Oorspronkelijk gepost door kodderke89
Hoeveel zou ik dan maandelijks moeten withdrawen van mijn account om ervan te kunnen overleven? (in de veronderstelling dat ik daarop ook belasting moet betalen!=> ik woon in Belgie)
Over het fiscale is al veel geschreven. Laten we er even van uit gaan dat je, als je ervan leeft, dit ook gaat moeten aangeven als belastbaar inkomen. Dan houd je ruwweg netto nog 50% over.
Een groter probleem is de variance in poker. Het is perfect mogelijk van de ene maand €5000 winst te hebben, en de maand erop €2000 verlies. Als je van poker moet leven, kan dit behoorlijk stresserend zijn.
Een derde probleem is wat je gaat doen na je poker-carrière. Er zijn immers maar weinig spelers die een lange tijd of heel hun leven poker-pro blijven. Als je dus hoopt van nadien nog een normale job uit te oefenen, ga je dus zeker een voldoend grote buffer moeten aanleggen.
Hier concrete getallen op kleven is nogal moeilijk, maar ik denk dat je moet rekenen op minstens €5000 netto winst (vóór belastingen) per maand vooraleer je er nog maar moet aan denken van ervan te willen leven.
Oorspronkelijk gepost door kodderke89
Zijn jullie voorstander van dagelijkse afhaling/wekelijks/maandelijks?
En vooral: wanneer haal je af en hoe bepaal je hoeveel je afhaalt?
Hoe vaak je afhaalt hangt vooral af van hoeveel je telkens afhaalt. Het heeft geen zin van wekelijks €10 af te halen. Dan kun je de afhalingen beter wat opsparen om enkele keren grotere bedragen af te halen. Sommige sites rekenen immers ook kosten aan (voor afhaling, voor dolllar-conversie, etc...) dus je wil liever grotere sommen afhalen om die kost relatief klein te houden.
Hoeveel je afhaalt, is een kwestie van cashout-strategie. De meesten doen dit gewoon op gevoel en kijken gewoon naar hun balans op hun poker-account en vinden een gegeven moment dat die nu wel hoog genoeg is om een deel ervan uit te cashen. Het andere extreem is een heel gedetailleerde boekhouding bijhouden die onafhankelijk is van pokersite en een strategie toepassen die bvb zuiver gebaseerd is op hoeveel je speelt ipv op hoeveel je wint.
Recent was er een gelijkaardige vraag : Uitcashen . En zie ook mijn reeks over BRM : Viper's BRM serie .