Ik heb wel een beetje een vraagje over live poker.
2 weken geleden ben ik in de kroeg wezen spelen, was een 35 euro MTT. Er deden 16 man mee en er werden er slechts 2 betaald (1:8 payout is standaard) op een drukke avond doen er misschien 30 man mee en worden er dus ook maar 3 mensen betaald. Nou vielen de kaarten wel redelijk mijn kant op en ben ik tweede geworden, en de structuur was wel redelijk enzo, maar er zit nog wat veel intressanters in de kroeg denk ik persoonlijk: Ze spelen namelijk ook 1/1 Cash (Min BI is €30, max 100) Er kan wel gestraddeld worden aan deze tafel, maar dan is het alsnog 1/2, met dezelfde buy-ins.
Nu heb ik dus een klein live rolletje op zien te bouwen van €150. Wat kan ik hier het beste mee doen? Het €35 euro toernooi is wekelijks, maar vraag me af of die long-term wel profitabel is. Ookal zit het vol met vis, de structuur gaat vrij snel (het was overigens wel goed te doen, vergelijkbaar met een Turbo MTT online) maar vooral de pay-out is matig vind ik. 1:8 op zo'n klein toernooi vind ik nogal magertjes, zou naar mijn mening veel beter zijn om 3 plaatsen te betalen bij 18 man, maar de organisatie vind dat de prijzen voor #1 en 2 te klein worden.
Ik had na het toernooi nog ff staan praten met degene die uiteindelijk gewonnen had, want dat was eigenlijk de enige redelijke speler die ik verder tegen was gekomen. Hij zei tegen mij dat de cash tafels veel interresanter zijn dan de toernooien, want daar word pas echt heel slecht gespeeld. Nu zit ik dus een beetje te twijfelen. Moet ik met 3 buy-ins gaan MSSen aan de cash tafels of gewoon verder gaan met de toernooitjes? Ik acht de kans dat ik 5 keer op rij niet cash namelijk vrij groot, vanwege de pay-outs. Aan de cash tafel kan ik dan gewoon Tight ABC poker spelen, dat zou genoeg moeten zijn om daar winst te moeten maken. Probleem is natuurlijk wel dat ik maar 3 buy-ins heb, die kan je op één avondje makkelijk kwijtraken. Wat raden jullie mij aan?