Ga naar het forum
Ten einde raad...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Ten einde raad...

76 Berichten
28 Gebruikers
0 Reacties
8,150 Weergaven

Hallo,

Ik zal me kort even introduceren en jullie vertellen waarom ik ten einde raad ben.

Ik ben 18 jaar, ik woon in België en ik ben nu 1 jaar met online poker bezig. Ik ga gewoon eerlijk zijn en vertellen hoe ik erbij sta. Bankroll $400 atm, was 2 weken terug $1000 maar ik heb in totaal $1500 gestort. Dus ik heb zogezegd nog $900 nodig om BE te eindigen. Ik speel momenteel op FTP en heb nog $570 FDB staan en een bankroll van $400.

Ik heb het afgelopen jaar verschillende strategieën gespeeld: SSS, Sng's en wat toernooien, wat BSS en wat Rush Poker. Met wisselende successen. Het ging meestal zo: eerst ging ik $200 up in een week en op het einde van de week kreeg ik wat bad beats ging op TILT en verloor men hele bankroll. Zo ging het het meerdere keren (6 à 7 keer schat ik). Jullie denken waarschijnlijk dat is zo'n big EGO kid dat denkt dat hij pro is maar eigenlijk een complete donk is. Ik kan jullie zeggen dat ik echt wel een min of meer nadenkende speler ben, maar men mindset is echt shit denk ik. Als jullie hier niet van overtuigd zijn, wil ik wel eens met iemand over poker praten dan horen jullie wel of ik er kaas van gegeten heb of niet. Ik vraag dus raad aan jullie wat ik het beste kan doen?

1. Stoppen met poker? _cry:
2. BSS van 0 af aan beginnen?
3. 9max SnG's grinden vanaf 0?
4. 6max SnG's grinden vanaf 0?
5. BSS SH van 0 af aan beginnen?
6. MTT's vanaf 0?

Ik ben vooral een agressief spelerstype, SH ligt me beter als FR vind ik persoonlijk. Dat is maar even terzijde...

Als jullie andere tips of mogelijkheden hebben altijd welkom. Zoals coaching, sessionrevieuws, etc...

Alvast bedankt! :f_o:

75 reacties
nickvdb1990

of je best stopt, waarschijnlijk niet. hoewel het kan.
6m/9m sngs, BSS FR/SH of MTT is moeilijk te zeggen. wat doe je het liefst en waar ben je het beste in?

wat jij volges mij nodig hebt is discipline. maak een SHC en houd je eraan, zorg voor een strak gameplan over wat je in welke spots wil gaan doen. Denk na als je speelt, ga niet op automatische piloot, en een laatste tip:

nee, hij is geen move op je aan het maken, hij heeft echt een hand!

voor minder algemeen advies zou ik je eens moeten spreken ofzo :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door nickvdb1990
of je best stopt, waarschijnlijk niet. hoewel het kan.
6m/9m sngs, BSS FR/SH of MTT is moeilijk te zeggen. wat doe je het liefst en waar ben je het beste in?

wat jij volges mij nodig hebt is discipline. maak een SHC en houd je eraan, zorg voor een strak gameplan over wat je in welke spots wil gaan doen. Denk na als je speelt, ga niet op automatische piloot, en een laatste tip:

nee, hij is geen move op je aan het maken, hij heeft echt een hand!

voor minder algemeen advies zou ik je eens moeten spreken ofzo :P

Discipline is zeker nodig en ik denk dat het niet echt uitmaakt wat ik ga spelen ik moet gewoon zorgen dat wat ik speel dat ik dat goed doe... Ik speel het liefst BSS SH of 6max Sng's. Wat jij zegt klopt wel volledig, ik level mezelf soms teveel van hij is een move aan het maken maar hij heeft het gewoon in zen hand...

P1v0BE

Kies wat je het leukst vindt en begin onderaan de ladder. Oftewel cash je alles behalve $50 oftewel houd je een virtuele BR aan.

Wat ik met die virtuele BR bedoel:
Ik ben zogezegd met $50 begonnen op de $0.10/$0.20 FL tafeltjes, en ik ga pas een limiet up als ik effectief een profit van $100 heb op dat limiet. Dan heb ik net de BR voor het volgende limiet, bonussen en rakeback tel ik niet mee ...

Vice1

oke ik zou beginnen met nooit meer te depositen voor je eigen bestwil :)

Voor de rest speel NL10 om het spelletje echt helemaal te leren. Krijg wat beats om je oren en leer dan meteen te stoppen als je merkt dat je tilt of om door te spelen mits je je A-game speelt.

Ik denk dat dat wel een goed begin is.

Verder zou ik BSS FR beginnen omdat dat minder variance gevoelig is en dus minder beats ed.

Mstlc

Imo is zelf een $1500 deposit maken min of meer het slechtste wat je had kunnen doen.

Om eerlijk te zijn stort je als je zelf ooit stort best nooit meer dan $50 imo (tenzij je natuurlijk eerder hebt gecashed etc). Op die manier ga je ook nooit zoiets hebben van "dit is eigenlijk men spaargeld (of weet ik veel), dus men BR busten is een ramp", want dan ga je snel scared money spelen.

Wat je dus het allerbeste eerst doet is van die $400 die je over hebt nog $50 laten staan en de rest uitcashen IMO. Op die manier zal je via BRM op de allerlaagste limieten starten en zo met het iet of wat stijgende niveau van de games ook je eigen niveau mee op krikken. Ook gaat het feit dat je op die manier wrs wel winstgeven kan beginnen spelen veel helpen met je zelf vertrouwen om het dan op hogere limieten opnieuw te proberen.

Ik weet dus niet wat voor stakes je nu allemaal gespeeld hebt maar ik kan me voorstellen dat iemand die gewoon online cash games begint te spelen op NL50 gewoon weg geveegd wordt. Als beginnende speler begin je best niet hoger dan NL5/NL10

Vice1

helemaal eens met mstlc :)

Copymeistrr

Oorspronkelijk gepost door RicoW

Jup, behalve het feit dat hij daar "steigend" schrijft. Daar ben ik niet echt mee akkoord :D.

Ontopic: 1500$ storten is wel nog sick ?

Seriously, discipline x 1000 is the key.
Speel single table sit&gos, daar mag je rustig J5s shoven op de smallblind op de bubble etc, kan je lekker aggresief zijn.

Je had wss beter die 1500$ op rood gezet op de roulette, had je meer EV.
discipline. If not. Quit pokers.
EDIT: nvm dat alles, ga gwn aan 1 nl400 tafel zitten en roep "ONETIME". triple up, cashout, never touch any gambling related game in your life again.

nickvdb1990

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr

Oorspronkelijk gepost door RicoW

Jup, behalve het feit dat hij daar "steigend" schrijft. Daar ben ik niet echt mee akkoord :D.

Ontopic: 1500$ storten is wel nog sick ?

idd, moest "dalent" zijn

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Hey Fabuleuss,

Allereerst wil ik zeggen dat het erg goed is dat je deze post maakt en om hulp van andere leden vraagt!

Zoals je zegt heb je inderdaad een paar opties:
1. Stoppen
2. Doorspelen, maar dan zorgen dat je vanaf de basis begint en je spel opbouwt.

Stoppen: Het feit dat je hier deze post maakt en om hulp vraagt zegt me dat je, ondanks het feit dat het tot nu toe niet goed ging en je deels een verkeerde instelling (geen discipline) hebt, wel plezier hebt in het pokeren en graag succesvol zou willen zijn.
De optie stoppen zou ik dan dus ook nog niet aanraden en eerst je mindset omgooien en kiezen voor een andere aanpak, zodat je wel het spel kunt blijven spelen wat je leuk vindt, maar dan op een meer succesvolle manier

Doorspelen: Uiteraard is het lastig om te zeggen welke variant je moet gaan spelen, daarbij moet je zelf kijken welke variant jij het leukste vind.

• Maak een keuze en blijf daar dan voorlopig bij. Zorg dat je je in het begin richt op 1 variant en niet vanalles door elkaar gaat spelen (ook discipline).
  • Begin onderaan! (NL5 SH, NL10 FR, $3-SnG's). Stel jezelf deze voorwaarde en hou je daaraan. Of je daarbij een deel van je bankroll uitbetaald moet je zelf beslissen, dit kan maar is niet noodzakelijk...mits je zorgt dat je jezelf aan je eigen beloftes houdt.
  • Maak ook een plan: Bij welke bankroll ga ik naar de volgende limiet, bij welke bankroll ga ik eventueel weer een stap terug als dat nodig is (doe dit vervolgens ook!)
  • Zorg dat je werkt aan je spel! Ook al heb je enige ervaring, er zijn altijd punten die verbeterd kunnen worden. Bekijk dus video's en post gespeelde handen op ons handbeoordelingsforum.
  • VRAAG OM HULP als je denkt dat je vast zit. Je hebt de belangrijkste stap al genomen door hier te posten, maar wees niet bang om hulp te vragen, hetzij door handen op het forum te posten, betzij hulp bij het opstellen van een leerplan, of iets totaal anders...
  • Om deze ommekeer te maken en voor jezelf duidelijke doelen te hebben waarbij je een stok achter de deur hebt denk ik dat het heel verstandig zou zijn om een blog te maken.

In de blog schrijf je alles op:
    Je bankroll, welke limieten je speelt en een plan voor je bankroll management bij hogere limieten. Schrijf ook een kort schema hoe je aan je spel wilt gaan werken en probeer je daaraan te houden.

Zo heb je voor jezelf een duidelijk plan van aanpak, en kun je hier regelmatig terug kijken of je je ook aan je eigen plannen houdt. Bovendien kunnen de lezers van je uiteraard verder helpen met adviezen etc.

Waar je ook voor kiest, hou ons op de hoogte van wat je gaat doen! Je kunt hier altijd terecht voor hulp van onze leden, dus aarzel niet om te posten.

Sjors777

ik zou ongeveer alles uitcashe als ik jou was, aangezien je mindset nu gericht is op het b/e draaien, en dus het ver4voudigen van je br.(iets wat met de juiste mindset al moeilijk is:P)
Een leuk idee is om bijvoorbeeld 20$ te laten staan, en hiermee een challenge te beginnen. Probeer bijvoorbeeld binnen 3 maanden je bankroll uit te breiden naar de 100$ door alleen maar NL2 te spelen.
Bouw zo stap voor stap je roll op, zonder met je eigen geld, noch scared money te spelen.

nickvdb1990

Er zit heel wat goeie raad tussen wat Lan zegt!

Ik heb zelf eigenlijk ook beperkt ervaring met "erdoor zitten" op pokervlak, geen raad meer hebben. Iets willen bereiken etc etc. Ik wil je uit mijn eigen ervaring deze paar tips nog meegeven. Lees ze drie keer achter elkaar en morgen nog een keer. Denk erover na, denk hoe je ze kan gaan toepassen en pas ze gewoon toe:

• Focus op goeie beslissingen maken: aan tafel, maar ook meta-game gewijs. Kies een variant die je ligt, speel wanneer je je goed voelt, speel het aantal tafels dat bij je past. Do your best at what you can control.
  • Focus op bijleren: ik ga ervanuit dat je je spel "quoteert" op hoeveel je verdiend/verloren hebt in je laatste sessie/week/maand/x handen. Da's een slechte gewoonte, stap ervanaf. Nu wordt jouw puntensysteem een systeem waarbij je punten krijgt wanneer je bijleert. Vraag je af waarmee je moeite hebt, en schrijf die ook neer. Echt op een blad papier. Een voorbeeldje van mijzelf: "OOP hoger cbetten, ong 60% cbetten ipv 70%, en de river heel tight callen". Na een sessie/week/... kijk je hoe je het ervanaf hebt gebracht. Vraag jezelf kritisch af hoeveel je op die 1,2,3 of 4 gebieden hebt bijgeleerd. Wees trots als je vindt dat je beter geworden bent, werk eraan verder als dat niet zo is. (anekdote: Tiger Woods is zo succesvol in golf omdat hij echt op zoek gaat naar zijn zwaktes en dan niets anders doet (wekenlang) tot die specifieke punten sterktes zijn van hem)
  • Herken variantie voor wat het is. Elke actie die je maar kan zien (iemand raiset je flop cbet of callt je turn-checkraise,...) is variantie. Gemiddeld gezien gebeurt het maar 20% of 75% ofzo, dus elke keer dat iemand je cbet raiset heb je te maken met variantie. Als iemand die maar 5% van de keren je cbet raiset dat ook effectief doet, is dat variantie want het is meer dan gemiddeld. Als hij het niét doet maar gewoon callt of foldt is het evenzeer variantie. Je hebt positieve en negatieve variantie.
    Emoties komen voort uit je understanding en perceptie van de wereld rondom je (dit verzin ik niet, komt van studies).
  • Wees eerlijk tegen jezelf. Als je AA<KK aipf hebt dan is het zo, en da's echt een standaardsituatie. Maar voor al de rest moet je je kritisch afvragen of je nu met een setup te maken kreeg, of dat je hem anders had kunnen spelen. Ga het niet direct allemaal op een setup of badrun steken, en doe alles wat je kan (zie punt 1) om te verbeteren.
    Een blog kan helpen om eerlijk te zijn tegen jezelf.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Allemaal super hard bedankt jongens, dit apprecieer ik echt! Ik heb het geld zelf niet gestort maar een vriend van me heeft me dat geleend... Achjah anyway, ik ga denk ik even bekijken wat ik ga spelen en op welke limiet. Daarna ga ik een blogje beginnen denk ik, met het doen en laten van een busto boy die terug opnieuw begint met het spelletje.

Thanks to all the Pokerstrategy members, I really appreciate it _cool:

bobm78

Oorspronkelijk gepost door Fabuleuss
Allemaal super hard bedankt jongens, dit apprecieer ik echt! Ik heb het geld zelf niet gestort maar een vriend van me heeft me dat geleend... Achjah anyway, ik ga denk ik even bekijken wat ik ga spelen en op welke limiet. Daarna ga ik een blogje beginnen denk ik, met het doen en laten van een busto boy die terug opnieuw begint met het spelletje.

Thanks to all the Pokerstrategy members, I really appreciate it _cool:

Als je moeite hebt met discipline, en het nakomen van bepaalde doelen e.d. is het idd erg verstandig dit in bv een blog bij te houden, en in begin alles netjes na te komen en te volgen. Net als een klein kind alles 1 voor 1 afstrepen, op die manier krijg je bepaalde regelmaat en orde erin.
Waardoor het makkelijker is om dit vol te blijven houden...

Heel veel succes met je comeback !!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Kheb men ding gevonden dat ik wil gaan grinden... Waarschijnlijk vinden jullie dit een limiet te hoog maar ik voel me er wel fine bij.

Bankroll: $420.41
Limiet: $6.5 6-max [Turbo] Sng's op FTP.
--> Ik speel er 4-6 tegelijk.

Beste Fabuleuss,

Je hebt allemaal heel goede tips gekregen. En toch heb ik het idee dat je er niet naar luistert....

Er wordt iedere keer gesproken over de basis (in poker en in limieten). Waarom doe je dat dan niet? En waarom ga je nou gelijk weer met 4 tot 6 tafels tegelijk spelen? Denk dat het niet alleen aan discipline ligt maar ook aan je overzicht. Je raakt je focus op je spel kwijt door op zoveel tafels tegelijk te willen spelen. Met zulke verliezen speel je duidelijk boven je kunnen en nivo. Werk aan je game!

Ook moet je je zelf eens in de spiegel kijken en heel goed afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent als je $1500 stort!!!!! EN dan zo veel verliest.

Ga voor je eigen veiligheid en gemoedsrust nou nogmaals die tips lezen en houd je daar aan. Dan kom je vanzelf wel weer op de hogere limieten en meerdere tafels.

Sterkte en veel succes!

Oorspronkelijk gepost door Fabuleuss
Kheb men ding gevonden dat ik wil gaan grinden... Waarschijnlijk vinden jullie dit een limiet te hoog maar ik voel me er wel fine bij.

Bankroll: $420.41
Limiet: $6.5 6-max [Turbo] Sng's op FTP.
--> Ik speel er 4-6 tegelijk.

En dan ook nog eens turbo's :D :facepalm:

Twisted1984

Cheese!!!

Twisted1984

Aah grapje hoor ;).