Beste collega's,
Kennen jullie in Nederland poker studie groepen, zou ik graag bij een van de groepen zich willen aanmelden.
Alvast dank voor jullie reacties.
Beste collega's,
Kennen jullie in Nederland poker studie groepen, zou ik graag bij een van de groepen zich willen aanmelden.
Alvast dank voor jullie reacties.
Er bestaan/bestonden wel wat skypegroepen met leden vanop het forum. Hangt van de variant en de limiet af denk ik.
Oorspronkelijk gepost door Sutra1981
Er bestaan/bestonden wel wat skypegroepen met leden vanop het forum. Hangt van de variant en de limiet af denk ik.
+1 en is ook wel handig om te vertellen welke games je speelt, want dan krijg je wat concretere antwoorden.
Beste lezers,
Dank voor jullie reacties.
Even iets over mezelf. In 2007 met poker begonnen, eerst live vervolgens naar online overgestapt. Met als resultaat dat ik al in 2009 200NL op Pokerstars kon spelen. Ik wou toen naar 400NL overstappen en heb toen te horen gekregen dat op party poker meer fishs zitten en dat daarmee party poker aantrekkelijk is, Dit werd fataal, ik was all mijn bankroll kwijt (toen had ik 40 buy-in als een regel).
2 jaar verder niets meer met poker gedaan (nou ja, bijna niet) en dit jaar weer serieus, ik bedoel echt serieus weer begonnen op PokerStars.
Heb mijn bankroll management naar 80-buy-in aangepast en speel nu regulier 5nl Zoom: 5000 gedeelde handen op een dag basis. Dit vanwege day-job, vriendin en en andere verplichtingen. Speel wekelijks ook MTT's met buy-in varierend tussen 5.50 -11 dollar.
Heb in 2010 meegedaan aan EPT London Main-Event. Niet gecashed, tweede dag uitgeschakeld, heb video op youtube staan.
Dit is dan mijn achtergrond.
dus je speelt ~nl5-10 (100k/hands per maand) en micro/low stakes tourneys?
Zou overigens je BRM toch afhankelijk laten worden van je winrate: als je een stake met 5bb+/100 beat kan je best met 20-25 BI toe imo
Oorspronkelijk gepost door divvie
je bent dus van 16k naar broke gegaan met cashgames? wtf hoe doe je dat lol
weer zo'n fijne constructieve opmerking van je.
je bent dus van 16k naar broke gegaan met cashgames? wtf hoe doe je dat lol
Dat hij dat hier gewoon post vind ik wel knap. Ik zie er weinig nl200 grinden en 2 jaar later terug op nl5 te starten. Vergt wel wat discipline imo.
Als het 6max is wil ik je wel wat helpen.
Grtz
Oorspronkelijk gepost door rrrood
je bent dus van 16k naar broke gegaan met cashgames? wtf hoe doe je dat lolweer zo'n fijne constructieve opmerking van je.
Ik wou dat eigenlijk ook antwoorden rrrood maar kon me nog net inhouden
Jah 16K lijk wel veel, maar eigenlijk is het niet zo veel. Als jij binnen 1 uur 5 handen verliest op 400NL, dan ben jij 2K lichter.
Ik denk dat ik wel een constructieve fout heb gemaakt in de selectie van provider waar veel te veel visjes in zitten, of in ieder geval mijn BRM daar niet op aangepast heb. Bij pokerstars 6max table heb jij vaak 3 gode spelers, 1 minder goede speler en 1 donk. Dit in 70% van gevallen. Bij party poker was de verdeling anders: 3 zeer slechte/donks en 2 die het snappen. Hiermee wordt de variantie veel hoger en dus moet je over een ruime BRM beschikken.
Dit was mijn fout geweest.
BRM laat ik afhangen van de gokmentaliteit van de limtis. Ik heb gemerkt dat mensen op 10-25-50NL veel looser spelen dan op de andere limits. Daarom hanteer ik voorlopig 80-buy-in regel als BRM. Doyle had in zijn boek over 320 buy-ins.
Bedankt voor je reactie W4lrusk4ne, hoe wil jij mij dan helpen? Hoe gaan wij dit organiseren?
Beste Rogier,
ik speel nu idd 5NL-10 NL 100k hands per maand, maar dan gedeelde handen, geen gespeelde handen.
Ik vind MTT optie laag bij Stars aantrekkelijk met niet meer dan 1000 inschrijvingen en 15 blinds level. Heel vaak gaat het hier om een TAG/LAG strategie style in de medium stage van het toernooi. Dit vind ik leuk.
Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
je bent dus van 16k naar broke gegaan met cashgames? wtf hoe doe je dat lolweer zo'n fijne constructieve opmerking van je.
![]()
Is dat niet opmerkelijk dan? Of is dat gewoon variance of een downswing? Mss is dat juist wel het antwoord waarom nu nl5. Bovendien met ervaring op die levels ( wel in andere tijden ) zou ik ook wat sneller upmoven. Lijkt me dat de eerst volgende levels geen problemen mogen geven.
Volgens mij heeft OP wel eerder posts gehad waarin hij alle kritiek op zijn game naast zich neerlegde en veel rare plays juist slim vond ( als ik de goed voor me heb, geen zin om op te zoeken)
Beste Ssar,
Mijn broertje had deze account t/m eind september. Nu heb ik het van hem overgenomen en in vergelijking met hem sta ik juist wel open voor suggesties.
Ik wil het juist van leren, trouwens ik blijf wel van hem verliezen in live games hoe raar het ook klinkt
Oorspronkelijk gepost door ssacr
Oorspronkelijk gepost door W4lrusk4ne
![]()
Is dat niet opmerkelijk dan? Of is dat gewoon variance of een downswing? Mss is dat juist wel het antwoord waarom nu nl5. Bovendien met ervaring op die levels ( wel in andere tijden ) zou ik ook wat sneller upmoven. Lijkt me dat de eerst volgende levels geen problemen mogen geven.
Volgens mij heeft OP wel eerder posts gehad waarin hij alle kritiek op zijn game naast zich neerlegde en veel rare plays juist slim vond ( als ik de goed voor me heb, geen zin om op te zoeken)
We hebben niet gezegd dat dat niet opmerkelijk is hé. Ik persoonlijk vind sommige reacties gewoon weinig meerwaarde gevend.
Ssar,
Nog even iets, die downsings heeft mij wel beinvloed. In verleden dacht ik alleen: hoe veel ga ik vandaag winnen. Nu hoop ik op een winnende sessie. Vandaar dat niet zo snel naar hogere limits overstap
Ben ik het totaal mee eens vooral die lol er achter is imo niet nodig maja dat kan aan mij liggen he ♠_grin:.
Hij geeft aan hulp te willen en dan verdien je imo gewoon 2e kans, hij heeft toch niemand vermoord of zo?
Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
Jah 16K lijk wel veel, maar eigenlijk is het niet zo veel. Als jij binnen 1 uur 5 handen verliest op 400NL, dan ben jij 2K lichter.Ik denk dat ik wel een constructieve fout heb gemaakt in de selectie van provider waar veel te veel visjes in zitten, of in ieder geval mijn BRM daar niet op aangepast heb. Bij pokerstars 6max table heb jij vaak 3 gode spelers, 1 minder goede speler en 1 donk. Dit in 70% van gevallen. Bij party poker was de verdeling anders: 3 zeer slechte/donks en 2 die het snappen. Hiermee wordt de variantie veel hoger en dus moet je over een ruime BRM beschikken.
Dit was mijn fout geweest.BRM laat ik afhangen van de gokmentaliteit van de limtis. Ik heb gemerkt dat mensen op 10-25-50NL veel looser spelen dan op de andere limits. Daarom hanteer ik voorlopig 80-buy-in regel als BRM. Doyle had in zijn boek over 320 buy-ins.
Bedankt voor je reactie W4lrusk4ne, hoe wil jij mij dan helpen? Hoe gaan wij dit organiseren?
Post eens je stats en een graph met nsd lijn erbij. Mss kunnen we je daar al wat feedback bij geven.
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Ben ik het totaal mee eens vooral die lol er achter is imo niet nodig maja dat kan aan mij liggen he ♠_grin:.Hij geeft aan hulp te willen en dan verdien je imo gewoon 2e kans, hij heeft toch niemand vermoord of zo?
+1
MY MTT stats
MTT Avg. Finish Percentage
Early 6% (10%)
Early/Middle 21% (20%)
Middle 38% (40%)
Middle/Late 26% (20%)
Late 9% (10%)
My cash game stats
24/17/12
Meer weet ik niet wat gebruik nog geen HUD