Ga naar het forum
Phil Ivey doet niet...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Phil Ivey doet niet mee met WSOP!!!

15 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
1,735 Weergaven

As if the start of the 2011 World Series of Poker wasn't enough news in the poker world today, Phil Ivey just dropped a bomb on the industry. As first reported by Wicked Chops Poker, Ivey issued a statement earlier this evening on his Facebook page that he will not be playing in the WSOP this year and has filed suit against Tiltware.

According to Wicked Chops, the statement is real as confirmed through Ivey's manager. Below is the entire statement from Ivey's Facebook page.

For many years, I have been proud to call myself a poker player. This great sport has taken me to places I only imagined going and I have been blessed with much success. It is therefore with deep regret that I believe I am compelled to release the following statement.

I am deeply disappointed and embarrassed that Full Tilt players have not been paid money they are owed. I am equally embarrassed that as a result many players cannot compete in tournaments and have suffered economic harm.

I am not playing in the World Series of Poker as I do not believe it is fair that I compete when others cannot. I am doing everything I can to seek a solution to the problem as quickly as possible.

My name and reputation have been dragged through the mud, through the inactivity and indecision of others and on behalf of all poker players I refuse to remain silent any longer. I have electronically filed a lawsuit against Tiltware related to the unsettled player accounts. As I am sure the public can imagine, this was not an easy decision for me.

I wholeheartedly refuse to accept non-action as to repayment of players funds and I am angered that people who have supported me throughout my career have been treated so poorly.

I sincerely hope this statement will ignite those capable of resolving the problems into immediate action and would like to clarify that until a solution is reached that cements the security of all players, both US and International, I will, as I have for the last six weeks, dedicate the entirety of my time and efforts to finding a solution for those who have been wronged by the painfully slow process of repayment.

This is a developing story and once more information becomes available, we'll be bringing it to you straight away.

14 reacties
NietzscheF
PokerStrategist

Eindelijk iemand van het full tilt team die zijn mond open doet!

Duchesst
PokerStrategist

En gelijk heeft ie

mvd1978
PokerStrategist

Erg netjes van hem. Niet alleen dat hij meeleeft met anderen die hun 'baan' kwijt zijn nu maar dat hij ook actief bezig is (in de mate waarin hij dat in zijn eentje kan) om deze spelers hun geld terug te laten krijgen, zoals aangifte doen zoals Tiltware aan te klagen. Chapeau!

Ohja, ik leef er zelf niet van. Moet zo werken als mijn verdoving van de tandarts daarnet een beetje uitgewerkt is _grin:

kunnen europeanen eigenlijk deftig uitcashen?

Arjon
Oldschool Grinder

Thx voor het melden in deze thread sfinxs :)

Inmiddels kun je er ook meer over lezen in het nieuws:

shevas7
Oldschool Grinder

Had Ivey geen prop bet met Lederer voor 5 miljoen dollar dat hij in 2010 en 2011 2 bracelets ging winnen.
Ik vraag me af wat hiermee zal gebeuren, wetende dat Lederer een van de bazen van FTP is

ItsTeddyKGB
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door shevas7
Had Ivey geen prop bet met Lederer voor 5 miljoen dollar dat hij in 2010 en 2011 2 bracelets ging winnen.
Ik vraag me af wat hiermee zal gebeuren, wetende dat Lederer een van de bazen van FTP is

Ivey gaat/is toch al weg bij FTP. Lederer kan die bet in z'n hol steken :P

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

De oorlog tussen Ivey en Tiltware lijkt nu in volle gang te komen.

Meer informatie over de zaak van Ivey's kant kun je in het nieuws lezen:

De aanklacht eindigt met 7 punten die samenvatten waarvan hij vindt dat hij daar recht op heeft:

• Een bedrag voor algemene en specifieke schade die hij heeft opgelopen van meer dan tienduizend dollar;
  • Een bedrag voor reputatieschade die hij heeft geleden, van meer dan $150.000.000;
  • Rechterlijke maatregelen met betrekking tot de gang van zaken bij Full Tilt Poker - wat mag wel en wat mag niet? (een zogenaamd "injunctive relief");
  • Een rechterlijke beslissing over de rechten die aan het contracht van Ivey met Tiltware verbonden kunnen worden - wat mag wel en wat mag niet? (een zogenaamd "declaratory relief");
  • Een vergoeding van de procureurskosten;
  • Een vergoeding van de kosten van de rechtszaak die hiervan het gevolg is;
  • Andere rechterlijke maatregelen waarvan het Hof vindt dat ze passend zijn;

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Tiltware laat het hier echter ook niet bij zitten en kwam met een officiële verklaring. Let op, de verklaring is van Tiltware, niet van Full Tilt Poker zelf:

“Contrary to his sanctimonious public statements, Phil Ivey’s meritless lawsuit is about helping just one player – himself. In an effort to further enrich himself at the expense of others, Mr. Ivey appears to have timed his lawsuit to thwart pending deals with several parties that would put money back in players’ pockets.

In fact, Mr. Ivey has been invited -- and has declined -- to take actions that could assist the company in these efforts, including paying back a large sum of money he owes the site. Tiltware doubts Mr. Ivey’s frivolous and self-serving lawsuit will ever get to court. But if it does, the company looks forward to presenting facts demonstrating that Mr. Ivey is putting his own narrow financial interests ahead of the players he professes to help.”

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81

De aanklacht eindigt met 7 punten die samenvatten waarvan hij vindt dat hij daar recht op heeft:

• Een bedrag voor reputatieschade die hij heeft geleden, van meer dan $150.000.000;

Allejoden, wat moet je nou met zo veel geld...
En: "reputatieschade"...? hoezo?

1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Lol Full Tilt heeft slechte naam en aan wie denk je bij Full Tilt als eerste. Jawel Ivey

DodoBrabbel
PokerStrategist

Het modder gooien is begonnen...

Oorspronkelijk gepost door StefanRump

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81

Allejoden, wat moet je nou met zo veel geld...
En: "reputatieschade"...? hoezo?

150M is ook heel toevallig wat fulltilt nog schuldig is aan amerikaanse spelers. Dus sinds hij niet namens all amerikanen hun kan aanklagen het zo probeert. Dat hoop ik tenminste.. Als hem dit lukt wat ik betwijfel zou het wel erg ziek zijn als hij het in zijn eigen zak steekt. Sinds hij al rijk genoeg is en heel weinig om geld geeft betwijfel ik dat wel..

Dit is zeker wel iets wat goed voor hem is. Maar ik ben blij dat tenminste iemand zijn mond open trekt en er iets aan doet.

hehe, het eerste woord is er uit! maar alsnog hebben veel mensen hun geld niet :(