Kvrees dat iedereen wel van die periodes heeft. Maar dat je steeds toernooi verliest en dan vooral op FTP heeft misschien ook met andere dingen te maken.
Persoonlijk vind ik de SnG micro op FTP, 1 van de moeilijkste sites om te beaten. En zeker tov PKR waar zeer veel mensen van de 10c give-aways komen en echt crappy spelen. Hierdoor kom je bij PKR veel sneller ITM zonder veel te moeten spelen in Push/Fold mode. Bij FTP zit je daar en tegen nog vaak met 6-7 mensen aan tafel als de blinds al 75/150 zijn.
Dit gegeven zorgt misschien al voor een andere mindset vanaf het begin van het toernooi, wetende dat het moeilijker zal worden.(Dit was bij mij toch zo!)
Wat je hieraan kan doen?
Kies op FTP de regulars(gn turbo). Waardoor er al minder mensen aan tafel zitten bij hogere blinds(gemiddeld gezien).Mensen zijn namelijk vrij ongeduldig van aard
En je krijgt toch iets minder bad beats.
Speel op verschillende tijdstippen indien mogelijk. Verschil in spelstijl, zeker op micros, tussen USA-Europe.
Vb; Kspeel op Cake(vergelijkbaar met PKR) en ook op FTP. Als ik mij bij Cake verdubbel bij SnG, ben ik vrij zeker dat ik ITM geraak. Bij FTP is dit totaal niet het geval en zal ik zeker nog enkele malen moeten pushen.
Aangezien je ook zegt dat je vaker ITM geraakt als je 500ofzo hebt dan bij 2500ofzo, kan het ook zijn dat je, door een grotere stack, anders gaat spelen zonder dit op te merken. Iets te los en iets te careless of net te tight waardoor iedereen jouw blinds steelt en jij niets terugneemt(minder raisen met goede handen in positie, omdat je denkt dat het niet nodig zal zijn om ITM te geraken en niet het risico wilt nemen gecalled te worden). (Dit is bij mij nog steeds zo! :facepalm:)
Wat kan je hieraan doen?
Je eigen spel kritisch bekijken. Spellen die je gespeeld hebt onderzoeken.
Wat bij mij ook soms helpt, is eerst een video of artikel kijken en dan met sessie pokeren beginnen. (Zit alles nog zeer vers in geheugen)
En dan heb je nog de so-called downswing. Mooi woord om te zeggen dat je veel pech op een rij hebt. Daar valt niets aan te doen. Je moet er alleen goed mee om kunnen gaan. Tips:
Er vanuit gaan dat je iedere keer ne bad beat gaat krijgen(Wel niet met een negatieve mindset beginnen, dunne lijn). Aangezien poker een 'kansspel' is, moet je er altijd op voorbereidt zijn dat je een kans hebt dat je niet wint, ookal zet je in op de kaarten met de meeste kans.
Pas juichen ('yes' roepen, dansje maken, ...) als de river gevallen is. Als je juicht bij de flop omdat jij AA hebt en hij 77, en er dan nog een 7 valt komt dit dubbel zo hard aan.
Blij zijn met een bad beat omdat je dan goed gespeeld hebt. Persoonlijk zoek ik mijn bad beats wel op, als ik dan zie dat ik enkel verlies maak met bad beats, weet ik dat mijn spel goed is en dat ik niets hoef te veranderen.
Freerols spelen, kom je enorm veel bad beats tegen zonder dat het je BR
pijn doet. Daar wordt het een gewoonte. En doordat je er aan gewoon wordt, wordt je er minder snel kwaad op. Minder snel tilten.
En veel spelen natuurlijk, want net zoals hierboven bij de freerols.
Wa ne boterham, khoop dat er wat nuttige dingen in staan en dat je er iets mee bent.