. maar eens ik dat imago heb, slaag ik er niet in om dat uit te buiten. (soms moet ik er helemaal niets voor doen omdat ik een reg ben en er nog 5 regs aan tafel zitten die me kennen).
ik denk dat ik nog steeds te veel bluff...

in mijn pre-flop raises ben ik vrij tight denk ik.
ongeveer zoiets
early: raise TT+, AK, 3bet: KK+, AK(QQ villain dependent)
middle: raise 88+, AJ, ATs, 3bet: QQ+, AK
late,BT: raise 55+, AT, A8s,67s+ 3bet: TT+, AQ+,(87s villain dependent)
and a lot of limping and calling raises with 22+ to setmine (if we get right odds stackwise)

pakweg 10% van de handen die ik raise, zijn K9c, J8h en 65o, uit ongeveer alle positites, just to mix it up. ook enkel de handen die iets mooi kunnen floppen.
als ik positie heb en er ongeveer 4-5 spelers zijn die gelimpt hebben dan call ik met bijna any two. 92o waarschijnlijk niet maar 74s is een makkelijke call (is dit een leak? ookal flop je maar 1/20 twee paar,toch lijkt het profitabel, met positie en implied odds)

jooooooo

Ik heb precies zo gespeeld zoals jij beschrijft en het heeft me op de eerste avond flink wat opgeleverd.. alleen met bottom pair downcallen doe ik niet te veel... live kan je gewoon veel verdienen door je handen goed te valuebetten en je tegenstanders goed in te schatten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ik geef je deels gelijk, maar ben het zo beu gehoord: "live moet je alleen valuebettten en nooit bluffen..."
er zijn zovéél spots waar dit niet geldt!! waar zijn de live spelers die dit beamen??

peace!

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet
PokerStrategist

ik geef je deels gelijk, maar ben het zo beu gehoord: "live moet je alleen valuebettten en nooit bluffen..."
er zijn zovéél spots waar dit niet geldt!! waar zijn de live spelers die dit beamen??

peace!

Ik beaam dit ook hoor, ik pak ook vaak genoeg spots waar je kan bluffen, maar die moet je ook aanvoelen i guess.

vind je van dit handje? Live: AJs UTG

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

uit één van de voriges post kan je zien dat ik AK altijd 3bet. vinden jullie dit slecht of goed?
tegen loose spelers is dit puur voor value, tegen tighte spelers is dit ook voor value maar ook voor informatie, als ze de 3bet gewoon callen hebben ze niet beter dan JJ, wat enorm veel informatie geeft....

nu heb ik enorm veel situaties met AK waar ik echt niet weet hoe ik hem moet spelen...
graag jullie ervaingen,gedachten,...
ga je ALTIJD broke als je TPTK hit met AK?? ik heb net AK gefold op een AJ5rainbow board, ik raise pre en 1 van de 4 limpers callt dus ik heb positie. hij check-raised mijn c-bet all-in voor 170bb deep en hij is zo tight dat ik fold....hij showt KQh...
FML...
folden jullie of snappen jullie op 2-2 live? hij speelt al 3 uur, 5% handen en zegt geen woord.

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet
PokerStrategist

uit één van de voriges post kan je zien dat ik AK altijd 3bet. vinden jullie dit slecht of goed?
tegen loose spelers is dit puur voor value, tegen tighte spelers is dit ook voor value maar ook voor informatie, als ze de 3bet gewoon callen hebben ze niet beter dan JJ, wat enorm veel informatie geeft....

nu heb ik enorm veel situaties met AK waar ik echt niet weet hoe ik hem moet spelen...
graag jullie ervaingen,gedachten,...
ga je ALTIJD broke als je TPTK hit met AK?? ik heb net AK gefold op een AJ5rainbow board, ik raise pre en 1 van de 4 limpers callt dus ik heb positie. hij check-raised mijn c-bet all-in voor 170bb deep en hij is zo tight dat ik fold....hij showt KQh...
FML...
folden jullie of snappen jullie op 2-2 live? hij speelt al 3 uur, 5% handen en zegt geen woord.

Met jou reads fold ik daar ook wel en sla ik dit op in mijn masterbrein.. als ie beetje goed is gaat ie dit tegen jou niet weer doen, maar je weet nu wel dat ie toch in staat is dit soort dingen te doen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

heb enkele maanden geleden ook AQ gefold op de flop in een 3-way pot. ik raise in positie pre naar 16 en krijg 2 callers.
flop is Q97. check,check, ik bet 28, wordt gecheck-raised en ik fold.
qua speech, pre flop houding en betting dacht ik dat hij 85% van de tijd in die spot KK+ heeft.
ik open-fold en iedereen lacht me uit (inclusief dealer) :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Angstzweet

peace!

Ik beaam dit ook hoor, ik pak ook vaak genoeg spots waar je kan bluffen, maar die moet je ook aanvoelen i guess.

vind je van dit handje? Live: AJs UTG

kan je hand niet zien want ik ben maar bronze... :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren