Hey Pokerstrategen,
De meeste SnG spelers die actief zijn in die sectie zullen mij wel kennen, maar omdat ik in deze forum-sectie een grotere doelgroep pak, zal ik me toch nog even voorstellen.
Ik ben 21 jaar en speel op Pokerstars onder de username: Mckroket92, op deze pokersoftware speel ik de 18-players turbo sit and go's. Momenteel speel ik de $3,50s.
Tijdens het spelen maak ik gebruik van tracking-software: PokerTracker 4.
Ondertussen heb ik een redelijk sample gegrind waarmee ik op redelijk wat spelers ~1K hands heb. Op sommige spelers die ik vaker tegenkom iets meer.
Nu heb ik begrepen dat men door middel van tafelselectie, tafels uit kan zoeken waar men een grotere edge verwacht te hebben. Hierbij worden REGs vermeden en probeert men tafels te vinden die fish-heavy zijn.
Het eerste punt is: Hoe definiëren we een REG? Wanneer is iemand een REG?
Zelf kijk ik naar zijn VPIP en RFI en als deze =< 20 is over ~500-600 hands dan concludeer ik dat deze speler verstand heeft van hand-selectie, multi-tabled (omdat ik hem vaker tegen kom in vergelijking tot unknowns). En dus vind ik dit een reguliere speler en maak ik hem rood: REG.
Bij dit soort spelers zijn stats als: 3-bet, Fold to 3-bet, Fold to steal, Fold to C-bet etc. bestwel betrouwbaar omdat ik een redelijk sample op ze heb. Hierdoor heb ik een goed beeld van hoe deze spelers spelen en kan ik ze lekker gaan exploiten.
Als ik een tafel join met alleen maar unknowns waar ik 0 handen op heb, dan weet ik helemaal niets over hoe ze spelen. Ongeveer na 20 handen heb ik een redelijk beeld van hun hand-selectie, alleen hoe ze verder spelen weet ik niet. Omdat ze unknown zijn geef ik ze evenveel respect als een goeie winnennde REG. Namelijk omdat ik geen idee van hun spel heb ga ik van het beste uit.
Nu is de stelling: Willen we tegen deze unknowns zitten, of zitten we liever met exploitable multi-tabling REGs aan tafel? Willen we die REGs eigenlijk wel vermijden? Is het niet veel beter om meer van je tegenstander te weten, dan dat je tegen een unknown zit? Is bij het uitoefenen van tafel-selectie het wel slim om je te focussen op het vermijden van REGs?