Ga naar het forum
Wat versta je onder...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Wat versta je onder poker discipline?

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
379 Weergaven

Kort en krachtig. En heb jij dit, en zo nee waarom niet?

4 reacties
krikke482
Oldschool Grinder

Ik versta hieronder:
- Of ik tijdens een sessie up of down ben heeft geen invloed om m'n spel (bv. ik heb net een stack gewonnen en zit in een moeilijke spot, ik besluit niet sneller om te callen alleen omdat ik een stack up ben. Anders voorbeeld tilt..)
- BRM!
- Ego aan de kant! tijdens het spelen maar ook erna. Durven inzien dat je slechte plays hebt gemaakt en leer daar dan ook uit. (wees niet bang zulke dingen te posten)
- Blijf je spel improven, een 80/20 balans in respectievelijk spelen en leren zou goed zijn, voor beginnende spelers is meer naar het leren toe beter.
- Speel steeds wanneer je je goed in je vel voelt, spreek voor zich maar vermijd het ook dronken spelen ofzo (of ga ten minste zeer lage limieten spelen :P)

Zo toch al een redelijk lijstje denk ik. Ik geloof dat ik dit wel voor 70-99% (ik ga mezelf nooit 100% geven) goed zit bij mij :)

-Durf (tijdelijk) stoppen als het echt niet meer gaat.

Poker discipline is wat mij betreft:

- Leer eerst te pokeren, lees artikelen van Pokerstrategy, bekijk video's van de betere spelers en post op het forum. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.
- Maak fouten maar leer daar van (de grootste vijand ben je zelf!)
- Hou je aan je strategie
- Blijf gefocust
- Stel een stoploss in (had ik vaker moeten doen)
- Bad beats horen er bij, hoe onwaarschijnlijk en hard ze ook kunnen aankomen. Lul er over op het forum, sta op en ga versterkt verder
- Je leert poker spelen op hogere niveaus niet in 1 dag... denk dus ook niet dat je na 1 keer winnen de beste ter wereld bent. Euforie is soms killing voor een neutraal spel
- Wordt vrienden met de foldknop... je hoeft niet iedere hand te spelen... sterker nog... je speelt eigenlijk zelden maar als je speelt... go for the gold!

Dit zijn een aantal zaken waar ik zelf aan werk. Ik ben geen geduldig persoon van nature maar ik leer nu dat geduld je meer oplevert dan dat het je kost in poker.

Een variant kiezen die je ligt en hierop je A-game spelen.

Veel volume doen van die variant met je A-game.

Je niet laten beïnvloeden door parameters, zolang je + speelt.

voor de rest de standaard zaken van niet tilten enzo maar dit lukt voor mij nu wel aardig tbh