Ga naar het forum
poker botting??? wh...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] poker botting??? what the ......

44 Berichten
25 Gebruikers
0 Reacties
4,908 Weergaven
Netraider
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door calimero1981

Oorspronkelijk gepost door DJMazzz
Ik ken iemand wiens vriend poker bots maakt, dus het is waar...

Als ik iemand zou kennen die pokerbots zou maken zou ik hem inst aangeven, zelfs al was het mijn eigen vriendin! Deze bots zorgen ervoor dat het spelletje waar we allemaal zo van houden wordt verziekt. Ik kan dan ook niet anders dan hopen dat zulke mensen worden aangehouden en een dikke straf krijgen. Dit kan omdat het tegen de wet en dus illegaal is.

Helaas zullen deze praktijken altijd blijven bestaan, maar gelukkig praten we hier maar over een minimaal gedeelte ;)

Dit is een level? ... right? :tongue:

Het is enkel illegaal, omdat online pokeren illegaal is, bot of geen bot. "tegen de wet" <> "tegen de TOS van de poker room"

@OP:

1) Relax, het overgrote deel van de bots is enorm exploitable. Zoals eerdere posters al aanhaalden: je denkt toch echt niet dat een goeie, profitable, ondetecteerbare bot publiek vrijgegeven wordt?

2) Aub ga niet lobbyen bij de poker rooms om nóg strenger te zijn op bots, zonder je eerst wat meer te gaan informeren naar het fenomeen. Ik vind het normaal dat ze bepaalde veiligheidsmaatregelen invoeren (processen op je pc scannen, patronen zoeken in speelgedrag en muisbewegingen, etc...), maar andere maatregelen gaan er écht over (het spel onderbreken met ambetante captcha's) en zijn soms een rechtstreekse inbreuk op de privacy wet (nemen van screenshots, bekijken surfgeschiedenis, ...). Straks moeten we allemaal een webcam draaien om te bewijzen dat we wel degelijk mens zijn. I'm just saying... :D

(in b4 retarded replies die mij beschuldigen van bots te maken / te verdedigen)

iamthedanger
BlackMember

Maak je bots ofzo? Je zit het zo te verdedigen ?( ?( ?( ?(

DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik denk dat eht schrijven van een pokerbot zeer goed is voor de ontwikkeling van je spel. Het dwingt je namelijk om na te denken over waarom je bepaalde dingen doet in sommige situaties en wanneer niet. Niet dat ik erover denk om te gaan botten omdat het verder alle plezier uit je spel haalt maar het is best leerzaam om er een te maken...

Netraider
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
Maak je bots ofzo? Je zit het zo te verdedigen ?( ?( ?( ?(

Netraider
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel
Ik denk dat eht schrijven van een pokerbot zeer goed is voor de ontwikkeling van je spel. Het dwingt je namelijk om na te denken over waarom je bepaalde dingen doet in sommige situaties en wanneer niet. Niet dat ik erover denk om te gaan botten omdat het verder alle plezier uit je spel haalt maar het is best leerzaam om er een te maken...

Dat dacht ik dus ook, en ik wou een eenvoudig platform om mijn bot te testen (liefst met menselijke tegenstanders), maar zonder accounts te riskeren. Dus ik begon aan een bot voor Facebook poker (toen was het nog niet tegen de TOS). Resultaat: dagenlang werken aan een simpel framework om met de client te interageren en een paar uurtjes aan de logica. Meer bijgeleerd over programmeren dan over poker dus. Toen heb ik het gewoon opgeven: het is ziekelijk veel (en lastig) werk. :tongue:

krikke482
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Netraider

Dat dacht ik dus ook, en ik wou een eenvoudig platform om mijn bot te testen (liefst met menselijke tegenstanders), maar zonder accounts te riskeren. Dus ik begon aan een bot voor Facebook poker (toen was het nog niet tegen de TOS). Resultaat: dagenlang werken aan een simpel framework om met de client te interageren en een paar uurtjes aan de logica. Meer bijgeleerd over programmeren dan over poker dus. Toen heb ik het gewoon opgeven: het is ziekelijk veel (en lastig) werk. :tongue:

interessant! kan je mij mss er wat info of de software voor bezorgen? kan ik ook een bot uittesten op m'n facebook account :D

Netraider
PokerStrategist

Wow, thread is terug, kdacht dat ik iets verkeerds had gezegd. :tongue:

Oorspronkelijk gepost door krikke482

interessant! kan je mij mss er wat info of de software voor bezorgen? kan ik ook een bot uittesten op m'n facebook account :D

Uh, de laatste keer dat ik de code gecompileerd heb en nog Facebook poker gespeeld heb, was ergens in maart/april 2009 ofzo... :tongue: Maar als je me toevoegt op skype (nickname = Venturio), wil ik het je gerust doorsturen. Het is érg slordig in C++.NET geschreven. :]

krikke482
Oldschool Grinder

goed ik voeg je straks toe, zit nu op stage :P

Arjon
Oldschool Grinder

Aangezien we niet een soort handelsplaats in pokerbots en codes daarvan willen worden wel de vraag om hier verder via het forum niet meer op in te gaan. Wat jullie onderling bespreken moet je uiteraard zelf weten :)

was hier paar maanden geleden nog een graph van een bot speler, $2000 profit op nl2, over hoeveel handen het precies ging kan ik me niet herinneren.

Netraider
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door almighty1984

Aangezien we niet een soort handelsplaats in pokerbots en codes daarvan willen worden wel de vraag om hier verder via het forum niet meer op in te gaan. Wat jullie onderling bespreken moet je uiteraard zelf weten :)

Goed. Ik wou alleen maar één en ander opklaren rondom pokerbotting, want dat is nu eenmaal een taboe in de wereld van online poker, waar helaas nog heel wat onduidelijkheid over heerst. Imho is het best daar een open discussie over te hebben, ipv dat fenomeen proberen te verdoezelen (wat "black hat" botters juist willen).

Wat die code betreft: kzal het denk ik eens open source maken, dan valt er niets te "verhandelen". :D

En @larszs: was dat niet gewoon een graph van één van de grinders in onze community?

Arjon
Oldschool Grinder

Ik wou alleen maar één en ander opklaren rondom pokerbotting, want dat is nu eenmaal een taboe in de wereld van online poker, waar helaas nog heel wat onduidelijkheid over heerst. Imho is het best daar een open discussie over te hebben, ipv dat fenomeen proberen te verdoezelen (wat "black hat" botters juist willen).

Dat ben ik helemaal met je eens :)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Een pokerbot werkt gewoon volgens een bepaalde geavanceerde starthandenkaart en strategie. Daar zou an sich niets op tegen zijn want dat doen PS-ers ook met hun BSS en SSS.

Het gaat erom dat de grens niet wordt overschreden dat een bot ook een inzet gaat doen, zelf een 'speler' vormt en dus actief zelf speelt. Daarmee wordt een grens overschreden die absoluut bewaakt moet worden. Ik zie echter geen bezwaren tegen het gebruiken van een bepaalde strategie door een human player.

waarom zou botten verboden zijn ? het is precies hetzelfde als een mens die speelt.

ik bedoel, wat maakt het uit of je tegen een bot of een mens speelt ? een bot wint geld en de mens wint geld./verliest natuurlijk

maar blijft gewoon hetzelfde als een mens alleen is die niet tiltgevoelig en kan die heel veel handen spelen.

Netraider
PokerStrategist

Een bot heeft geen last van tilt en kan uren doorgaan, vandaar dat ik ook voor het verbod van bots op echte pokersites ben.

Zoals Zeezout zegt, werken de meeste bots met charts & regels. Die zijn dus vaak enorm exploitable (met uitzondering van goeie SSS bots - die nu gelukkig nutteloos worden). Die bots vind ik - vanuit poker-standpunt - vrij oninteressant. Het wordt pas interessant als je bv. neurale netwerken gaat gebruiken voor opponent modeling (of zelfs voor de volledige strategie) en zien wat de bot allemaal leert. =)

bij poker zijn zoveel variabelen op de plays die je maakt dat je nooit een bot in elkaar kan zetten die hetzelfde kan als een pokerspeler

Oorspronkelijk gepost door Rienk
bij poker zijn zoveel variabelen op de plays die je maakt dat je nooit een bot in elkaar kan zetten die hetzelfde kan als een pokerspeler

Tuurlijk, er zal nooit een bot zijn waarmee je Phil Ivey mee verslaat bvb. Maar op de microstakes geloof ik best dat ze winstgevend zijn..

En kom op zeg.. vind je nou echt dat daar niks fout aan is? Die bots pakken geld af van mensen die wel eerlijk spelen en waarschijnlijk ook nog veel te leren hebben op het poker gebied.. Wil jij nou echt dalijk in een 9 player sng zitten tegen 8 bots die goed TAG kunnen spelen? Het is toch echt wel mogelijk om een hele goeie bot te maken ook al zou hij een beetje voorspelbaar zijn.

das waar

Yoghi
BlackMember

Het wiskundig meest simpele spel, FLHU, is al ver opgelost en kan door bots bijna mathematisch perfect gespeeld worden.

dustje
Elite Grinder

bots worden ook steeds beter en computers hebben nu eenmaal veel meer potentie dan mensen dus zullen er op lange termijn ook mathematisch redelijk perfecte no limit bots zijn, en daar wil je vast en zeker niet tegen spelen