Ga naar het forum
Startend en paar vr...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Startend en paar vraagjes

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
706 Weergaven

Ik heb mij hier vrijdag aangemeld, omdat ik de laatste tijd aardig wat poker als hobby. In de afgelopen maanden heb ik wat ervaring opgedaan met playmoney en hele lage buyins SnG (10cent).

Ook heb ik een tijdje NL gedaan waarbij ik echt maar wat deed en veel geluk heb gehad... Van 10 dollar heb ik binnen 48 uur 120 dollar van gemaakt. Ik speelde met mijn volledige stack keer op keer en ontdekte dat er dan echt een ontzetten grote spanning is, dus heb ik de 120 dollar laten uitbetalen en ben ik weer playmoney en lage buyin toernooitjes gaan doen.

Sinds mijn komst hier heb ik alle basic artikelen van NL en SnG gelezen. Ik ben erg te spreken over de manier hoe bankrolmanagement hier wordt uitgelegd. Hier heb ik me dus wat verder in verdiept en het lijkt me leuk om verder te spelen met een goede bankrolmanagement.

---

Echter speel ik nu net een paar toernooitjes waarin ik niet echt kan wennen aan de strategy die pokerstrategy je voorschrijft. Ik heb enkele dingen ondervonden:
- De wereld van badbeats @ pokerstars (AA allin vs KK allin, turn valt K)
- Het niet krijgen van speelbare handen

Wat kan je het beste doen in het geval dat je geen speelbare handen krijgt?

7 reacties

Goed naar je tegenstanders kijken wat ze doen en hoe ze op verschillende situaties reageren. Hoeveel ze betten en hoe ze hun handen spelen. Dus vooral observeren!

Pinowww
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door ed14n
Wat kan je het beste doen in het geval dat je geen speelbare handen krijgt?

folden

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb al gemerkt dat geduld een schone zaak is... Speel net een half uurtje op 3 0.02NL tafels, ik krijg geen hand maar blijf folden... Ineens krijg ik 4 goeie hadden waarna ik 3 dollar winst heb kunnen maken =)... Leuk leuk!

Hallo,
Ik ga hier niet stellen dat ik een pro ben maar wat ik doe als ik geen handen krijg is wachten tot ik ze krijg. Je kan ook af en toe eens bluffen vanuit positie als de tegenstanders na je erg tight zijn. Speel maar eens een 6-3o aan alsof je AK hebt. Dit moet je natuurlijk niet doen van de vroege posities maar kan je bijvoorbeeld doen vanaf de cut off. Je raist gewoon 4BB, krijg je een call en valt er een A, K of Q in de flop bet je gewoon 3/4 pot. Je zal zien dat veel tegenstanders vouwen. Gebeurt dat niet heb je pech en moet je de bluf zeker niet verder zetten op de turn. En wie weet misschien draait de flop wel eens 663 :). Ik raad echter aan om dit uiterst zelden te doen. Als je dit soort blufs gaat spelen elke 10 spellen loopt het natuurlijk fout. Maar denk even aan je tegenstrever. Hij ziet jouw al 30 handen vouwen. Dan komt het bet, en na de flop een aanzienlijk conti bet. Wat gaat hij denken ?
Hoop je hiermee iets te helpen.
Groeten
MrMathematics

Pinowww
Elite Grinder

niet doen op de low stakes, ze letten er nog geen eens op dat je veel fold, en zelfs als ze er op letten geven ze je er geen respect voor.

De low stakes games moet je geen eigen inbreng aan brengen anders gaat het gegarandeerd fout. Je kan eigen veranderingen aan brengen vanaf NL100+ want dan letten de mensen pas echt op je.

Gewoon folden, iedereen krijgt in de long run allemaal net zoveel goede kaarten. Even een voorbeeld.

Als je 4x AA achter elkaar krijgt ga je na drie keer toch ook niet folden, omdat je opeens teveel goede kaarten krijgt?

De kaarten komen vanzelf wel :).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja is inderdaad waar, maar wat als je dan ineens genoodzaakt bent allin tegaan omdat de blind te hoog wordt? Kun je dan niet beter vooraf ergens met het beste wat je op dat moment krijgt spelen?

Btw ben goed opweg met de NL0.05 heb van mijn 25$ 50$ gemaakt in een avondje tijd. Best veel mazzel gehad en echt teveel goede kaarten.

Raden jullie af om SnG en NL te spelen? of moet dat wel samen kunnen

Pinowww
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door ed14n
Ja is inderdaad waar, maar wat als je dan ineens genoodzaakt bent allin tegaan omdat de blind te hoog wordt? Kun je dan niet beter vooraf ergens met het beste wat je op dat moment krijgt spelen?

Btw ben goed opweg met de NL0.05 heb van mijn 25$ 50$ gemaakt in een avondje tijd. Best veel mazzel gehad en echt teveel goede kaarten.

Raden jullie af om SnG en NL te spelen? of moet dat wel samen kunnen

Wat voor artikelen heb je gelezen? :P
Bij cashgames gaan de blinds niet omhoog en bij sit&go's heb je push fold charts :). Zul je eventjes moeten opzoeken bij de strategy als je brons bent.