Veel toernooitjes met lage buy-in bij William Hill zijn (sub)qualifiers naar grotere toernooien. Deze kan je spelen met je $50 startkapitaal, maar of het verstandig is, is zeer de vraag. Veel van deze sats zijn crapshoots. De blinds vliegen omhoog, waardoor je aan goed postflop spel al snel geen bal meer hebt. Mocht je eruit vliegen, dan is de verleiding groot om een rebuy te doen en om daarna ook een add on te nemen.
Meestal plaats je je niet rechtstreeks voor het grote toernooi maar moet je nog een sat. spelen met duurdere rebuys/ addons die echt niet meer in BR-management passen. Uitschrijven en toernooidollars cashen is helaas niet mogelijk.
Natuurlijk schrijf ik dit omdat ik er zelf ingetrapt ben. Ik heb me geplaatst voor de 60K R/A van vrijdagavond. Dit heeft me eerst $1 buy-in en $1 ad-on voor de eerste sat gekost. Voor de 2de sat heb ik een rebuy van $8 en een ad-on van $8 genomen. In totaal kost het mij dus $18 om mee te mogen doen. Ik heb een BR van $180, dus ik betaal 10 % van mijn BR voor een toernooi wat mischien toch al een maatje te groot is voor mij en wat nog een rebuy toernooi is ook. Een rebuy en add-on in dit toernooi kost $50, dus dat kan ik me helemaal niet veroorloven.
Strategie tips zijn van harte welkom. Ik ben van plan om in de eerste fase van het toernooi direct aggressief te starten en zo 2 of 3 x te verdubbelen, dan heb ik geen rebuys/add-ons nodig.
Dit is een handje uit mijn rebuy sat naar de 60K guar. R/A die ik gisteren gespeeld heb.
No Limit Holdem Tournament
iPoker
7 Players
Hand Conversion Powered by http://weaktight.com/
Stacks:
UTG Livermore10 7,250
UTG+1 Fettauge 7,600
MP CreatingNow 1,900
CO ORR 4,210
BTN RelyonLuuk 11,875
SB jimjamjoom 16,660
BB fireinhand 7,005
Blinds: 400/800 Ante 100
Pre-Flop: (1,900, 7 players) RelyonLuuk is BTN 3c 3h
2 folds, CreatingNow goes all-in 1,800, 1 fold, RelyonLuuk calls 1,800, 2 folds
Flop: 8c 8d 6d (5,500, 2 players, 1 all-in)
Turn: Qc (5,500, 2 players, 1 all-in)
River: Ac (5,500, 2 players, 1 all-in)
Final Pot: 5,500
CreatingNow shows
Js Ad
kan 33 ook preflop folden, of hier pushen om te isoleren, maar zet dan toernooileven op het spel met de chipleader in de SB. Had trouwens gehoopt dat hij ook de call zou maken... . 5 spelers winnen in deze sat een ticket. er moesten er dus nog 2 uit. small stacks weigerden echter te busten. 10 min. later was ik zelf small stack en vloog er bijna zelf uit. Gelukkig vlogen er 2 tegelijk uit voordat ik helemaal doodgebloed was.
Had ik hier beter kunnen folden?