Ga naar het forum
Overstap van zoom n...

Meldingen
Alles wissen

Overstap van zoom naar vaste tafels

13 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
2,697 Weergaven
pokerboy198229
PokerStrategist

Ik ben gestopt met zoom spel en ben overgestapt naar vaste tafels. Na 2,5K handen neem ik volgende waar:
verbetering van mijn stats: van 15/12/2 naar 23/19/7
rode lijn positief (was steeds een dalende lijn bij zoom)
omzet en winrate mer 70% omhoog
veel bluff catchers gemaakt

Ik weet dat 2,5K hand nog een kleine sample is, maar toch ik merk weel een aanzienlijke verbetering. Ook als wij 2,5K hands van zoom als vergelijk nemen.

Ik dacht echt niet dat dit zoveel verschil zal maken. Dus ik blijf voorlopig vaste tafels spelen. Wat hebben jullie als ervaring?
Is het hebben van meer notes kan zo veel verschil maken?

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Houd er wel rekening mee dat anderen ook meer notes van jou kunnen maken ;)

Beantwoorden
Citeren
Borr
PokerStrategist

Ik blijf voorlopig weg van Zoom. Ik mis het voordeel van mijn HUD op de enkele handen die ik tegen die villains heb en ik blijf tegen de nuts oplopen. Sample size probleem? Waarschijnlijk, maar ik ga mij eerst focussen op de normale tafels en later wel kijken hoe ik moet aanpassen op zoom.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Op welke limiet speel je? Is het FR of SH?

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229 Topicstarter
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Houd er wel rekening mee dat anderen ook meer notes van jou kunnen maken ;)

Yep, had vandaag al een paar 3-bets om mijn oren gehad. Maar ging toch goed: balancering 3/4 bets. Het punt is ik focus op zwakkere spelers die dit niet bijhouden en geen notes maken. Daar komt de meeste geld vandaan.

Ik denk als ik hoger ga spelen, dan moet pas zorgen gaan maken, of niet?

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Gerardus
Op welke limiet speel je? Is het FR of SH?

Ik speel SH. Ik denk dat zoom spel de volgende voordelen biedt:
Meer handen per uur, meer VPP's, snelle hoge status, weinig tijdverlies etc.

Nadeel is dat op korte termijn je winstrate daalt of heel laag blijft. Jij moet idd een grotere sample hands hebben/geschiedenis met andere spelers ontwikkelen om optimaal in zoom te presteren. Ook is een feit dat slechtere spelers meer geneigd zijn om veel te folden in zoom dan in reguliere games. Dit heeft vaak met hun ongeduldheid te maken. Zij willen meer spelen en snel verdubbelen.
Ten slotte heeft dit ook te maken dat de slechtere spelers steeds met dezelfde mensen blijven spelen, Dus als jij ze een klein bad beat hebt gegeven of jij hebt ze outgeplayed verwacht dan dat zij fouten gaan maken.

Conclusie: winstrate per hand stijgt in reguliere games sneller dan in zoom omdat de kwaliteit van je spel beter is. De kwaliteits is beter omdat jij veel meer van je tegenstanders komt te weten, jij past jouw spel daarop aan. Jouw tegenstanders gaan dan hierdoor slechter presteren, fouten maken

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Ik zou zeggen, focus je niet te veel op je stats. Bijvoorbeeld als het prima is om tight te spelen en je postflop niet in te moeilijkheden komt kan het beter zijn om tighter te spelen ipv te focussen op ideale getallen. De ideale getallen hebben ook met tafelcondities te maken, met hoe goed je postflop uit de voeten kan met je marginale kaarten en zo meer, die ik zo niet weet.

De omzet/winrate omhoog is altijd fijn, maar belangrijkste van de micro's is om er veel te leren en dan komen de resultaten omzet en winrate vanzelf. Maar natuurlijk is het heel erg fijn als je dik wint want dan kun je eerder upmoven. Maar waarom werkt dit beter voor je? Bluffen villains meer? Of zijn de villains op zoom tighter en pak je hen niet goed genoeg aan? Dus bluf jij daar te weinig, ik weet het niet ben geen expert maar kan alleen maar gissen.

Notes is overrated en om goede notes te maken is het van belang dat je zelf ook redelijk goed speelt. En je weet wat afwijkt van een abc plan zoals je die voor jezelf hebt. Denk dat je een note in general kunt maken voor onze micro spelers, "help, ik weet niet hoe ik mijn kaartjes kan spelen en daarom overplay ik ze, of ik underplay mijn kaartjes".

Mijn ervaring is dat ik een redelijk game plannetje heb kunnen leren met behulp van de zoom tafels, veel volume en competente tighte tegenstanders, nu ik op unibet aan het spelen ben is het wel zo handig dat ik dat gameplan ontdekt heb op zoom en daar nu van kan afwijken, winrate is ook omhoog gegaan en de fun in het spelletje is er ook van omhoog gegaan.

En van de zwakke tegenstanders moet je het inderdaad hebben, daar komt het grootste gedeelte van je geld vandaan en als je abc speelt verlies je weinig aan de betere spelers....

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
Ik speel SH. Ik denk dat zoom spel de volgende voordelen biedt:
Meer handen per uur, meer VPP's, snelle hoge status, weinig tijdverlies etc.

Nadeel is dat op korte termijn je winstrate daalt of heel laag blijft. Jij moet idd een grotere sample hands hebben/geschiedenis met andere spelers ontwikkelen om optimaal in zoom te presteren. Ook is een feit dat slechtere spelers meer geneigd zijn om veel te folden in zoom dan in reguliere games. Dit heeft vaak met hun ongeduldheid te maken. Zij willen meer spelen en snel verdubbelen.
Ten slotte heeft dit ook te maken dat de slechtere spelers steeds met dezelfde mensen blijven spelen, Dus als jij ze een klein bad beat hebt gegeven of jij hebt ze outgeplayed verwacht dan dat zij fouten gaan maken.

Conclusie: winstrate per hand stijgt in reguliere games sneller dan in zoom omdat de kwaliteit van je spel beter is. De kwaliteits is beter omdat jij veel meer van je tegenstanders komt te weten, jij past jouw spel daarop aan. Jouw tegenstanders gaan dan hierdoor slechter presteren, fouten maken

Ik speel af en toe zelf op FR Zoom. Het is herkenbaar wat je hier schrijft. Spelers kunnen op zoom ontzettend idioot nitty zijn (met uitzondering van NL2, daar is het easy money :)). Hierom ben ik aan het overwegen om naar SH Zoom te gaan overstappen. Blijkbaar gaat op SH net zo aan toe?

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Voordelen en nadelen van zoom:

Voordelen:
- snelle spel (meer handen, dat compenseert wellicht je lage winrate),
- je legt sneller slechte handen weg,
- makkelijk steal/re-steal/3bet,
- hogere succesvolle CB,
- onbekende spelers hebben geen note van je.
- ???

Nadelen:
- nauwelijks actie, je mag al blij zijn als je met AA mag gaan 3betten. Zodra je op flop of turn er weerstand ondervind ben je bijna altijd beat,
- 4bet is bijna altijd AA,
- villains spelen nitty tight,
- echte vissen worden zeer snel opgeslokt door regs,
- geen of weinig notes van villains -> je moet dan toch meer logisch gaan nadenken ipv te veel op stats gaan focussen.
- ???

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
... ... ...

Ik weet niet precies wat zijn beweegreden, doch kan ik me wel voorstellen dat hij naar vaste tafels is overgestapt. Ik liep zo ongeveer tegen dezelfde problemen aan. Een tijdje terug raakte ik op FR zoom vaak snel gefrustreerd omdat er nauwelijks tot geen actie plaats vond. Daardoor ging ik bluffen of rare moves ga maken om toch hogere winrate te kunnen bereiken. Of ik kon zelfs niet meer met KK of AA bij weerstand folden.... Met als gevolg dat mijn winrate op NL25 op gegeven moment van 5 bb/100 naar -10 bb/100 was gezakt.

Nu weet ik dat mijn ongeduldigheid mijn grote leak is --> ik ging te veel op moneyspel focussen ipv competitief te blijven spelen. Nu is mijn winrate weer positief. Ook omdat ik ging nadenken hoe ik beter kan spelen ipv "continu op fold-button te blijven klikken totdat ik AA of KK krijg..."

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Jah, het is idd het geval dat ik veel slecheter calls en moves krijg op vaste tafles dan bij zoom tafels. Het lijkt idd dat spelers veel slechter spelen. Hoe zit het met 10NL op SH vaste tafels? Zijn die games ook soft/agro? Wat zijn jullie ervaringen?

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

varience
/thread

Beantwoorden
Citeren

je sample is inderdaad te klein om die conclusie hard te maken, maar had zelf toch ook die indruk, op andere fora leek er toch overeenstemming te zijn dat je winrate op zoom /bb lager zal liggen, ondermeer omdat je niet kan tableselecten en je positie t.o.v. van fish random is ipv iets dat je zelf kan beïnvloeden en nog wat redenen
Je moet in de lobby maar eens kijken naar players per flop, voor zoom ligt dat op 11%, zo'n nitty tafel zal je niet snel tussen de vaste tafels, dat ligt daar toch een stuk hoger, dus minder tot geen 50/20 fish, in het algemeen spelen mensen veeel nittier op zoom, zal je niet zo veel info over villains hebben en dus minder edge...

denk dat je er dus wel vanuit kan dat je winrate /100h omhaag zal gaan op gewone tafels, maar dat je winrate/uur op zoom nog altijd hoger zal zijn, indien je er niet in slaagt bv 800handen per uur op gewone tafels te spelen ( ga ervan uit dat 4-tafel zoom 1000h per uur is)

denk dat je wel meer kan bijleren op de gewone tafels, omdat je meer villains specifiek leert uitbuiten, voorlopig hou ik het zelf op zoom

Beantwoorden
Citeren