Oorspronkelijk gepost door benjamin04
waarom niet schotland of wales?
Ik heb zelf schots bloed maar ik zweer het je: de allerlelijkste vrouwen ter wereld wonen in schotland. En wat er voor moois rondloopt is vaak import
Oorspronkelijk gepost door benjamin04
waarom niet schotland of wales?
Ik heb zelf schots bloed maar ik zweer het je: de allerlelijkste vrouwen ter wereld wonen in schotland. En wat er voor moois rondloopt is vaak import
Hoe verder naar het noorden je gaat vanaf Londen hoe vreemder (en ook dikker) de mensen worden...
Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Hoe verder naar het noorden je gaat vanaf Londen hoe vreemder (en ook dikker) de mensen worden...
Ik werd een keer in glasgow bediend door een vrouwelijk varken met een baard... kun je nagaan wat voor sollicitanten ze dan hebben afgeslagen!
Oorspronkelijk gepost door DonBartos
Iemand nog tips btw? Hoeft niet perse over het land, maar pro gaan in general
Huisje naast RobbieV in Thailand?? Blijkbaar is het internet daar stabiel en belasting zal ook wel goed zitten, anders zou RobbieV er niet zitten.
Stappen, zuipen & een huisje is zo geregeld in Thailand imo.
Goed eten ook dat Thais!! EENNNnnn: ze verkopen er vast Corona
Over het poker pro gaan: ik zeg doen! het ergste wat er is = op 60+ jarige leeftijd erachter komen dat je een gefrustreerde zeurkous bent geworden die alleen maar in "what if.." stories blijft hangen.
Leef jongen!! En faal!! maar leef!! Faal op je eigen manier, i did it my way!!
"Live the Life other people only dream of...."
Wat mij zo één, twee, drie nog te binnen schiet is dat je misschien wat informatie op moet zoeken/inwinnen m.b.t. het AOW pensioen.
Als ik het mij goed herinner bouw je vanaf je 15e jaar 2% AOW op per jaar. Op het moment dat je naar het buitenland emigreert stopt deze pensioenopbouw. Mocht je dus overwegen om naar het buitenland te verhuizen en t.z.t. toch weer terug te keren naar Nederland, dan is het het overwegen waard om je vrijwillig bij te verzekeren (afhankelijk of je in het buitenland pensioen opbouwt.) Meer informatie over dit onderwerp kun je vinden op de website van de SVB.
Een van de zaken waar je denk ik goed naar moet kijken is dat 8-10 achter elkaar pokeren en dat 5 dagen in de week best wel fucked up kan zijn voor je mindset (vooral als het ff allemaal niet lukt). Nu ben jij een veel solidere speler dan mij gelukkig maar toch wel iets om rekening mee te houden.
Mijn ervaring met lange(re) dagen maken is dat het vaak minder oplevert dan even een "vluchtige" sessie van 4 uur op een dag...
Hm ye met mtts zit je wel gauw aan veel uren
Mindset zit opzich wel goed en ben niet zo afhankelijk dat ik geen pauzes/vakanties in kan lassen etc
Tis wel et moeilijkste van pro gaan tho
België is voorlopig nog een optie geloof ik? Als Engels een must is wordt het verder wel lastig ja. Ben ook stiekem de laatste tijd aan pro gaan denken en er worden hier zeker van nuttige zaken vermeld. Duitsland kun je goedkoop leven en de taal is als Nederlander nog aardig te leren. Ik zou iig in het begin (1e jaartje) wel bij Nederland in de buurt blijven
Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Een van de zaken waar je denk ik goed naar moet kijken is dat 8-10 achter elkaar pokeren en dat 5 dagen in de week best wel fucked up kan zijn voor je mindset (vooral als het ff allemaal niet lukt). Nu ben jij een veel solidere speler dan mij gelukkig maar toch wel iets om rekening mee te houden.Mijn ervaring met lange(re) dagen maken is dat het vaak minder oplevert dan even een "vluchtige" sessie van 4 uur op een dag...
Ik denk niet dat je er zo komt. MTTs en SnGs spelen obv anders dan wachten op HU actie. Maar ik denk niet dat je moet uitgaan van slechts 5dagen in de week. Wij zitten 10-15uur per dag, 6-7 dagen in de week.
Pro poker spelen en denken dat je in het weekend vrij bent is niet echt goed. Je hebt geen betaalde vakantie of weekends. Niet spelen betekent geen geld. Zeker als je niet zo een hoge hourly hebt, is het wel belangrijk om bijna altijd te spelen.
Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Ik snap niet goed waar dit weer vandaan komt. Voel je jezelf een beetje snel aangevallen?
Natuurlijk is huurprijs een factor, maar als je niet domme keuze maakt om pro te gaan als je slechts 10k oid in de maand verdient, zou dat verschil in prijs niet zo zwaar mogen doorwegen.
Belangrijker is dat je een plek vind waar je je 'thuis' voelt, een sociaal leven kan opbouwen, fun kan hebben en rustig pokeren.
Je hoeft niet meteen een huge baller huis te kunnen huren obv, maar het is echt belangrijk dat je gelukkig bent waar je zit, anders gaat pokeren ook niet.Ik denk ook dat velen niet weten hoe het is om poker te spelen als beroep, zeker niet in het buitenland, weg van vrienden en familie.
Ben het helemaal eens met het thuis voelen deel, het is cruciaal om op een plek te zitten waar je je goed voelt en je aandacht op poker kan richten.
Ik begrijp alleen die zin met 10k per maand niet helemaal. Je bedoelt als je niet eens 10k$ per maand kan grinden is het wrslk een verkeerde keuze? lijkt me een zware eis, eentje die imo pas van toepassing is zodra je langer dan 2 jaar met full time pokeren zou willen doorgaan. Ik heb dan echter ook wel over een scenario waar je je zelf niet hoeft suf te pokeren want meer dan 24u in de week trek ik zelf amper en dat is ofc ook niet iets wat je voor een langere periode zou willen doen
Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Oorspronkelijk gepost door Yoghi
Hoe verder naar het noorden je gaat vanaf Londen hoe vreemder (en ook dikker) de mensen worden...Ik werd een keer in glasgow bediend door een vrouwelijk varken met een baard... kun je nagaan wat voor sollicitanten ze dan hebben afgeslagen!
lol
OT:
Je zal echt alles helemaal goed geregeld moeten hebben vanaf het begin, anders is het het niet waard om belastingvrij te pokeren. Je zult sowieso moeten wennen aan een nieuwe leefstijl (waarschijnlijk) en een omgeving waarin je niemand kent en ook niet heel veel mogelijkheden hebt om te ontmoeten (neem aan dat vooral 's avonds pokert). Anders is Nederland met zijn 29% toch misschien niet zo'n heel gekke keuze, lifeEv kan gewoon hoger zijn. Dan moet je maar 1/3de langer doorpokeren voor je eigen bedrijf, maar zo'n ramp is dat toch niet?
Dno wat Nederland perse voor voordelen heeft?
Friends, family, sociaal leven, taal, overheid is verder chill. Ok je betaald belasting, maar de zorg is super en ook de wegen zijn super vergeleken met duitsland en frankrijk bijvoorbeeld.
Mja heb geen auto
Vrienden ook niet zoveel
Social life spreekt voorzich als pokeraar
Blijft weinig over
Taal is chill maar zal me int Engels ook wel redden, verder wel agree
Oorspronkelijk gepost door Sjors777
overheid is verder chill.
I can not take this seriously...
Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Oorspronkelijk gepost door Sjors777
overheid is verder chill.I can not take this seriously...
![]()
Zijn obv extreem veel verbeter punten waaronder verspreiding van bezuinigingen e.d. Maar think about it. Strikt als poker pro die alleen 29% tax hoeft te betalen valt het echt wel mee. Zit atm in italie, waar straat verlichting niet bestaat, stroom storingen vaak voorkomen ed
Mja heb geen auto
Vrienden ook niet zoveelSocial life spreekt voorzich als pokeraar
Blijft weinig over
![]()
Taal is chill maar zal me int Engels ook wel redden, verder wel agree
iniedergeval 1
caro, denk je dat je 60-80 u p w speelt omdat je anders geen geld hebt of omdat je gewoon vrij weinig andere dingen te doen hebt (zoals een sociaal leven oid)?
no hate ofzo, maar lijkt me toch sterk dat je per se 60u p w min moet spelen als je een hourly hebt zoals jullie. Sure, longterm zekerheid vaststellen asap is altijd een goed ding en qua mindset is t super, maar ik vraag me ook af hoe je dat zou doen als je bijv alleen zou wonen, of je dan niet compleet knettergek word na een maand of 2
Ik vind zelf ook 25-30 uurtjes per week wel genoeg ;o.
En 10k/maand is een lomp inkomen, als je like.. 1500 per maand uitgeeft ofzo (denk vrij standaard) spaar je heel snel geld. Niet iedereen verbrandt geld zoals jullie dat doen hoor Caro. Da's een keuze en je kunt lekker vrijuit leven op een veel kleiner budget terwijl je lekker veel geld spaart.
Dat hele toekomstdenken vind ik zelf ook overrated. Je doet nu dit voor je geld, als je je best doet en wat leuks vindt kom je wel weer aan de bak hoor als poker om wat voor reden dan ook over is.
Ik zie het altijd zo: ik heb een financieel voordeel t.o. m'n vrienden c.q. leeftijdsgenoten door poker, maar w.b. carrière loop ik iets achter. Ik heb wel een opleiding etc. afgemaakt maar als ik financieel redelijk secure ben en geen hypotheeklasten heb dan kun je redelijk goedkoop leven als het even tegen zit.
Niet iedere pro hoeft het 'ballerleven' te leiden. Als Bart straks 6k per maand wint ofzo en elke maand 4k spaart, spaart hij lekker rond de 50k per jaar. Dan kan hij na 3 jaar prima een eigen bedrijfje starten of een appartementje aanschaffen.