Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Fkn DONKEYS

27 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
2,000 Weergaven
haveau

Okk ik was weer ff goed bezig en dan krijg ik deze hand:
Tafel van 9 spelers, ik krijg A-Q gedeeld.
Speed: 0.02/0.04
Ik ben big blind en 4 mensen callen BB, de small blind raised naar 20cent,
ik raise naar 1$ (omdat ik denk ja late position bluff)
Iedereen foldt (ook de raiser) buiten 1 iemand gaat mee,
jawel, DE DONK van de tafel.

Flop:
9-5-8

Hij heeft nog maar een $ ofzoiets over en hij gaat meteen all in
Ik dacht aan zijn calls van daarvoor en ging mee

Toen hij 6-7 omdraaide werd ik wel even pissed
Ik bedoel je gaat toch niet mee met een FUCKING 6-7 waar je 25x de big blind voor moet callen

En dan zon flop...

KUTKUTKUT

26 reacties
Nivlem

nice read..

raymond20001

Dit is zo herkenbaar, het lijkt dat dom geluk en donkeys samengaan.

Ik zie zelf op deze limieten mensen continue met suited kaarten en/of connectorsspelen, dan moet je toch keer failliet gaan toch, en toch houden ze langer centen.

haveau Topicstarter
haveau

Oké donkey is weer alles kwijt
Niet door mij hoor maar andere speler,
weer zo'n call waarvan hij dacht lucky te zijn.

MAAR ook ik ben mijn laatste 2$ op deze tafel kwijt,
alle winst van vandaag is weer naar de ****
Ik raise big met Q-Q
wordt op all in gezet door chipleader van tafel, ik call
flop: A-A-9 ja raad wat hij heeft
Een A?
NEEN!
2 facking azen

soms denk ik echt dat het de bedoeling is.
Je wint wat, je hoort het weer kwijt te spelen

raymond20001

btw AQ is een hand die nog gemaakt worden, in deze situatie is het 60/40, persoonlijk vind ik zelf dit niet zo`n goede move. Dergelijke situatie beschouwen als op lange termijn maak ik winst, gaat niet helemaal op.

Ik ga hier niet eens op in denk ik.

Als je weet dat het de donk is, is het dan moeilijk te geloven dat hij iets heeft? De kans dat hij die flop geraakt heeft is groot genoeg om hier te folden voor zijn volledige stack. Durf die AQ weg te leggen! Ik had dit zelf vroeger ook, maar dat soort handjes moet je gewoon weggooien als je niets gehit hebt en all in gezet wordt.

De QQ: Hij reraised all in(minstens 100bb denk ik dan) tegen een enkele grote(5bb-7bb) raise van jou?
Wat kan hij hier hebben? Zo'n gigantische raise betekent volgens mij: AA, KK, QQ, JJ, AK, (AQ misschien, speelt hij al dan niet tight?)
Niettemin vind ik hem hier nog redelijk gespeeld. Ik weet niet of ik zelf hier zou hebben weggelegd.

Dit is mijn idee, dus als de handbeoordelers mij willen afschieten, doe maar :D

tinus82

12,842,280 games 0.093 secs 138,089,032 games/sec

Board: 9s 8c 5h
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 50.794% 49.57% 01.22% 6366555 156547.50 { random }
Hand 1: 49.206% 47.99% 01.22% 6162630 156547.50 { AQo }

haveau Topicstarter
haveau

Ja mezmy ik weet het, maar soms heb je toch dat gevoel dat je moet callen :P
Stom ja, maarja zo leer je hé.
& ook bedankt voor het zowat enige zinnige antwoord ;)

Al de ander:
als je niks zinnig weet, zwijg dan gewoon.
Want ik heb al door dat iedereen hier denkt dat ze door een paar artikeltjes gelezen te hebben al direct pro zijn.

calimero1981
Nivlem
Alecos89

Jullie dus

als jij een allin called op de flop met 2 overcards lijkt het erop dat jij wel eens de donk kon zijn...

darko163

Als het je troost...het gebeurt wel vaker hoor. Ik heb hier ook al zo een topic gepost maar de laatste tijd ga ik er veel makkelijker mee om.

Vandaag had ik bijvoorbeeld QQ in MP, en een EP player raist. Ik reraise 3X zijn bet en iedereen foldt..maar hij callt.
Nou, flopje komt QKK dus ik natuurlijk behoorlijk happy. Hij bet 3/4 pot en ik call. Op de turn pusht hij plotseling all-in (zat ongeveer 1$ in de pot en hij pusht voor zijn resterende 4$).
Ja...no way dat ik dit ga weggooien dus ik call. En natuurlijk heeft hij KK in zijn handen voor een carré. Shit happens...niet?

Oorspronkelijk gepost door haveau

Al de ander:
Want ik heb al door dat iedereen hier denkt dat ze door een paar artikeltjes gelezen te hebben al direct pro zijn.

calimero1981
Nivlem
Alecos89

Jullie dus

IMO heb ik gezwegen, en niets gezegd......

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door darko163
Als het je troost...het gebeurt wel vaker hoor. Ik heb hier ook al zo een topic gepost maar de laatste tijd ga ik er veel makkelijker mee om.

Vandaag had ik bijvoorbeeld QQ in MP, en een EP player raist. Ik reraise 3X zijn bet en iedereen foldt..maar hij callt.
Nou, flopje komt QKK dus ik natuurlijk behoorlijk happy. Hij bet 3/4 pot en ik call. Op de turn pusht hij plotseling all-in (zat ongeveer 1$ in de pot en hij pusht voor zijn resterende 4$).
Ja...no way dat ik dit ga weggooien dus ik call. En natuurlijk heeft hij KK in zijn handen voor een carré. Shit happens...niet?

Typisch dat je met Q-Q tegen K-K of A-A uitkomt,
gebeurt bij mij ook veel. Maarja natuurlijk call je ^^

En dit is meteen ook mijn laatste post in het downswing forumpje,
ik ben moderator op een ander forum (dat niets met poker te maken heeft)
maar ik weet hoe het is om ofwel opbouwende of afbrekende kritiek op iets te geven, hier wordt er gewoon niets zinnig gezegd of is het afbrekend.
Vind ik best wel jammer, want zo leer je natuurlijk niets, dus heeft het ook geen zin om iets te posten als je toch weet enkel kritiek te krijgen...

Aan pokerstrategy:
Misschien maar is een regeltje bijmaken ;)

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door calimero1981

Al de ander:

calimero1981
Nivlem
Alecos89

Jullie dus

Als je niets te zeggen hebt, zwijg dan,
ipv hopeloos je post count naar boven te krijgen

Al de ander:

calimero1981
Nivlem
Alecos89

Jullie dus

Ok, als je t echt zo graag weten wilt en me ertoe zet: Leer eens hoe je een hand convert, plaats de hand in het daarvoor bestemde forum, vraag hoe je de hand gespeeld hebt (beide handen is nog beter). Plaats daar dan je reads e.d. bij en vraag om er door een handjugje naar te laten kijken. Als dan blijkt dat je dat hand optimaal gespeeld hebt, ga dan eens overwegen om je hand hier in het downswingforum te plaatsen.

Heb je er ooit weleens over nagedacht wat een downswing is?? Vraag het anders Joshua even of Sonic/Timothy/Helemaalnicks. Die kunnen het wel uitleggen....

Maar mijn oprechte vraag is nu: Wat wil je ermee bereiken de hand hier te zetten? Wil je medelijden?? Of wil je horen wat je goed en fout doet??

Anyway, het is altijd mijn bedoeling mensen te helpen hier, maar soms snappen mensen dat niet helemaal of willen dat niet snappen.....

En voor zover ik de AQ hand kan beoordelen....
Je reraise is veel te hoog, waarom?
Je denkt dat je callen kan door je read, dit pakt verkeerd uit, je zat ernaast en was al beat. Maar realiseer je wel dat je hier met je AQ bijna niets verslaat???

De QQ hand is ook een marginale call, de A zit dik in zijn range. De call is dus achteaf verkeerd en dit heeft NIKS met een downswing oid te maken.

Yoghi

De tijd die je hier aan je post hebt besteed zou je inderdaad beter kunnen steken in de hand in het handjudgeforum plaatsen.

haveau Topicstarter
haveau

Al de ander:

calimero1981
Nivlem
Alecos89

Jullie dus

Ok, als je t echt zo graag weten wilt en me ertoe zet: Leer eens hoe je een hand convert, plaats de hand in het daarvoor bestemde forum, vraag hoe je de hand gespeeld hebt (beide handen is nog beter). Plaats daar dan je reads e.d. bij en vraag om er door een handjugje naar te laten kijken. Als dan blijkt dat je dat hand optimaal gespeeld hebt, ga dan eens overwegen om je hand hier in het downswingforum te plaatsen.

Heb je er ooit weleens over nagedacht wat een downswing is?? Vraag het anders Joshua even of Sonic/Timothy/Helemaalnicks. Die kunnen het wel uitleggen....

Maar mijn oprechte vraag is nu: Wat wil je ermee bereiken de hand hier te zetten? Wil je medelijden?? Of wil je horen wat je goed en fout doet??

Anyway, het is altijd mijn bedoeling mensen te helpen hier, maar soms snappen mensen dat niet helemaal of willen dat niet snappen.....

En voor zover ik de AQ hand kan beoordelen....
Je reraise is veel te hoog, waarom?
Je denkt dat je callen kan door je read, dit pakt verkeerd uit, je zat ernaast en was al beat. Maar realiseer je wel dat je hier met je AQ bijna niets verslaat???

De QQ hand is ook een marginale call, de A zit dik in zijn range. De call is dus achteaf verkeerd en dit heeft NIKS met een downswing oid te maken.

Bedankt voor de al ietswat nuttigere post ;)

Onder downswing versta ik gewoon bad luck
hij flopped een straight?
Oké de all in call was misschien dom ja, dat zie ik ondertussen ook in.

En voor de Q-Q:
Normaal leg ik bij een raise boven de 0.16 in early position mijn Q-Q direct opzij,
maar als je net vet gelucked bent, wil je gewoon je geld terug en speel je gewoon dom (alle ik dan toch)
Een lichte vorm van tilt zou ik het noemen, en op zo'n momenten ben je er gewoon niet bij als anders.

Edit: ja sorry, van dat hand converten weet ik niets, daarom dat ik het zo post

Waar vind ik uitleg hierover?

HannesNL

Jij post het hier in een topic, je legt ons de hand voor. En dan wordt je boos als er wordt gezegd dat je de hand slecht heb gespeeld....

Gooi deze hand inderdaad in het handbeoordeel forum, want ipv hier mensen flamen die jouw niet eens flamen, kan je beter iets zinnigs gaan doen.

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door timkroes
Jij post het hier in een topic, je legt ons de hand voor. En dan wordt je boos als er wordt gezegd dat je de hand slecht heb gespeeld....

Gooi deze hand inderdaad in het handbeoordeel forum, want ipv hier mensen flamen die jouw niet eens flamen, kan je beter iets zinnigs gaan doen.

Neen het is niet omdat ze negatieve commentaar geven,
het is HOE ze die commentaar geven. (of niet geven)

en flamen?
Ik heb gewoon iets duidelijk gemaakt,
wordt dat ook al verstaan onder flamen?