schaakcomputers zijn ook unbeatable voor mensen
Oorspronkelijk gepost door dustje
schaakcomputers zijn ook unbeatable voor mensen
QED
Wanneer bots unbeatable worden zullen pokerrooms harder gaan trekken aan het opsporen daarvan en het sterker beveiligen van eerlijk spel.
De vraag is volgens mij niet of een bot unbeatable kan zijn (een perfect spelende/aanpassende bot zou absoluut unbeatable zijn op de lange termijn, gewoon omdat echte spelers meer fouten maken) maar of de detectie ervan dermate goed kan worden dat ze niet meer aan de bak kunnen. Anders zouden er op een bepaald moment alleen bots tegen bots spelen en dus verlies lijden.
Het gaat er dus om of pokerrooms werkelijk (genoeg) de moeite doen om deze termieten van het online poker te vernietigen. Laten we hopen van wel, al heb ik daar wel soms mijn twijfels over.
Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
In essentie is er overal waar veel geld in om gaat wel corruptie en misleiding te vinden... vraag is alleen of dit dusdanig groot is dat je er dan mee moet stoppen.
Ik breng mijn geld ook naar de bank... ook al verdient een bankdirecteur immoreel veel tov hardwerkende medemensen.
opgaande vergelijking.
veel peeps hebben wel een erg hoge dunk van die bots
Stel: iemand is slim genoeg om een winnende bot te sripten en creeert daarmee in feite een winnende speler op de micro's: beatable
Stel: de creator is slim genoeg om een rudimentaire vorm van opponent modeling te integreren. Dus: creator heeft een redelijke kennis van wiskunde, scripting, sql en poker... EN niet genoeg vrije tijd om zelf goed genoeg te worden om een winnende speler te worden, DAN WEL gewoon geen zin of is een hobbyist botscripter die liever het risico loopt gebanned te worden dan te ambieeren een long term winning player te worden.
Dat kan allemaal wel, en bots bestaan ook, zelfs goeie, misschien zelfs unbeatable bots, misschien zelfs unbeatable bots op de micros...
Maar de volgende keer dat je denkt dat je tegen een bot speelt omdat ie 20+ tafels speelt, de hele tijd hetzelfde doet, niet creatief is, en niets terugzegt als je hem uitscheldt, bedenk dan dat ik soms gewoon geen zin heb om te praten...
peace out & cherish the love
Oorspronkelijk gepost door dailytear
Stel: iemand is slim genoeg om een winnende bot te sripten en creeert daarmee in feite een winnende speler op de micro's: beatableStel: de creator is slim genoeg om een rudimentaire vorm van opponent modeling te integreren. Dus: creator heeft een redelijke kennis van wiskunde, scripting, sql en poker... EN niet genoeg vrije tijd om zelf goed genoeg te worden om een winnende speler te worden, DAN WEL gewoon geen zin of is een hobbyist botscripter die liever het risico loopt gebanned te worden dan te ambieeren een long term winning player te worden.
Je stelt wel erg veel :coolface:, maar losse mensen die dit doen zijn mijns inziens niet het gevaar. Juist groepen mensen die samen gaan werken en dus kennis delen vormen een gevaar. Kijk een amateurtje die toevallig wat kennis heeft vormt niet een grote dreiging. Maar juist als meer van deze personen samen gaan werken en meerdere bots online zetten dan wordt het link.
Verder vind ik het wel erg vreemd dat mensen denken dat zaken zoals oppenent modelling niet voorkomen. Tuurlijk kunnen mensen met wat verstand van wiskunde en poker bots programmeren die reageren op stats van jou en zie daar maar eens achter te komen en op te reageren.
Denk dat je met SNG (push-fold) vrijwel perfecte bots kan maken waar je vrijwel nooit een edge op gaat halen. Die bots spelen lang niet max EV tegen alle villains (fishes) maar spelen zodanig dat geen enkele reg er een edge op behaalt.
Ik verdenk overigens sommige spelers op de SNGs wel van bot-gebruik. Zo heb ik minstens 3 spelers ter controle aangegeven bij PokerStars omdat ik gewoon niet geloofde dat het een echt persoon was. Wel was dit niet omdat het unexploitable was, maar gewoon omdat die spelers zoveel games zo slecht speelde dat ik niet kon indenken dat een werkelijk persoon dat zou doen, lol.
Het grote punt met bots is niet zozeer of ze beatable zijn. Dat er 10 personen zijn die ze beaten staat niet in verhouding met al de fishes die deze bots niet beaten. Idem voor die schaakcomputer. Kasparov lukte het om een megacomputer te verslaan maar hoeveel Kasparov's lopen er wel niet?
En het gaat ze met die bots op het eind denk ik niet zozeer om de profit aan tafel zelf... maar puur om de bonussen/rakeback etc
Als de bots van de vissen blijven winnen en de vissen hierdoor het gevoel geven dat ze alleen maar verliezen met poker zijn ze weg.
Kheb ook geen zin om aan een tafel te zitten met alleen een paar regs en een paar bots,(die je niet binnen een paar honderd handen herkent).
Op 888 poker is dit het geval, ik ken een paar spelers die geen 20NL en 30NL spelen omdat ze dachten dat er een paar regs zaten die een solide spel spelen. Terwijl 10NL prima te beaten was.
En meerdere mensen dachten dat dit regs waren, geen super regs, maar wel goed genoeg om de vissen op 20NL een moeilijk leven te geven
Deze accounts zijn nu verdacht en blijken wss bots te zijn.
Dit heeft wel een paar maanden gespeeld.
Het excuus van ik win alleen maar van bots gaat niet op, dit omdat je nooit weet wie er precies een bot is.
Dit merk je pas na een paar duizend handen.
Probleem is ook dat de online pokerrooms een soort van vrijhaven van criminelen worden, omdat er niet (of bijna niet) stafrechtelijk wordt vervolgd.
Kijk bijv maar naar Gira het wonderkind, die is ook niet veroordeeld volgens mij.
Martijn... een bot kan ik niet crimineel noemen... eerder irritant en oneerlijk... maar goed... je kunt dat ook eventueel zeggen van regs die huds gebruiken terwijl vissen die niet gebruiken etc... die zijn toegestaan maar laten we eerlijk wezen: je bent wel in een voordeel tov fishes.
Niet strafrechtelijk, maar alle funds worden wel ingehouden. Dus een bot moet dan een kleine BR op een site houden oid
Martijn..
Kan me niet voorstellen dat er spelers zijn die op 888 poker niet op NL20/30/50 wilden spelen.
Juist tegen deze "regs" ("bots") was het vrij makkelijk spelen.
De meeste spelers binnen PS haalden tegen deze spelers de meeste profit (ik ook)...
Waarom worden die acounts dan geblokkeerd?
Jammer dat het gebruik van die bots zo wordt gebagitaliseerd, wie zegt dat er geen organisaties achter zitten?
Hoeft niet perse spelen te zijn, kan ook verkoop zijn,..
Oorspronkelijk gepost door elmasmini
Martijn..Kan me niet voorstellen dat er spelers zijn die op 888 poker niet op NL20/30/50 wilden spelen.
Juist tegen deze "regs" ("bots") was het vrij makkelijk spelen.
De meeste spelers binnen PS haalden tegen deze spelers de meeste profit (ik ook)...
Bedankt dan dat je me hiervoor hebt gewaarshuwd
heeft mij namelijk wel geld gekost net als het hele FTP verhaal.
Klote is gewoon dat je eigenlijk weet dat er nog genoeg geintjes komen het komende jaar. En dat er niemand hard wordt gestraft en er geen redenen zijn om het niet te doen (alleen morele dan)
Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Niet strafrechtelijk, maar alle funds worden wel ingehouden. Dus een bot moet dan een kleine BR op een site houden oid![]()
Hiermee geef je toch aan dat er genoeg redenen zijn om toch met een bot te spelen? Dit zou juist van alle kanten tegengegaan moeten worden.
Die gasten hebben dus een super chill leventej:
Gewoon lekker spelen en uitcashen en als je gepakt wordt een account aanmaken op naam van een junk en lekker weer doorgaan.
Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Niet strafrechtelijk, maar alle funds worden wel ingehouden. Dus een bot moet dan een kleine BR op een site houden oid![]()
Hiermee geef je toch aan dat er genoeg redenen zijn om toch met een bot te spelen? Dit zou juist van alle kanten tegengegaan moeten worden.
Die gasten hebben dus een super chill leventej:
Gewoon lekker spelen en uitcashen en als je gepakt wordt een account aanmaken op naam van een junk en lekker weer doorgaan.
Ja ik vind ook dat het harder aangepakt moet worden. Ik geef alleen maar aan dat spelers wel hun bankroll e.d. kwijt zijn als ze gepakt worden en het dus de vraag is hoeveel ze online laten. Geloof dat ze officieel ook eerder gecashte winnings mogen terug vorderen maar dit zal vrijwel nooit lukken lijkt me.
Ook dom van de online pokerrooms dat ze niet proactief adverteren met de maatregelen die ze hiertegen treffen, en hoe effectief het is.
ben wel benieuwd naar cijfers over hoeveel mensen er zijn gepakt voor het gebruik van bots en hoeveel $ ze hebben dan gepakt hebben.
Ik denk zelf dat het een strategie is van de rooms om het zo stil mogelijk te houden om de spelers en het grote publiek niet bang te maken.
Het is dat ik hier het forum lees, anders had ik de helft ook niet geweten..
Denk dat je met SNG (push-fold) vrijwel perfecte bots kan maken waar je vrijwel nooit een edge op gaat halen. Die bots spelen lang niet max EV tegen alle villains (fishes) maar spelen zodanig dat geen enkele reg er een edge op behaalt.Ik verdenk overigens sommige spelers op de SNGs wel van bot-gebruik. Zo heb ik minstens 3 spelers ter controle aangegeven bij PokerStars omdat ik gewoon niet geloofde dat het een echt persoon was. Wel was dit niet omdat het unexploitable was, maar gewoon omdat die spelers zoveel games zo slecht speelde dat ik niet kon indenken dat een werkelijk persoon dat zou doen, lol.
Haha, dit klopt wat je zegt, ik ben nu even op andere fora te kijken en daar wordt openlijk ook gezegd dat bots voor SNG makkelijker te optimaliseren zijn dan voor cash, Ik quotte even:
"omdat je hier op basis van je eigen kaarten en het board je kaarten/stacksize/blinds situatie (sngs) al winnend kunt spelen"
Ook hebben ze het daar openlijk over het personaliseren van je bot, ik quotte weer even:
"als je het gebruik van een database met eigenaardigheden van tegenstanders aan je bot weet te koppelen, worden de mogelijkheden nog veel groter."
ik vind die controle op bots hinderlijk. Blijkbaar speel ik als een bot want ik heb al een keer of vier controle bij pokerstars gehad. Midden tijdens mijn spel verschijnt dan op het scherm een boodschap in zweverige tekst dat ik binnen (ik geloof) 2 minuten een tekstje over moet tikken. vind ik zeer irritant.