ja, zolang er idd niet om geld gespeeld wordt, en iedereen zn mond houdt dan valt er idd weinig te maken. Maar als ze bewijs vinden dat je voor geld speelt, dan gaat het verhaal zoals ik en robbie al hebben uitgelegd. suc6 in ieder geval
Hartstikke bedankt voor jullie visie hierop. Het blijft natuurlijk een grijs gebied. Maar ik zal jullie voorstellen/ideeen zeker even overleggen met die vriend van me.
Thx voor de info.
Er mag inderdaad niet voor geld gespeeld worden. als je dus een toernooi speelt met een buy in ben je illegaal bezig ongeacht of dit thuis of ergens anders gebeurd. Wat je ook niet mag doen is geld prijzen uitreiken. Je mag wel materiële dingen geven als een krat bier ect...
Wat ze bij ons doen om dit te omzeilen is inkom vragen ( zo gezegd om de huur van de zaal te compenseren) dit voor zowel de poker spelers als voor eventueel mensen die komen kijken. De prijzen pot bestaat hier dan ook meestal uit gesponserde dingen.
Overlaatst waren er een 5 tal toernooien waar de winnaar deelname aan de epec kreeg was dus wel mooi. en vorig jaar was er een toernooi waar je een playstation 3 ect kon winne...
Best wel jammer dat er nog niet meer toernooien zijn hier:) is wel leuk om te doen.
Als je het dus goed aanpakt is het zeker mogelijk om poker toernooien op legale wijze te organiseren:)
Oorspronkelijk gepost door angrymonkey
Er mag inderdaad niet voor geld gespeeld worden. als je dus een toernooi speelt met een buy in ben je illegaal bezig ongeacht of dit thuis of ergens anders gebeurd.
Als het een besloten gezelschap is (vrienden), mag je dus wel thuis (tenminste in Nederland, Belgie weet ik niet) om geld spelen. Je mag dus niet adverteren en je mag er ook niet aan verdienen.
ik weet dat hier bij ons een toernooi werd georganiseerd maar dat het niet meer mocht nadat het prijzengeld van 400 naar 500 eu ging.