Ga naar het forum
Pro gaan / verhuize...

Meldingen
Alles wissen

Pro gaan / verhuizen

162 Berichten
48 Gebruikers
0 Reacties
14.8 K Weergaven
Samwise90
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Ik denk ook dat iedereen een beetje onderschat hoeveel 'gedoe' er bij verhuizen komt kijken als pokerpro.
Je moet je voor 100duizend dingen inschrijven, je kan niet overal simpel een bankrekening openen met als job 'pokerspelen'en je hebt voor alles die bankrekening nodig,... Ik ga weer op tilt als ik eraan denk. :rage:
In London zijn de mensen er nog wel een beetje aan gewend aan zulke zaken en heb je geen taal issues.
Ik heb het obv niet in andere landen gedaan, maar ik kan me voorstellen dat in een 3e wereld land dat een hoop moeilijker is.
Je moet voor mij echt niet naar london komen, maar ik kan me gwn niet voorstellen voor mezelf om uit Europa te gaan wonen. Ik ga graag op vakantie, maar ik word echt helemaal gek als ik ergens als cebu zou moeten wonen. Er zijn gewoon heel veel dingen die je denkt niet te gaan missen en dan eigenlijk echt wel mist. :P
Ik weet ook niet hoevaak je terug naar Nederland op bezoek wil gaan, maar dat kost ook meer als je ver weg zit.
In feite heeft elk land wel zen voor en nadelen en is het gwn persoonlijk wat je het meest aantrekt. Maar voor mij heeft een land als mexico/cebu alleen als voordeel mooi weer en cheaper en dat weegt niet op tegen al de rest

En ook, het valt echt af te raden pro te gaan als je je moet drukmaken om huurprijs.
Toen ik begon dacht ik ook dat ik wel genoeg had om rond te komen, maar dat valt echt vies tegen. Je wilt ook sparen en je geeft altijd meer uit dan je denkt.

(lol wall of text, sorry) :O

Dit lijkt me wel een spijker op zijn kop slaan. Pokerpro gaan en druk maken over huur en boodschappen dat lijkt me geen top idee. Je wilt wel een flinke buffer op kunnen bouwen omdat je eigenlijk een aantal jaren van je leven "weggooid" als je kijkt naar ervaring voor een baan oid. Daarnaast is huren en dergelijke vrij lastig als je zegt dat je een pokerspeler bent. Vaak is het zo dat er bij huren stat van je moet 4x de huurprijs bruto verdienen ofzo, gl met bewijzen dat dat met poker kan.

Je kunt trouwens niet zomaar een vakantievisum aanvragen en dan pokeren en geen belasting betalen. Je moet in zijn geheel verhuizen en uit mijn hoofd meer dan 70% van de tijd ook daadwerkelijk in het land zijn waar je gaat wonen wil het tellen voor de NLse belastingdienst. Ik zou dit allemaal goed nakijken want je zou niet de eerste zijn die snel een bedrijfje opricht over de grens en vervolgens 2x belasting moet betalen + een flinke boete ;)

Oh en btw lol @ al die mensen die londen afzeiken. Probably never been there want het is een van de beste steden ter wereld om te wonen.

Ik zou dus even uitkijken met "we gaan met wat vrienden een jaar over de grens, betalen geen belasting, drinken alles op en we komen thuis met een zak geld en we hoeven niks af te dragen. De belastingdienst is niet achterlijk:P

Beantwoorden
Citeren
tuffnut
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Professionele pokeraar worden.
Oftewel, geen studie/baan ernaast en fulltime op knopjes drukken en hopen centjes mee te verdienen.

zie je hem? :D

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

Ik zeik London zeker niet af, het is een geweldige stad ben er al vaker geweest.
Maar om te wonen zijn er imo veel leukere plaatsen.
Maar dat is obv gewoon persoonlijke voorkeur.
Mocht ikzelf ooit naar het buitenland verhuizen is dit vooral om een warmer land met mooie natuur en leuke mensen te hebben. Niet om in een grootstad op een appartement hetzelfde leven te leiden als ik hier heb.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
lol zie bart al lange wandelingen maken

is het een dikkertje mss?

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door hopeletron
ne maat van mij woont in gibraltar, het is daar idd een belasting paradijs maar het is daar vrij duur om te wonen...je kan beter in spanje gaan wonen, vlak over de grens.

wel altijd zeer lekker weer daar :)

Als je al in Spanje gaat wonen Bart, dan kan ik je Sevilla aanraden. Vlakbij Gibraltar en Portugal. Redelijk grote stad maar ook weer niet té groot. Beetje zoals Amsterdam of Rotterdam. Echt een prachtige stad, mooie huizen, gezellig centrum, veel historie en natuurlijk altijd zon :) Mijn neef woont daar en eigenlijk ben ik stikjaloers.

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
lol zie bart al lange wandelingen maken

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Je hebt toch in het zuiden van Engeland een aangenaam klimaat door de warme golfstroom? Misschien is daar wel iets te vinden.

Andere optie is dat je het grinden doet in een saai Engels nest (meer focus op spelen want er is verder toch niets te doen) en dan telkens een maandje gaat relaxen op Gibraltar of een andere easy plaats.

Malta is trouwens misschien ook een optie?

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Dno waar dat suggereren over maandelijks inkomen en startkapitaal voor nodig is. Ik zeg nergens dat ik me druk maak over de kosten maar snap niet hoe dit ooit geen discussie punt is. Erg stoer en baller om er niet over te caren tho

Beantwoorden
Citeren
Krulle37
PokerStrategist

+1 Bart

Ik snap niet goed de redenering van velen hier.
"Je pokert om veel geld te verdienen dus caren die eventuele extra 1000euro per maand aan uitgaven toch niet?"
Dat is toch hetgeen waar het op slaat eigenlijk?

Beantwoorden
Citeren
Samwise90
PokerStrategist

Ik zeg niet dat je er geen rekening mee moet houden. Ik zeg alleen als je pro wilt gaan zul je voldoende moeten verdienen om het +ev te maken tov werkervaring/master oid.

En om op zijn vraag terug te komen, Malta lijkt me wel baller voor je als ik je interesses zie.

Beantwoorden
Citeren
Gerv
Elite Grinder

Ik vond Ierland een van de meest kutte landen ooit geweest. Maar kan ook komen omdat we niet mochten drinken omdat het Pasen was en alles toe was enzo...
En men eerste indruk over Ieren was ook niet alles. Zijn echt vieze boerekes :D.

Jep unlucky for you, Ierse drinkwetten verbiedt Horeca om alcohol te schenken tijdens pasen :facepalm:

Waar bent ge allemaal heengeweest dan :) want sommige buurten zijn echt lol :D

Beantwoorden
Citeren
caroline29632
BlackMember

Dno waar dat suggereren over maandelijks inkomen en startkapitaal voor nodig is. Ik zeg nergens dat ik me druk maak over de kosten maar snap niet hoe dit ooit geen discussie punt is. Erg stoer en baller om er niet over te caren tho

Ik snap niet goed waar dit weer vandaan komt. Voel je jezelf een beetje snel aangevallen?
Natuurlijk is huurprijs een factor, maar als je niet domme keuze maakt om pro te gaan als je slechts 10k oid in de maand verdient, zou dat verschil in prijs niet zo zwaar mogen doorwegen.
Belangrijker is dat je een plek vind waar je je 'thuis' voelt, een sociaal leven kan opbouwen, fun kan hebben en rustig pokeren.
Je hoeft niet meteen een huge baller huis te kunnen huren obv, maar het is echt belangrijk dat je gelukkig bent waar je zit, anders gaat pokeren ook niet.

Ik denk ook dat velen niet weten hoe het is om poker te spelen als beroep, zeker niet in het buitenland, weg van vrienden en familie.

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Ik snap niet goed waar dit weer vandaan komt. Voel je jezelf een beetje snel aangevallen?
Natuurlijk is huurprijs een factor, maar als je niet domme keuze maakt om pro te gaan als je slechts 10k oid in de maand verdient, zou dat verschil in prijs niet zo zwaar mogen doorwegen.
Belangrijker is dat je een plek vind waar je je 'thuis' voelt, een sociaal leven kan opbouwen, fun kan hebben en rustig pokeren.
Je hoeft niet meteen een huge baller huis te kunnen huren obv, maar het is echt belangrijk dat je gelukkig bent waar je zit, anders gaat pokeren ook niet.

Ik denk ook dat velen niet weten hoe het is om poker te spelen als beroep, zeker niet in het buitenland, weg van vrienden en familie.

Leg het eens uit dan caro!

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Vind pro gaan nogal afhankelijk van je baanopties en studie, ik kan niets behalve kaarten dus hoef er relatief weinig voor op te geven.

Beantwoorden
Citeren

Vind pro gaan nogal afhankelijk van je baanopties en studie, ik kan niets behalve push/folden dus hoef er relatief weinig voor op te geven.

Fixed. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Yoghi
BlackMember

Vind het vreemd dat je zo defensief doet. Caroline is bijna de enige die naar het buitenland is verhuisd om te pokeren en weet dus in tegenstelling tot iedereen anders wel hoe het in elkaar zit. Of je er naar luistert of niet is een tweede, maar je kunt minstens eens nadenken of het misschien toch niet de waarheid is.

Beantwoorden
Citeren
Wabbo
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door mvd1978

ne maat van mij woont in gibraltar, het is daar idd een belasting paradijs maar het is daar vrij duur om te wonen...je kan beter in spanje gaan wonen, vlak over de grens.

Als je al in Spanje gaat wonen Bart, dan kan ik je Sevilla aanraden. Vlakbij Gibraltar en Portugal. Redelijk grote stad maar ook weer niet té groot. Beetje zoals Amsterdam of Rotterdam. Echt een prachtige stad, mooie huizen, gezellig centrum, veel historie en natuurlijk altijd zon :) Mijn neef woont daar en eigenlijk ben ik stikjaloers.

Tsja, daar heb ik net een halfjaar gewoond :) Maar is inderdaad een awesome stad; volgende week maar weer eens bezoeken.

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Idk zal er wel naast zitten dacht dat caroline een behoorlijke studie had en dus iets meer moet verdienen met poker dan ik. Daarbij wil ik een x bedrag bij elkaar sparen om voor mezelf te beginnen wat me zonder poker niet lukt. Verder geef ik er geen baan voor op en stop ik er geen studie voor dus riskeer ik relatief weinig behalve verloren jaren.

Begrijp me goed ik waardeer ook zeker comments van kou en caro hier alleen ben ik het niet overal mee eens.

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Wabbo

Oorspronkelijk gepost door mvd1978

Tsja, daar heb ik net een halfjaar gewoond :) Maar is inderdaad een awesome stad; volgende week maar weer eens bezoeken.

Maar dat is niet belastingvrij oid toch?

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Vind pro gaan nogal afhankelijk van je baanopties en studie, ik kan niets behalve kaarten dus hoef er relatief weinig voor op te geven.

Eerlijk vergelijken hé Bart, heb je jezelf al ooit eens even hard verdiept in iets anders dan kaarten... :)

Beantwoorden
Citeren
DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

sja denk dat caro een veelvoud van mij zou verdienen,als ze niet pokerde, en anders een veelvoud zou gaan verdienen in de toekomst. Ik kan weinig met mijn huidige kennis/opleiding in het werkveld waar ik veel verdien. Wellicht als ik zelf een bedrijf start maar dat kan nu niet

Beantwoorden
Citeren