Skip to forum
grappige situatie k...

Meldingen
Alles wissen

grappige situatie kk vs qq

67 Berichten
14 Gebruikers
16 Reactions
6,825 Bekeken
floppie77RNMD

Net eruit gevlogen in de daily final op ipoker..291 spelers deden mee en de eerste 43 winnen een twister sng token oplopend van 1 tot 10 euro....er zijn nog 46 spelers. Mijn stack is 10.000 en lig ergens rond plek 20. Ik krijg KK op de button. De blinds hebben nog maar iets van 4 bb...Iedereen fold en de cut off heeft een stack van 11.500 ..blinds zijn 500/1000 hij raised naar 4000 en nu komt de grap...ik ben natuurlijk van plan om all In te gaan maar heb het al
Zo vaak mee gemaakt voor de bubble dat ik met een 80 procent preflop eruit vloog dat ik zoiets had van ik zal mijn hand alvast van te voren verklappen dus ik tik voordat ik mijn all in move maak in de chat KK...ik krijg meteen een instant call en hij laat QQ zien. Hij callt dus bijna zijn hele stack voor 20 procent. Op de flop valt natuurlijk meteen een Q dus lig er uit op de 46e plek. Kunnen jullie verklaren waarom iemand voor 20 procentdan toch alles erin gooit in deze situatie?

Beantwoorden
Citeren
66 replies
trezzor

Omdat hij niet gelooft dat jij KK hebt. Of nog waarschijnlijker, dat hij de chat niet leest.

Wat je doet mag trouwens niet en kan gezien worden als vals spel

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Ok hij moet het wel gezien hebben want bij ipoker verschijnt je tekst ook in de room. Je kan het zo zien maar je zegt zelf al dat hij mij niet gelooft dus....ik zie het juist als heel eerlijk zijn.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Bovendien los gezien van het feit dat ik
Het hier vertel kan ik in deze situatie eigenlijk alleen maar all in gaan met KK AA of evt AK

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto

gewoon folden :)

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Haha ja er zit wat in...een fold is in ieder geval garantie voor een 1 euro token maar ja ik kan dat gewoon niet met KK...dan maar alles of niks he

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd

:f_ugly: :f_rolleyes::f_smile::f_zZz: fold je dan in de money of post toch tenminste dit zielige verhaal dat we allemaal al 1000x hebben meegemaakt en niet boeiend is niet in een STRATEGIE forum...

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Als jij het niet boeiend vind hoef je toch niet te reageren. Ik vind het namelijk gewoon wel leuk om te posten.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86

waarom hij toch nog called weet ik niet kan natuurlijk dat hij je niet gelooft. Is natuurlijk altijd klote er zo uit te gaan maar je moet toch blijven denken dat je 80% ofzo van de keren wel wint en je dan super ver kan geraken, natuurlijk blijven de keren hangen die je aan het kortste eind trekt :)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door floppie77RNMD
Bovendien los gezien van het feit dat ik
Het hier vertel kan ik in deze situatie eigenlijk alleen maar all in gaan met KK AA of evt AK

Dan zou je daar dus ook simpel misbruik van kunnen maken. Verder plaatst hij raise op de co en krijgt hij 3-bet van button die wellicht denkt dat range van co groter is. Hij callt met qq voor 11bb, prima play van hem denk ik. Dat je zegt wat je hebt kan hij natuurlijk niet op afgaan. Verder moet je altijd voor plek 1 gaan, dat doet de speler in de co dus ook.

Maar als het aan je statistieken duidelijk is dat je zulke plays niet maakt dan zou hij beter kunnen folden ja, maar dan laat jij wel een edge liggen.

Beantwoorden
Citeren
trezzor

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
:f_ugly: :f_rolleyes::f_smile::f_zZz: fold je dan in de money of post toch tenminste dit zielige verhaal dat we allemaal al 1000x hebben meegemaakt en niet boeiend is niet in een STRATEGIE forum...

Daarom is er een onderdeel aangemaakt wat heet Brags,beats en railing forum voor het posten van bad beats etc. Wanneer je dat niet wil lezen, weet je waar het staat en kan je op de fora blijven die wel voor STRATEGIE zijn.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

Je bedoelt dus eigenlijk dat je wilt cheaten door je hand te vertellen en je boos bent dat hij je niet wil geloven.

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy

Varience

/thread.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Ik ben niet boos hoor. Het hoort bij poker en we spelen hier net voor de bubble waar de co 33procent van zijn stack erin gooit. Denk je dan echt dat ik met handen als 22 tm jj in deze situatie de all in move maak of aq ak aj enz. Terwijl hij na zijn bet 3:1 25 procent nodig heeft om de call te rechtvaardigen. Met zulke handen zou
Ik hier dus vaak 20 tot 45 procent hebben dus ik had ook zoiets van ik help hem alvast een handje door te folden dat hij ook in the money komt.

Beantwoorden
Citeren
trezzor

Ik ben niet boos hoor. Het hoort bij poker en we spelen hier net voor de bubble waar de co 33procent van zijn stack erin gooit. Denk je dan echt dat ik met handen als 22 tm jj in deze situatie de all in move maak of aq ak aj enz. Terwijl hij na zijn bet 3:1 25 procent nodig heeft om de call te rechtvaardigen. Met zulke handen zou
Ik hier dus vaak 20 tot 45 procent hebben dus ik had ook zoiets van ik help hem alvast een handje door te folden dat hij ook in the money komt.

Ik zou het er daar wel met die handen ingooien wanneer mijn tegenstander met QQ- fold op mijn 3-bet. Is wel winstgevend.
QQ is daar een prima call, zoals je zelf al zegt heeft hij maar 25% nodig. Wanneer jou range KK+ en AK is. Heeft hij 20% tegen 12 combinaties en 55% tegen 16 combinaties dat geeft een gemiddelde kans van 40% tegen jou range. Wanneer jouw range QQ+ is dan heeft hij 20% tegen 12 combinaties en 50% tegen 6 combinaties en dan heeft hij een gemiddelde kans van 30%. Dat maakt dat hij het alleen slecht calt wanneer jou 3-bet range daar KK+ of AA+ is.

Beantwoorden
Citeren
trezzor

Natuurlijk is het wel zuur dat je KK net voor de bubble gekraakt worden door QQ, maar dit komt niet doordat villian slecht speelt. Hij speelt prima.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Dat heb je mooi berekend. En in deze situatie is dat mijn range alleen schatte hij dat dus blijkbaar niet zo in. Normaal snap ik zo'n call wel en is het inderdaad niet onlogisch om te callen.

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

dus ik had ook zoiets van ik help hem alvast een handje door te folden dat hij ook in the money komt.

cheaten dus zoals ik al zei

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

maar in je eerste post was t nog omdat je wou dat hij zou folden zodat je geen 80/20 zou verliezen op de bubble, en dat is ook cheaten :D

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD

Dus als je bluft dan ben je niet aan het cheaten en als je eens 1x op de miljoen eerlijk je hand verteld dan ben je een cheater. Omgekeerde wereld haha

Beantwoorden
Citeren