Ga naar het forum
wat doe jij als je ...

Meldingen
Alles wissen

wat doe jij als je tilt bent.

101 Berichten
50 Gebruikers
0 Reacties
13.6 K Weergaven

Euh, wat is PC rotzooi?

Wat raar dat een negatief vooroordeel 'vaak gewoon klopt' en een positieve ook generaliserende typering beledigend zou zijn. Goeie grap ja..want zó simpel ben je natuurlijk niet.

Beantwoorden
Citeren

Politiek Correct, of gewoon incorrect met andere woorden.

En het is beledigend als iemand je als een debiel behandelt.

Ad maakt hier gewoon een grap die misschien niet geheel correct is, en ipv dat disciples even vertelt dat het woord waar hij naar op zoek was "psychopatisch" is en niet "autistisch" dan was er niks aan de hand.

En dan kom jij nog met de domste opmerking ooit: Ja iedereen heeft wel een stoornis ik heb ADD en daardoor kan ik huééél lang poker spelen. ADD?! WTF? ATTENTION. DEFICIT. DISORDER. Dat betekent juist dat je moeite hebt met concentreren. 8 uur voor de lol pokeren heeft helemaal geen ene fuck met ADD te maken. Ik grind wel eens 16 uur per dag. Oh shit, heb ik nu ADD?!

De enige vooroordelen waar ik tegenaan loop is dat iedereen altijd maar denkt dat ik loop te levellen. Handig in poker, irritant in andere gevallen.

Ook grappig dat als disciple eerlijk is dat het mooi is, en als ik eerlijk ben dan is het "Oh shit hoe durft ie, ik heb nog wel in al mijn vrije tijd met autisten geknuffeld, WAAR ZIJN MIJN BROWNIE POINTS? HALLO?!".

Beantwoorden
Citeren

Er zit wat mij betreft een groot verschil tussen eerlijkheid over dingen die je raken oid, en aanvallen (zonder die persoonlijke betrokkenheid). Het is ook nog zonde, want met dat stoer doen en er van alles bijhalen waar je dan weer eigenlijk te weinig van weet/snapt om iets zinvols over te kunnen zeggen, sneeuw je nu voor de tweede keer je eigen in de kern goede punten onder. Waardoor ik nu dus geen in heb om uit te leggen wat een hyperfocus is of waarom ik vind dat mijn opmerking over die eerlijkheid in een heel ander straatje valt dan de hypocriete beledigingen waar jij op doelt.

Beantwoorden
Citeren

Dat die eerlijkheid in een heel ander straatje valt snap ik ook nog wel. Als de waarheid gaat over wat voor een onzin je uitkraamt dan is het idd iets heel anders dan wanneer het gaat over onschuldige knuffelige dingetjes zoals eerlijkheid, autistische kittens en regenbogen.

Beantwoorden
Citeren
Yordi85
PokerStrategist

Dammmmnnn. Kom niet meer op het forum. Je raakt er alleen nog maar meer tilt van ;-)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

X, ik heb wel een duidelijk vooroordeel, namelijk dat jij niet bepaalt overloopt van respect voor anderen, los van of je het er mee eens bent of niet.

Is mijn vooroordeel nu waar?

Ik ben het met je ééns dat vaak voor alles een etiketje wordt gezocht, maar dat neemt niet weg dat er ook genoeg mensen zijn die werkelijk de een of andere aandoening hebben. Die kun jij dan wel belachelijk en idioot vinden, maar zij zitten met de problemen.

Mijn vrouw heeft overduidelijk ADD en dat heeft een flinke invloed op ons leven. De manier waarop jij praat over mensen met problemen krijgt mij pas echt op tilt en nee, ik ga niet met muizen gooien.

Speel gewoon je poker en laat anderen in hun waarde, wat ook een regel van dit forum is.

Beantwoorden
Citeren

Lekker bezig jongens, leuk leesvoer! _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Goedemiddag
Lekker bezig jongens, leuk leesvoer! _biggrin:

+1 normaal ben ik diegene die rotzooi trapt :coolface: nu kan ik eens kijken hoe jullie het doen :)

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

En dan kom jij nog met de domste opmerking ooit: Ja iedereen heeft wel een stoornis ik heb ADD en daardoor kan ik huééél lang poker spelen. ADD?! WTF? ATTENTION. DEFICIT. DISORDER. Dat betekent juist dat je moeite hebt met concentreren. 8 uur voor de lol pokeren heeft helemaal geen ene fuck met ADD te maken. Ik grind wel eens 16 uur per dag. Oh shit, heb ik nu ADD?!

Dat zie je fout, en daar maak je geen punt. Meer nog, ik vind je onwetendheid over ADD vreemd,als je het zelf blijkt te hebben.

Als mensen met ADD iets heel interessant vinden, geraken ze net in de "flow" waardoor ze super geconcentreerd bezig zijn. (En dan vb. vergeten eten, tijd uit het oog verliezen, niet meer kunnen luisteren als iemand iets vraagt,...) Als ze iets minder interessant vinden daarentegen, zullen ze vaak genoeg wegdromen.

De manier waarop jij dingen formuleert, komt op mij als agressief en ongecontroleerd over. En kan dus door weinig mensen serieus genomen worden. Voeg er een snufje humor aan toe, is dan ook mijn advies.

:heart: Ad.

Beantwoorden
Citeren

...en dat heet dus een hyperfocus :)

Mijn advies is om eerst even na te denken voordat je stoer gaat lopen doen. Tot nu toe ben jij namelijk de enige hier met de domme opmerkingen geweest.

Beantwoorden
Citeren

:D

altijd gezellig op het forum

Beantwoorden
Citeren
chipseter
Legacy Member

Heel simpel, even klikken op kruisje en stoppen met spelen,en later weer verder.

Beantwoorden
Citeren

En nu komt weer het punt terug: Ik grind makkelijk 16 uur per dag en verlies dan alle besef van tijd. Heb ik dan ADD? Past dat uberhaupt in de diagnose van ADD?

Zoals ik al zei heeft het geen fuck te maken met ADD, tijd verliezen als je met iets bezig bent kan iedereen gebeuren. Het is lekker makkelijk als je geen ADD hebt om net te doen alsof je dat wel hebt dan andersom. Het is irritant en beledigend, want als je daadwerkelijk ADD hebt is het heel wat moeilijker om je concentratie te behouden en dat vergalt je leven op meerdere aspecten, aangezien concentratie behouden op saaie kut onderwerpen iets is wat je in de huidige maatschappij nodig hebt om ergens te komen. Dus alles is dan 100x moeilijker en er is niemand die ook maar voor een fractie kan begrijpen hoeveel moeite je moet doen als je zoals 99% van de bevolking niet de luxe hebt om te kunnen doen wat je toevallig interessant vind. En zelfs interessante dingen hebben saaie aspecten waar je bezig mee moet zijn.

Leuk dat er dan een random mafketel op het internet een beetje zelfdiagnose gaat geven zonder het comfortabele leventje van typisch te hoeven verlaten. En het is al helemaal simpel om te denken "Iemand met ADD is zo en zo" en alle aspecten van hun persoonlijkheid als Herr Psycholoog te definiëren. Niet alsof het individuen zijn, die misschien ook de mogelijkheid hebben om iets interessant te vinden en dan de tijd kunnen vergeten. Nee, dan moeten er termen zoals "Flow" en "Hyperfocus" gebruikt worden. Potje pilletjes mee naar huis zodat de leraren niet hoeven leren om er mee om te gaan en veel plezier verder.

En Zeezout, jij hebt eerlijk gezegd wel een geschiedenis van vinden dat opvattingen, ongeacht hun belachelijkheid, maar door iedereen gerespecteerd moeten worden. En vooroordelen waar ik het over had waren puur die vooroordelen gericht op ras/nationaliteit/cultuur. Maar touché, daar heb jij inderdaad gelijk aangezien de term ook in die zin gebruikt kan worden. Of bijvoorbeeld ook in het geval van uiterlijk.

En als iemand compleet debiele opmerkingen maakt zal ik daar commentaar op geven. Als je geen debiele dingen op een forum zet dan zal ik echt niet "onrespectvol" reageren.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik ben inderdaad van mening dat respect voor anderen een essentieel onderdeel van een samenleving is. Overigens zegt dat niet dat je geen kritieken mag hebben.

Je mag een idee belachelijk vinden en dat ook zeggen. Daar is imo niets mis mee.

Mijn idee van respect voor een ander is vooral dat je de persoon in zijn/haar waarde laat. Niet dat je overal ja en amen op zegt.

Een voorbeeld: ik vind de manier waarop jij mensen aanspreekt soms ronduit onbeschoft. Kan een generatieverschil zijn, maar iemand debiel noemen omdat hij/zij een andere mening heeft, voegt niets toe aan wat je wilt zeggen. Het is alleen provocerend en roept felle tegenreacties uit.

Je zou in zo'n geval ook gewoon kunnen zeggen dat jij het idee belachelijk vindt. In dat geval geef je een duidelijke mening, maar speel je niet op de man/vrouw.

Toch geef ik je hier een serieus antwoord en zou ik in een andere situatie normaal ingaan op iets wat je zegt. Ik vind je manier van spreken in dit geval onbeschoft, maar heb niets tegen jou en zie ook geen reden om je denigrerend te benaderen. Respect hebben zegt in dit geval dat ik kan/moet accepteren dat jij anders over dingen denkt, niet dat ik de manier waarop je dat uit moet accepteren.

En ja, je hebt gelijk dat ik moeilijk mijn mond kan houden wanneer mensen de grond in worden getrapt. Daarbij maakt het mij niet altijd uit of ik het met ze eens ben.

Beantwoorden
Citeren

We krijgen nu te maken met de PowNed generatie.
Het gaat een gezellige tijd worden. :D

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door lellebel
We krijgen nu te maken met de PowNed generatie.
Het gaat een gezellige tijd worden. :D

Denk wel ja, en dat is beter dan vroeger waar vrijheid van meningsuiting niet van toepassing was. Mensen zijn zo snel gekwest en dan vooral de oudere generatie en mensen die niet open minded zijn. Laat iedereen toch gewoon lekker zeggen wat die wil en ik weet niet hoe jullie achter je PC zitten (waarschijnlijk opgefokt ;) )maar als iemand mij een debiel noemt op dit forum vind ik dat best wel grappig eigenlijk :P.
Het is net als poker 1ste bad beat doet pijn maar een goede pokerspeler kan hier goed mee omhoog en zo moeten mensen op een forum in deze eeuw ook maar een beetje schild ontwikkelen daartegen.
Kom op zeg, :) kijk als je echt rassen haat enzo ok maar in een hele lange post keertje debiel zeggen dat is niet meer dan normaal zeker in een forum.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nah, ik zit niet opgefokt achte mijn PC en ik kan er zelf ook echt wel tegen wanneer iemand me uitscheldt. Heb jaren pastoraal werk gedaan en dan ben je wel wat gewend.

Het is meer dat het me tegen de borst stuit dat dit forum steeds meer een plek wordt waar de grote schreeuwers de dienst uitmaken (niet persoonlijk naar één poster bedoeld) en de rest dat maar normaal moet vinden.

Gevolg is dat er steeds minder 'gematigden' aan discussies deelnemen en er steeds meer wegblijven van het forum, wat weer kan leiden tot een krimp van de actieve populatie posters en het wegtrekken van spelers die anders actief waren gebleven.

Natuurlijk: de maatschappij wordt steeds harder en (zeker qua taalgebruik) ruwer. Dat stop je niet op een forum als dit. Het is gewoon jammer dat deze ontwikkeling doorzet en dat je wordt gezien als zeurpiet wanneer je probeert om het gezellig te houden voor diegenen die liever gewoon een gezellig forum hebben.

Ik ben echter nuchter genoeg om te beseffen dat het schreeuwen tegen de wind is en waarschijnlijk alleen negatieve reacties zal oproepen. Ik laat het er dan ook verder maar bij.

Beantwoorden
Citeren

Ik, zeer getalenteerd intensive care verpleegkundige, weet heel goed hoe je dingen( mensen meestal) in het verband stopt... Jullie zijn daarentegen zeer begaafd in het uit het verband rukken van een eerder nog zo geinig topic!! Interpreteer mijn uitroeptekens niet als schreeuwen hoor, dat doe ik ZO!!
Zoals die mishandelde afro Amerikaan ui LA ooit zei; "can't we just all get along'? ;)

Beantwoorden
Citeren

Lezen is ook een kunst.

Nergens heb ik iemand uitgemaakt voor debiel. Enkel mafketel. Autisten zijn gehandicapt en als je een paar uur achter mekaar pokert dan heb je ADD. Zijn dit dan niet uitspraken van een mafketel?

En jij hebt het idee dat mijn punt hier is om daadwerkelijk een discussie aan te gaan met iemand die dat soort uitspraken doet. Dat is dus niet zo, want met mafketels kan je niet discussiëren. We hebben veel te veel idioten, debielen en mafketels in deze wereld, en het wordt tijd dat we eens duidelijk maken wie ze precies zijn. Dit soort PC onzin slaat nergens op, als iemand achter mekaar debiele uitspraken doet dan is mijn uiteindelijke idee dat die persoon daadwerkelijk een debiel is en dat mag dan ook wel gezegd worden.

En je gebruikt wel sterke white knight termen in zo'n beetje elke discussie die hier weer over gaat. "De grond in trappen". Kijk, zo kan je het woordje mafketel ook interpreteren. Doet me denken aan Wilders als die zo perfect articulerend de klemtoon legt met "De economie KA-pot maken". Dat is typisch als je geen argumenten hebt en enkel met emotie probeert het volk aan je kant te krijgen.

Respect is geen essentieel onderdeel van een samenleving. De mafketels deden het ruim 2000 jaar lang hardstikke goed zonder respect voor atheïsten of zelfs agnosten. Het wordt nou wel eens tijd dat de rollen eventjes omgedraaid worden.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
Lezen is ook een kunst.

Nergens heb ik iemand uitgemaakt voor debiel. Enkel mafketel. Autisten zijn gehandicapt en als je een paar uur achter mekaar pokert dan heb je ADD. Zijn dit dan niet uitspraken van een mafketel?

En jij hebt het idee dat mijn punt hier is om daadwerkelijk een discussie aan te gaan met iemand die dat soort uitspraken doet. Dat is dus niet zo, want met mafketels kan je niet discussiëren. We hebben veel te veel idioten, debielen en mafketels in deze wereld, en het wordt tijd dat we eens duidelijk maken wie ze precies zijn. Dit soort PC onzin slaat nergens op, als iemand achter mekaar debiele uitspraken doet dan is mijn uiteindelijke idee dat die persoon daadwerkelijk een debiel is en dat mag dan ook wel gezegd worden.

En je gebruikt wel sterke white knight termen in zo'n beetje elke discussie die hier weer over gaat. "De grond in trappen". Kijk, zo kan je het woordje mafketel ook interpreteren. Doet me denken aan Wilders als die zo perfect articulerend de klemtoon legt met "De economie KA-pot maken". Dat is typisch als je geen argumenten hebt en enkel met emotie probeert het volk aan je kant te krijgen.

Respect is geen essentieel onderdeel van een samenleving. De mafketels deden het ruim 2000 jaar lang hardstikke goed zonder respect voor atheïsten of zelfs agnosten. Het wordt nou wel eens tijd dat de rollen eventjes omgedraaid worden.

Dat dan weer wel.

Beantwoorden
Citeren