Ga naar het forum
Odds op basis van e...

Meldingen
Alles wissen

Odds op basis van eerdere community kaarten

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
2,007 Weergaven

Hey,

Ik zat net even met een theorie over odds, en vroeg me af of d'r wat in zit. Stel ik heb ruiten flush-draw, dan zijn mijn odds 47:9 of 19%, als ik nu bijhoud welke kaarten er eerder op het board lagen kan ik dan een betere kansberekening maken?

Bijvoorbeeld:

Een ruiten flush-draw, en ik heb de laatste 30 community cards gezien:

10x klaver = 33% van 30 = ligt 8% vanaf 25%
6x ruiten = 20% van 30 = ligt 5% vanaf 25%
5x harten = 16% van 30 = ligt 9% vanaf 25%
9x schoppen = 30% van 30 = ligt %5 vanaf 25%

Kan ik dan zeggen dat ik:
- 19% + 5% = 24% kans heb dat ik de flush hit?
- 19% + 6.75% = 25.75% kans heb dat ik de flush hit?
- dat wanneer ik rekening houdt dat ik maar 30 kaarten heb gezien 19% + (5% * 30/52) = 21.9% kans heb dat ik de flush hit?

En andersom als het percentage > 25 minder kans op de flush.

Dit werkt natuurlijk niet wanneer ik te weinig kaarten heb gezien, en moet met max 47 of 52 kaarten berekend worden (?)

Is dit nou complete @#$% of zit er toch wat in?

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
SkillzZ666
PokerStrategist

Bedoel je met "eerdere community kaarten" de kaarten van vorige handen?
Want dan gaat dat verhaal natuurlijk niet op. De kaarten van de vorige handen zitten namelijk weer in het spel en kan je dus niet meerekenen bij de volgende hand. Enige kaarten die je kan wegcijferen van de 13 per soort zijn je eigen 2 kaarten en de community cards. En daarmee kan je dan de odds op bijvoorbeeld nog een ruiten berekenen. De rest van de kaarten in het pakje, en van de andere spelers zijn namelijk onbekend.

Beantwoorden
Citeren
SkillzZ666
PokerStrategist

Zelfde principe als zeg maar bij de roulette. Als ik 10 euro zet op nummer 12 is de kans dat hij op 12 valt 1 op 37 (de 0 zit er ook bij). Als die 12 valt en ik wil nog een keer inzetten betekend dat niet dat ik beter niet nog een keer op 12 in kan zetten omdat die al een keer geweest is. De kans bij de volgende ronde op 12 is net als de vorige ronde gewoon weer 1 op 37.

Beantwoorden
Citeren
SkillzZ666
PokerStrategist

Dan nog maar een poker voorbeeldje.(ik kan niet stoppen :f_biggrin:)

Ik krijg 2 harten in mijn hand.
Na de turn liggen er 2 harten en 2 schoppen.

Dit houdt dus in dat er 9 harten over zijn.
6 kaarten van de 52 zijn bekend.
Dus de kans op nog een harten zijn 9 op 46

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SkillzZ666
Bedoel je met "eerdere community kaarten" de kaarten van vorige handen?
Want dan gaat dat verhaal natuurlijk niet op. De kaarten van de vorige handen zitten namelijk weer in het spel en kan je dus niet meerekenen bij de volgende hand. Enige kaarten die je kan wegcijferen van de 13 per soort zijn je eigen 2 kaarten en de community cards. En daarmee kan je dan de odds op bijvoorbeeld nog een ruiten berekenen. De rest van de kaarten in het pakje, en van de andere spelers zijn namelijk onbekend.

Met de eerdere community kaarten bedoel ik in het voorbeeld de 30 kaarten die ik voor de huidige hand op het board heb gezien. Dus:

6 ruiten
24 andere soorten

Dan liggen de ruiten (6) onder het gemiddelde (7.5), dus is de kans dat er een ruit valt (los van de odds) groter dan een van de overige drie soorten. En is de theorie dus dat de odds (19%) groter worden.

Beantwoorden
Citeren
SkillzZ666
PokerStrategist

Zoals ik probeerde uit te leggen.. Met de community kaarten uit de vorige handen is helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets te voorspellen in de huidige hand.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door akitt
Dan liggen de ruiten (6) onder het gemiddelde (7.5), dus is de kans dat er een ruit valt (los van de odds) groter dan een van de overige drie soorten. En is de theorie dus dat de odds (19%) groter worden.

Mooi voorbeeldje van Gambler's Fallacy : http://en.wikipedia.org/wiki/Gambler%27s_fallacy .

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Mooi voorbeeldje van Gambler's Fallacy : http://en.wikipedia.org/wiki/Gambler%27s_fallacy .

Duidelijk dat dit niets zegt dus. Goed om te weten, want het lijkt zo logisch :P

Beantwoorden
Citeren
KingKlaas
Oldschool Grinder

Ga zo door met geloven in je eigen onzin en ga vooral veel pokeren met je misvattingen :facepalm:
Succes...

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
Ga zo door met geloven in je eigen onzin en ga vooral veel pokeren met je misvattingen :facepalm:
Succes...

Ik bedoelde dus dat wat ik had bedacht niks zegt door dat wiki artikel

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door KingKlaas
Succes...

Ik bedoelde dus dat wat ik had bedacht niks zegt door dat wiki artikel

dat is inderdaad iets wat logisch lijkt, maar dus helemaal fout is :P

@klaas: laat dat hakken op mensen omdat ze iets nbiet weten maar acchterwege , nergens voor nodig

Beantwoorden
Citeren
SkillzZ666
PokerStrategist

@klaas: laat dat hakken op mensen omdat ze iets nbiet weten maar acchterwege , nergens voor nodig

+1

Beantwoorden
Citeren