ik wil je ook wel backen voor 10.75. kan je ontvangen op partypoker?
Als jij me dan een backdeal hebt gegeven van 5% ($10.75), dan krijg je 2.5% van het prijzengeld: $337.50
Klopt dat wel? , voor 5% zou je ook 5% moeten krijgen van het prijzengeld
Oorspronkelijk gepost door JinJin
Als jij me dan een backdeal hebt gegeven van 5% ($10.75), dan krijg je 2.5% van het prijzengeld: $337.50
Klopt dat wel? , voor 5% zou je ook 5% moeten krijgen van het prijzengeld
Idd, nu je t zegt, hey rekenwonder, ik verwacht natuurlijk wel 5 % van de winst
Ben ik de enige die het raar vind om nu al iemand te backen voor een toernooi op 19 september.
En hetgeen hiervoor mij gepost werd is ook wel raar!
Hey,
Ik heb toevallig afgelopen weekend wel het HU SCOOP Event gespeeld en tevens die reguliere die jij nu wilt gaan spelen. Bij SCOOP zat het niet echt mee en die reguliere ben ik 8e geworden. (Hoogte punt was echter toch winst in HU FISH League :D)
Het niveau van deze hogere buy-ins is echter wel wat anders als bij die $22 HU MTT's. 8x achter elkaar winnen net zoals bij een $22 MTT zal niet zo heel gemakkelijk gaan. Er spelen veel profs mee (ik ken niet eens zoveel profs, maar herkende veel namen) en je kunt best wel wat vuurwerk verwachten.
Wanneer het doel is om je bankroll uit te bouwen middels hogere buy-ins spelen dan wil ik je toch het advies geven om verder te gaan met de lagere buy-ins. Het niveau is veel lager en ik denk dat je op langere termijn hier meer winst mee zult pakken. Daarbij verdien je zelf veel minder met een backdeal. Je zult minimaal bij de laatste 8 moeten eindigen om het een beetje interessant te maken voor jezelf. (mits je zelf 50% betaalt). Dat is geen gemakkelijke opgave in dit deelnemersveld. Ik ga zelf om deze reden ook weer terug naar de wat lagere buy-ins. Just my 2 cents.
Verder viel het mij ook op dat 5% inleg en 2,5% uitbetaling niet helemaal klopt.
Late 1 april grap?
om mee te doen aan het $215 HU toernooi van 19 september
19 september? april bedoel je denk ik
Je zegt het mooier dan het is, als iemand backt voor 5% en jij wint miraculeus dan verliest de backer $337,50
Great deal, zeker als je-->
(Kback zelf ook MAAR voor 25% )
Zeker voor zo een groot tornooi 50/50 toepassen.
Ik back graag mensen, omdat ik vertrouwen heb in de mensen welke zulk een project opstarten en ik gun hen dit... maar hier doe ik niet aan mee. Wat jij doet lijkt me niet echt een backingproject, maar eerder een win/win situatie voor je eigen creëren.
maar eerder een win/win situatie voor je eigen creëren.
Het lijkt me sterk dat GekkeGek bewust een slechte opzet heeft neergezet. Ik denk dat ie gewoon een leuke impulsieve bui had.
Als er genoeg sukkels zijn die zonder nadenken en vragen willen backen in een -EV situatie waarom zou hij dit dan niet zo opzetten?
Gekkegek bewijst opnieuw dat hij echt zo geniaal is als hij beweert.
Nee zo lullig is Gekkegek vast niet. Ik denk dat dit gewoon een test is of de forummembers echt zomaar overal willen backen voor de lol ook al is het afzetterij? ^^
Nu al backen voor een toernooi in september ziet er te tricky uit. Ik was er bijna ingetrapt
toernooi in september
Ik denk dat dit een foutje is, want dit toernooi wordt elke zondag gespeeld. (misschien zelfs wel vaker), dus ik neem aan dat ie 19 april bedoeld.
Oorspronkelijk gepost door eruk
Nee zo lullig is Gekkegek vast niet. Ik denk dat dit gewoon een test is of de forummembers echt zomaar overal willen backen voor de lol ook al is het afzetterij? ^^
Nu al backen voor een toernooi in september ziet er te tricky uit. Ik was er bijna ingetrapt![]()
²
Ben benieuwd, aangezien er al mensen geld gestort hebben naar hem lijkt het me straf dat het een hoax was/is.
Dus je betaald zelf 25% en laat je backen voor 75% waar je zelf nog 37,5% van pakt.. Sweet
hahahaaaaaahaaaaa lol @ deze backdeal.
En sorry dat ik het zeg; maar iedereen die hierin gebackt heeft kan gedag zeggen naar zijn/haar geld. Wat een stomiteit als je hier gaat backen. Zelfs alsie gaat spelen.
Wil je winst maken op deze deal moet de speler minimaal een ROI van 215% spelen. Net ofie dit ooit gaat halen over de longrun :D. Je wordt dus zowiezo genaaid.
Het is nog maar de vraag of het lukt om 1% winst te maken over de long run. Laat staan 215%
:P:P. En dat op een 215$ HU toernooi. Betekent dus lager ROI (hoge buyin) en lagere ROI (headsup). Lol @ alle mensen die hier geld in willen stoppen :P.
Alle stats die ik op je kan vinden zien er niet echt goed uit. Aan de andere kant zelfs, ze zien er erg slecht uit. Je hebt wss 1x heel erg veel geluk gehad, en wil je hier winnen zul je alle geluk van de wereld nodig hebben :D.
Och....
Hem kennende zal hij nooit iemand een oor aannaaien, dus don't worry....
En ik geloof werkelijk dat hij zelfs in dat toernooi (september) goed genoeg kan zijn om een kans te maken. Dan is er nog plenty tijd om zich voor te bereiden namelijk.
Kan ook een joke zijn natuurlijk, maar dit weekend zorg ik voor het eten, dus....
Overigens is hij wel gek genoeg voor een ludieke actie, maar dat zou mij niet tegenhouden om hem te steunen.
En laten we wel wezen: ik ben 4x gebackt voor een duurder toernooi en heb 4x een leuk resultaat neergezet, so don't underestimate the rookie
Sharp leeft er (bwvs) nog steeds van
:D:D
UITLEG
Om alle vragen etc. in één keer te beantwoorden.
Het leek me leuk om een grote afsluiting van het HU toernooi met m'n pa te doen. Dus dacht ik "Ik doe mee aan het SCOOP HU Toernooi van 19 september! (Wist ik veel dat het april was
Ik bedoelde april).
Toen dacht ik: Mensen geven wel vaker backdeals weg (Wat imho vrijwel nooit winstgevend is op de lange termijn, maar meer een soort als een lot kopen, waar overigens ook maar 40% van het prijzengeld in terugkomt)
Misschien dat ze me nu ook wel een deel van een backdeal wilden geven (Wat standaard 50/50 is) Voor de mensen die iets meer moeite hebben met rekenen / de regels wilden weten, heb ik er een rekenvoorbeeld bijgezet, die al vanaf het begin 50% van prijzengeld toekende.
Kkwam er toen achter dat het een regulier toernooi was. Maar hey: What the heck, het leek me supervet om ééns, een keer gewoon zo'n groot toernooi te spelen zonder domme vis die "ULTIMATE BALANCING" moves maken.
Tegen de mensen die me toen al gebackt hadden zei ik dat ik het snapte als ze niet meer wilden backen.
Maargoed deze was natuurlijk ook een mooi einde van HU weekend.
Het is imho vanzelfsprekend dat je niet 5% prijzengeld voor 5% backdeal krijgt omdat het voor mij anders slechts een goedkoper toernooi tegen betere spelers zou zijn. Dat zou gewoon dom zijn, en niet passen bij een nadenkend mens. Ook zou er dan niet duidelijk 2.5% staan, en zou het geen backdeal zijn.
Natuurlijk is dit meer winstgevend voor mij dan voor jullie. Dat is altijd zo geweest met backdeals.
Kgeef zelf ook regelmatig backdeals, en dat is ook nooit met een winstoogmerk geweest. Dat kun je doen bij spelers zoals Harrington, maar niet bij amateurs zoals wij. Kvin het persoonlijk leuk om een mooie partij te zien(wetende dat goed spel mij ook wat oplevert, zodat het ook spannend is). Om iemand de kans te geven eens leuk te cashen.
Ook al stond er een prachtig rekenvoorbeeld bij: Kwil alleen backdeals van mensen die het als een backdeal willen geven. Als je je bedrogen voelt dan wil ik hem al niet eens meer, en zal ik hem graag terugstorten.
Belachelijk overigens dat mensen het zo belachelijk vinden dat ik 50% van het prijzengeld pak: wanneer was dat anders met backdeals? Moet je het vooral zeggen tegen de mensen die dat niet belachelijk vinden, en me zonder jouw leuke post misschien wel een backdeal durfden te geven.
Verder heb ik besloten dat als ik minder dan 3x m'n buy-in verdien, dat mensen dan wel hun backdealpercentage aan prijzengeld terugkrijgen, omdat anders m'n winst puur op hun verlies gebaseerd zou zijn.
Pfoe, voor de mensen die het te veel om te lezen vinden:
- Backdeal is 50% van prijzengeld, altijd zo geweest
- Wil je me nu ineens niet meer backen (ondanks rekenvoorbeeld): Mij best, khoef je geld al niet meer
- Is het profitabel voor mij? Op de lange termijn wel
- Is het profitabel voor jou? Xal m'n uiterste best doen. En als ik minder dan 3x buy-in terugwin krijg je wel 100% van jouw deel aan prijzengeld.
Op 't moment ga ik uit van backdeals van:
Blowkonijn (5%)
Zeezout (10%)
Kezmanomania (5% Als hij op Stars, FTP, Titan, Mansion of Neteller kan passen)
Als er meer mensen willen, laat het weten
Als mensen niet meer willen backen: Laat het hieronder weten (of op volgende pagina :D). Zeg er ook ff bij of je al hebt overgemaakt, dan schrijf ik het terug.
Oorspronkelijk gepost door GekkeGek
UITLEGHet is imho vanzelfsprekend dat je niet 5% prijzengeld voor 5% backdeal krijgt omdat het voor mij anders slechts een goedkoper toernooi tegen betere spelers zou zijn. Dat zou gewoon dom zijn, en niet passen bij een nadenkend mens. Ook zou er dan niet duidelijk 2.5% staan, en zou het geen backdeal zijn.
De meeste, en als ik me niet vergis alle, backdeals die tot nu toe via PS.com geregeld zijn, waren 1:1.
Wat jij zegt gebeurt natuurlijk ook op sites als cheatmeup.com worden backdeals verhandeld die slechter zijn dan 1:2.
Iedereen staat vrij zijn deal zo te regelen als hij wil en als ie er dan ook nog een rekenvoorbeeld bij zet vind ik niet dat men moet gaan klagen achteraf. Wie lezen kan heeft nu eenmaal een groot voordeel.