Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Ik denk ook dat iedereen een beetje onderschat hoeveel 'gedoe' er bij verhuizen komt kijken als pokerpro.
Je moet je voor 100duizend dingen inschrijven, je kan niet overal simpel een bankrekening openen met als job 'pokerspelen'en je hebt voor alles die bankrekening nodig,... Ik ga weer op tilt als ik eraan denk.![]()
In London zijn de mensen er nog wel een beetje aan gewend aan zulke zaken en heb je geen taal issues.
Ik heb het obv niet in andere landen gedaan, maar ik kan me voorstellen dat in een 3e wereld land dat een hoop moeilijker is.
Je moet voor mij echt niet naar london komen, maar ik kan me gwn niet voorstellen voor mezelf om uit Europa te gaan wonen. Ik ga graag op vakantie, maar ik word echt helemaal gek als ik ergens als cebu zou moeten wonen. Er zijn gewoon heel veel dingen die je denkt niet te gaan missen en dan eigenlijk echt wel mist.![]()
Ik weet ook niet hoevaak je terug naar Nederland op bezoek wil gaan, maar dat kost ook meer als je ver weg zit.
In feite heeft elk land wel zen voor en nadelen en is het gwn persoonlijk wat je het meest aantrekt. Maar voor mij heeft een land als mexico/cebu alleen als voordeel mooi weer en cheaper en dat weegt niet op tegen al de restEn ook, het valt echt af te raden pro te gaan als je je moet drukmaken om huurprijs.
Toen ik begon dacht ik ook dat ik wel genoeg had om rond te komen, maar dat valt echt vies tegen. Je wilt ook sparen en je geeft altijd meer uit dan je denkt.(lol wall of text, sorry)
![]()
Dit lijkt me wel een spijker op zijn kop slaan. Pokerpro gaan en druk maken over huur en boodschappen dat lijkt me geen top idee. Je wilt wel een flinke buffer op kunnen bouwen omdat je eigenlijk een aantal jaren van je leven "weggooid" als je kijkt naar ervaring voor een baan oid. Daarnaast is huren en dergelijke vrij lastig als je zegt dat je een pokerspeler bent. Vaak is het zo dat er bij huren stat van je moet 4x de huurprijs bruto verdienen ofzo, gl met bewijzen dat dat met poker kan.
Je kunt trouwens niet zomaar een vakantievisum aanvragen en dan pokeren en geen belasting betalen. Je moet in zijn geheel verhuizen en uit mijn hoofd meer dan 70% van de tijd ook daadwerkelijk in het land zijn waar je gaat wonen wil het tellen voor de NLse belastingdienst. Ik zou dit allemaal goed nakijken want je zou niet de eerste zijn die snel een bedrijfje opricht over de grens en vervolgens 2x belasting moet betalen + een flinke boete
Oh en btw lol @ al die mensen die londen afzeiken. Probably never been there want het is een van de beste steden ter wereld om te wonen.
Ik zou dus even uitkijken met "we gaan met wat vrienden een jaar over de grens, betalen geen belasting, drinken alles op en we komen thuis met een zak geld en we hoeven niks af te dragen. De belastingdienst is niet achterlijk:P