Ga naar het forum
Geluk ongeveer -10

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Geluk ongeveer -10

18 Berichten
15 Gebruikers
0 Reacties
1,381 Weergaven
Timmaywin
Oldschool Grinder

Ik weet niet wat het is de laatste tijd...Ik kan niet meer winnen...iedere keer mijn geld er goed in en toch verliezen.

IK BEN HET ECHT HELEMAAL ZAT!

ALS IK ZELFS MET POCKET KINGS VERLIES VAN 36O DAN HOUDT HET GEWOON OP VIND IK, VROLIJK RUNNER RUNNER FULL HOUSE...WTF!

Vraag me alsjeblieft om handen te posten, want jullie zeggen toch wel weer, ja over de lange termijn maak je winst, ja bad beats zijn een onderdeel van poker, bladiebladiebla.

Luister, van de 20 keer dat je all-in bent met een betere hand en er daarvan 18 verliezen....echt niet leuk

5 keer op rij worden gecallt door een hand met een lagere kicker kaart die pairt,

KA tegen pocket 22-99 all-in, verliezen....
Zelf 99-QQ all-in tegen KA, verliezen....

Echt waar, klote geluk bij poker

En als ik dan merk dat ik mijn spel verslechter door mijn ergernis op de lange termijn, kan ik alleen maar concluderen dat het dom geluk is van mijn tegenspelers, wat ik maar niet schijn te hebben, zelf een 3 outer hitten? vergeet het maar! OESD en flushdraw hebben tegen top pair? Komt niet aan...
trips AAA op de flop? Verliezen van een flsuh...enz...enz...enz

Ik speel nogsteeds op dezelfde manier als de afgelopen 3 maanden, maar de afgelopen week speel ik met verlies omdat de bad beats geoon 80% van de keren aankomen!

@#$(%&!@#$!&@_$(%&!$&(!_($&%_!(#&$_%(!&#_$%&!

zo dat is eruit

17 reacties
Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder

Op basis hiervan twijfel ik echt hard om te stoppen met poker, misschien is het omgaan met bad beats gewoon teveel voor mij.

Ik moet toegeven dat ik gewoon winst heb gemaakt op de lange termijn door het toepassen van de tight agressive stijl die hier wordt aangeleerd, maar na een flink aantal bad beats op rij merk ik toch dat ik steeds weer tilt en er geld doorheen bras.

Ik verlies echt liever 10x tegen slowplayende pocket AA dan van achterlijke mongolen die me juist geld moeten opleveren.

Dit alles zorgt er echter wel voor dat ik het vertouwen in mijn goede spel heb verloren, en nu elke keer bang ben voor de nuts...niet de juiste manier om poker te blijven spelen aangezien je gek word als je iedere keer denkt dat je tegenstander de nuts heeft.

Dat is ook wat ik doormaak... ik kan uit frustratie soms wel mijn haar er uit trekken. Zag het trouwens net ook weer bij iemand anders... verliest A K tegen 2 3o

dan wordt je toch debiel lijkt me :)

ik ga je overigens niet zeggen dat je je handen moet posten. Ik post ze ook niet allemaal... ik ga je ook niet zeggen dat je op lange termijn geld gaat verdienen.

Maar ik ga je wel vertellen wat IK ook zou moeten doen: na een 3 flinke bad beats: NOKKEN! en na een paar uur opnieuw proberen of gewoon de rest van de avond helemaal niet meer pokeren.

Moeilijk maar ik denk wel noodzakelijk.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey timmay,

Soms kan het inderdaad echt heel frustrerend zijn als je een flink aantal keer achter elkaar verlies met de betere hand. Zeker als het tegen handen is waarvan je niet begrijpt dat de tegenstander ze überhaupt speelt.

Zoals je zelf wel al aangeeft maak je op de lange termijn nog steeds winst. Er zijn ook altijd periodes dat je eigenlijk meer wint dan je eigenlijk zou moeten winnen, al lijkt dat soms niet zo.

Zo is het bijvoorbeeld "logisch" dat jij met AA wint van QQ, dus iedere keer als dat gebeurt is dat normaal...jij hand immers de beste hand. Maar zelfs in deze situatie, die bijna het beste is wat je kan krijgen preflop, zul je 1 op de 5 keer verliezen.

En als ik dan merk dat ik mijn spel verslechter door mijn ergernis op de lange termijn/

Ik denk dat het, zoals S3th ook al aangaf, erg belangrijk is om te proberen het moment te herkennen wanneer je slechter gaat spelen en dan even een break nemen. Als je na een beat slechter gaat spelen en dat je dan vaker geld als underdog naar het midden schuift, dan ga je op termijn nog langer verliezen en neem je het risico dat je niet speelt op goede beslissingen te maken, maar om revanche te nemen en hopen op een suckout.

Neem even een break. Ga even TV-kijken, een boek lezen, of ga je handen op het handbeoordelingsforum posten.

Zodra je weer je a-game kunt spelen ga je pas weer aan tafel. Dit zal je op termijn veel geld schelen.

Dit alles zorgt er echter wel voor dat ik het vertrouwen in mijn goede spel heb verloren

Je gaf zelf al aan dat je op lange termijn nog steeds winst maakt, wat natuurlijk goed is. Je moet vooral blijven vertrouwen in je spel en als je het geld meestal als favoriet erin krijgt, dan doe je waarschijnlijk wel iets goed. Post ook wat gewonnen handen op het forum, om te zien of je deze goed gespeeld hebt. Als dat zo is, dan is dat een bevestiging van je goede spel.

elderwon
PokerStrategist

Timmay, probeer de hele zaak in jou voordeel om te draaien.
Kom zelf uit zo een klotemaand. Al mijn winst verloren wegens de zelfde redenen als jij.

Wat kan je er uit halen?

1) neem je strategie eens onder de loep: het kan zijn dat je bvb je starthanden moet bijsturen obv de play van de vilains op de site waar je speelt. Gooi je strategie niet om maar kijk eens even naar de details. Kleine dingetjes kunnen een verschil maken.

2) (dit is een belangrijke) leer abstractie te maken van het geld waarmee je speelt: Een beat geeft je inderdaad (geld)verlies en dat is zuur maar probeer je daarboven te stellen. Het is maar een setback op het vlak van chips want het is je spel dat telt, niet je chips. Als je spel goed is ga je automatisch (meer) chips winnen OP LANGE TERMIJN zolang je je niet laat meeslepen.
Stel jezelf voor als iemand die van bovenaf naar je tafels staat te kijken als je speelt, een beetje alsof je in een zeepbel zit waardoor al indrukken van buitenaf gefilterd worden. Het helpt je je "cool" te behouden.

Vooral dat tweede heeft mij deugd gedaan. Het blijft soms moeilijk maar als dit lukt lijkt het of je een grote stap voorwaarts zet.
In alle geval veel succes en ik hoop dat je geluk keert

ter info: gisteren twee keer door dezelfde vilain met 54o gecallt (jawel). Twee keer had ik AK. De eerste keer callt hij mijn preflop-raise en maakt ie een straat. De tweede keer callt hij mijn 3bet(!!) en maakt hij twee paar... (twee keer was het om zijn hele stack)
Ik zat in mijn zeepbel, heb hard moeten lachen (wel een klein beetje groen) en heb droog verder gespeeld.

Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. Je verliest al je 50 50. En daar heb ik zelfs me twijfels over.
JA het is frustrerend maar je vergeet je gelukkige handen sneller dan je bad beats, dat is een feit.
Ik maak het ook geregeld mee, maar ik maak me er niet zo druk om. Je speelt toch je eigen goede spel. Je doet immers niets fout lijkt me.

Shake it off zou ik zo zeggen

Hey Timmay,

Ik weet niet wat je doelen zijn in poker.
Maar als je enigzins serieuze pokerambities hebt, denk ik dat je deze best wat terugschroeft.

Je hebt imo te veel last van tilt en te weinig vermogen om pokerobstakels van op een afstand te bekijken om op korte of middellange termijn substantiële vooruitgang te boeken. Getuige hiervan je vele posts in deze sectie (je goed recht) en de algemene teneur van deze posts (donkeys callen met alles, tilt, deze variant is rigged, andere variant is beter). Deze attitude verhindert je progressie.

Als je daarentegen poker gewoon als een leuke hobby beschouwt, maakt het voorgaande niet echt uit. Je moet je alleen afvragen waarom je dan zo zwaar tilt voor iets wat je uiteindelijk voor het plezier doet, en of je er nog wel voldoende van geniet. Zo ja, probeer het pokeren dan gewoon te zien als een aangenaam tijdverdrijf waar je in het ergste geval een paar euro per uur aan betaalt (alsof je gaat snookeren).

Ik heb soms gewoon ook het idee dat software van deze aanbieders gemanipuleerd wordt om sommige type kaarten uit te spugen. Dat doen ze immers ook voor BlackJack en voor roulette dus waarom niet voor poker?

raymond20001
PokerStrategist

er bestaan slechte RNGs, die tendensen lijken te hebben, zoals die van ftp. maar dat is statitisch moeilijk vast te leggen

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Ik heb soms gewoon ook het idee dat software van deze aanbieders gemanipuleerd wordt om sommige type kaarten uit te spugen. Dat doen ze immers ook voor BlackJack en voor roulette dus waarom niet voor poker?

Oorspronkelijk gepost door raymond20001
er bestaan slechte RNGs, die tendensen lijken te hebben, zoals die van ftp. maar dat is statitisch moeilijk vast te leggen

?( ?( ?( => :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: => :tongue: :tongue: :tongue: => :D :D :D => :) :) :) => ;( ;( ;( => :baby: :baby: :baby: => :( :( :(

dustje
Elite Grinder

mijn geluk is -6.47

KA tegen pocket 22-99 all-in, verliezen....
Zelf 99-QQ all-in tegen KA, verliezen....

Waarschijnlijk is dit al gezegd maar.. Dat noem je toch geen bad beat? tegen 2 overcards met een pair preflop heb je maar 52% kans om te winnen. Wat dus ook wel een coinflip wordt genoemd.. Klagen om bad beats heeft weinig zin.. En als ik dit nu zo snel lees zonder ook maar iets over jou te weten klinkt het toch echt wel dat je de odds niet goed kent. Want coinflips verliezen noem ik zeker geen bad beat.

Ik heb zelf ook regelmatig ziekelijk veel pech gehad in poker. Maar het enigste wat je kan doen is met de beste hand all in gaat.. Coinflips probeer ik meestal dus ook te vermijden. Met 22-99 preflop all in gaan is dus ook zeker niet iets wat je zou moeten doen tenzij je in een sng/tournament zit en de blinds zijn hoog.. Het is dan vrijwel altijd een coinflip. 10-10+ hangt van de speler af tegen wie je speelt en de blinds natuurlijk.

Het beste vind ik om er gewoon om te lachen om hoe slecht ze spelen. En die informatie die je hebt gebruiken om weer geld van ze te winnen. En niet aan de hand blijven denken.. wat gebeurt is is gebeurt. Al wordt het natuurlijk minder grappig als je 4/5 keer met AA preflop all in gaat en verliest in één sessie van 12 sng's of met AA tegen AA preflop all in bent en de tegenstander een flush maakt.. Beide wat mij dus overkomen is..

PrimaMike
PokerStrategist

weet iemand waar ik op pokertracker 3 mijn 'geluk' kan opzoeken?

Oorspronkelijk gepost door dustje
mijn geluk is -6.47

about minus three fiddy

En online poker is deffo rigged !!11!!11

Yoghi
BlackMember
HannesNL
Elite Grinder

Text results appended to pokerstove.txt

246,571,776 games 0.270 secs 913,228,799 games/sec

Board:
Dead: