Ga naar het forum
REGs vermijden

Meldingen
Alles wissen

REGs vermijden

19 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,698 Weergaven
LookAwayNow
PokerStrategist

Hey Pokerstrategen,

De meeste SnG spelers die actief zijn in die sectie zullen mij wel kennen, maar omdat ik in deze forum-sectie een grotere doelgroep pak, zal ik me toch nog even voorstellen.

Ik ben 21 jaar en speel op Pokerstars onder de username: Mckroket92, op deze pokersoftware speel ik de 18-players turbo sit and go's. Momenteel speel ik de $3,50s.

Tijdens het spelen maak ik gebruik van tracking-software: PokerTracker 4.
Ondertussen heb ik een redelijk sample gegrind waarmee ik op redelijk wat spelers ~1K hands heb. Op sommige spelers die ik vaker tegenkom iets meer.

Nu heb ik begrepen dat men door middel van tafelselectie, tafels uit kan zoeken waar men een grotere edge verwacht te hebben. Hierbij worden REGs vermeden en probeert men tafels te vinden die fish-heavy zijn.

Het eerste punt is: Hoe definiëren we een REG? Wanneer is iemand een REG?

Zelf kijk ik naar zijn VPIP en RFI en als deze =< 20 is over ~500-600 hands dan concludeer ik dat deze speler verstand heeft van hand-selectie, multi-tabled (omdat ik hem vaker tegen kom in vergelijking tot unknowns). En dus vind ik dit een reguliere speler en maak ik hem rood: REG.

Bij dit soort spelers zijn stats als: 3-bet, Fold to 3-bet, Fold to steal, Fold to C-bet etc. bestwel betrouwbaar omdat ik een redelijk sample op ze heb. Hierdoor heb ik een goed beeld van hoe deze spelers spelen en kan ik ze lekker gaan exploiten.

Als ik een tafel join met alleen maar unknowns waar ik 0 handen op heb, dan weet ik helemaal niets over hoe ze spelen. Ongeveer na 20 handen heb ik een redelijk beeld van hun hand-selectie, alleen hoe ze verder spelen weet ik niet. Omdat ze unknown zijn geef ik ze evenveel respect als een goeie winnennde REG. Namelijk omdat ik geen idee van hun spel heb ga ik van het beste uit.

Nu is de stelling: Willen we tegen deze unknowns zitten, of zitten we liever met exploitable multi-tabling REGs aan tafel? Willen we die REGs eigenlijk wel vermijden? Is het niet veel beter om meer van je tegenstander te weten, dan dat je tegen een unknown zit? Is bij het uitoefenen van tafel-selectie het wel slim om je te focussen op het vermijden van REGs?

Beantwoorden
Citeren
18 reacties

Just play

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
Just play

Beantwoorden
Citeren

Onmogelijk ook op de 18 mans.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Verklaar jullie eens nader? =)

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Just play idd, laatste 3 maand zonder HEM gespeeld en de enige waarvan ik echt dat dat hij iets van een clue had was Sostegno. :P

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Sostegno kom ik vaak tegen, en is inderdaad ok-ish. Jouw kom ik wat minder tegen maar heb toch zo'n 100 handen op je :tongue:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Minder dan <40% van myn volume is ook op de 3s :P maar sostegno idd de enige die een solid game heeft.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Nee joh, zijn genoeg spelers nog hoor, ebenos, Federado01, AllanKay1, tune_007, 88rider14, MSAKI om maar even een paar te noemen en ik kan nog wel even doorgaan. :tongue:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Alleen ebenos herken ik maar die grindde ook 180mans, unerunerubernit. En tune_007 heeft hier het halve forum afgescammed. :P rest no idea wie dat zijn, zullen wel niet zo super zijn.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Zijn toch spelers waar ik ~1K hands op heb en decent stats hebben

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

BIO-MIO is trouwens ook een prima REG, maar zijn nog wel genoeg andere

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Alleen ebenos herken ik maar die grindde ook 180mans, unerunerubernit. En tune_007 heeft hier het halve forum afgescammed. :P rest no idea wie dat zijn, zullen wel niet zo super zijn.

ebenos speelt VPIP: 15,52%, RFI: 20,74%. over 1,5K hands. Dus dat ubernit valt ook wel mee

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Regs vermijden is imho moeilijk in SNGs (en toernooipoker in 't algemeen). Als je bij een lege SNG registreert, weet je nog niet wie er bij komt en dat kunnen dus regs zijn. Als je wacht tot de SNG bijna vol zit, is tegen dat je gezien hebt hoeveel regs er zijn, de SNG wellicht helemaal vol en moet je weer naar een andere uitkijken. Bovendien gaan echt goede regs ook behoorlijk gaan multitablen en ga je ze dus ook moeilijker kunnen ontlopen.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

Je kunt toch gewoon in de lijst in je lobby zien of er een rood vierkantje voor hun naam staat. Dat is helemaal niet zo moeilijk. En als er 0/18 zijn wacht je gewoon even tot er ~12/18 zijn en dan heb je al wel een beeld van hoe reggy de game gaat zijn. De meeste REGs registeren toch meteen als de game aangemaakt wordt.

Maar ik denk dat op higher stakes het alleen nuttig is om dit te doen en dat het op de micros niet zo veel uitmaakt.

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Als je offpeak speelt ga je wss wel wat minder regs hebben. Maar dit is dan meestal 's nachts en 's morgens :P

Beantwoorden
Citeren

Regs* geen REGs

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

iemand waar je veel handjes op hebt en die ook deftige stats heeft is niet perse een goeie reg ... tune 007 speelt bv ook gewoon 45 mans .. en is niet perse goed ondanks zijn stats

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Sowieso is er op de $3/18s geen reden welke game dan ook te ontwijken omwille van regs. :P

Beantwoorden
Citeren