Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Redline

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
3,065 Weergaven

mijn eerste grafiek komt van nl2 zoom, zonder hud
dit leek redelijk te gaan, maar had last van red-line die steil naar beneden ging

nadat ik wat vaker losser ging 3-betten, vooral button vs cut-off, meer ging check-raisen en voor 'thin' value ging betten op river, lijkt dit "probleem" min of meer te zijn opgelost

Ben al heel blij met deze stabiele redline, maar ik vroeg me af of dit nu voldoende is, of het mogelijk is de redline nog hoger te krijgen, zonder mijn showdown winning naar beneden te halen ( ik kan bv nog vaker gaan voor 'thin value' op river, maar vrees dat mijn showdownvalue dan gewoon gaat kelderen) Iemand tips of advies? Of is het beter gewoon verder aan mijn spel te werken en meer op de green line te focussen.

Alvast bedankt, thread mag gerust verplaatst worden, wist niet goed waar te posten

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
rrrood

Vandeuren wees blij. Je hebt exact datgene aan je spel veranderd (losser 3-betten, vooral button vs cut-off, meer check-raisen en voor 'thin' value betten op river) om je redline positief te maken. Op 2NL gaat het echt niet beter worden ws met al die beginners, vissen, mass oostblokgrinders. Het enige wat je nog kan toevoegen zijn turn en river bluffcheckraises, omdat deze zo sterk lijken en "nooit bluffs zijn".

Echt chapeau voor wat je aan je spel veranderd hebt en hele mooie sample over 23 dagen! Keep up the good work and the grind; ik kan niks anders zeggen.

edit: nog kan doen: met hud spelen, type spelers identificeren die makkelijk te bluffen zijn van hun hand bijvoorbeeld of veel opgeven op 3bets of opgeven op cbets (in 3bpotten), maar denk dat dat vooral handig is wanneer je sample hebt, en denk niet dat je dat snel hebt op 2NL zoompool. Maar des te hoger, des te eerder sample van de pool van spelers. Daarnaast ook handig om aan VPIP % vissen te spotten.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de suggesties, bluff-checkraise op turn en river zit inderdaad nog niet in mijn repertoire, zal me hierin zeker wat verdiepen en proberen toe te passen. Ik vrees alleen dat vis niet zo makkelijk laat wegbluffen en niet "weet" dat checkraise op turn zo sterk is

Heb nu enkele dagen de trailversie van PT, omdat ik van plan ben naar NL5 te switchen, Bankroll is er ook klaar voor, Nu zo'n 60 buyins voor NL5, misschien een beetje nitty BRM, maar vind bijleren in deze fase belangrijke dan hourly winrate

Heb Hud nu zo ingesteld:
Vpip/PFR/3-bet
aantal handen / late position steal / fold to steal

als ik zie dat late position steal groter is dan 30%, 3-bet ik nu heel los vanuit sb en Bigblind, vooral met blockers

vissen spotten is op Nl2 adhv Vpip% is niet zo makkelijk op Nl2, omdat iedereen redelijk tight speelt, en niemand een Vpip% groter dan 30 heeft, ik kijk vooral naar verschil tussen vpip en pfr momenteel
zelf speel ik nu 20/18/9; ben wel vrij hard te exploiten omdat ik meer dan 70% fold op 3bets( dat was voor de hud, omdat de meeste spelers hier zelden los 3-betten, als ik nu een 3-bet boven 6% zie ga ik ook wel 4-betbluffen of callen ip)

Beantwoorden
Citeren
tuffnut

Ik ben dit ook eens aan het bekijken en ik constateer dat ik alleen in de blinds een negatieve rode lijn heb.

Denk dat dit vrij normaal is maar is dit ook een aandachtspunt om de blinds te gaan verdedigen? t/m NL10

Beantwoorden
Citeren
Varune

negatieve redline vanuit de blinds is superstd. Je moet elke keer een blind posten, die oop kunnen defenden door de pot op te pakken longterm is impossible.

Negatieve redline vanaf andere posities is weer abnormaal.

Je kan beter gwoon naar je (negatieve) winrates kijken vanuit de sb/bb.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut

Varune, zou je deze grafiek van mij vanuit de BB willen bekijken en er iets over kunnen vertellen?

Beantwoorden
Citeren
Rogier

zet je Y as ns in bb, dat zou een stuk meer helpen

Beantwoorden
Citeren
Varune

Kan de winrate er idd niet uithalen zo aangezien ik niet weet welke limiet het is ;) Gok NL4/5 aan sommige jumps in showdown te zien.
En winrate is is dan -30bb/100 heel snel bekeken?

Lijkt me supergoed, je moet je bedenken dat als je al je bb's fold je op -100/100 zit.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut

Limiet=NL4

Stats zijn

-39 bb/100
vpip 14,2
pfr 6,67
3bet 4,07
wtsd 23,9

Beantwoorden
Citeren
Varune

Hmm is nogal aan de tighte kant. Maar op de micro's is de rest ook tight, dus lijkt me niet zo'n big of a deal.

Mijne zijn: Vpip 24
Pfr: 8
3bet: 8
wtsd 28

maar mijn showdownlijn is lately aan t flatlinen op de bb, dunno why :(

wat defend je vs sb opens? denk dat daar 't makkelijkste iets valt te improven. En verder misschien sc's 3betten ipv callen vs dudes die teveel folden op 3bets.

Verder ziet 't er goed uit, mijn winrate vanaf de bb is -35bb/100, jou EV zit daar ook ergens.

Zelf zit ik op groot sample nu -50bb/100 te spelen vanaf de blinds, dit moet somehow wel makkelijk omlaag te brengen zijn voor me.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut

Ik speel idd tight maar kijk ook naar de situatie/stats/spelers.

Hier mijn sb grafiek op NL4

winrate -24bb/100
vpip 21
pfr 11
3bet 4
wtsd 26

Hier ben ik duidelijk wat losser en probeer hier meer zelf te stealen dan mijn bb te verdedigen.

Overall mijn blinds:

winrate - 31bb/100
vpip 18
pfr 9
3bet 4
wtsd 24

Aangezien er veel geld in de blinds omgaan denk ik dat deze posities erg belangrijk zijn. Als je hier goed bent kan dat een behoorlijk winrate opleveren, zeker omdat men toch steeds vaker de blinds wil stelen wordt de pot ook al groter en aantrekkelijk om ervoor te spelen. Ik wil me dan ook wat meer verdiepen in het spelen vd blinds. Alleen moeten we ook weer niet overdrijven want wie het onderste uit de kan wil hebben.... :D

Beantwoorden
Citeren