Er zit wel verschil tussen een cashgame en toernooi. De preciese regels van het ETP ken ik niet, maar mag je daar wel je hand zeggen als je liegt?
Oorspronkelijk gepost door trezzor
Er zit wel verschil tussen een cashgame en toernooi. De preciese regels van het ETP ken ik niet, maar mag je daar wel je hand zeggen als je liegt?
Ook goed, in grotere pokerrooms mag dat ook niet in cashgames...
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Vind het zelf iig not done en zou het ook nooit doen omdat het totaal geen nut heeft.Je geeft hem een kans om te folden en dat wil je niet met KK, ok hij heeft deze keer QQ en hit maar normaal gesproken win je gewoon.
Dus waarom hem extra info geven (ook al gelooft hij het dan misschien niet), je wilt zover mogelijk komen en dus geef je geen info in deze normaal gesproken mooie dubbelspot.
mja dat is het juist beempje , wie zegt er dat hij de waarheid spreekt... Daarom alleen al waarom mag iemand voorbeeld AA zeggen en deze niet hebben maar KK niet als hij deze wel heeft..
Ik vind het allemaal fine ze mogen zeggen wat ze willen va mij
Kunnen wel eindeloos blijven discussiëren dat we het een onzinnige regel vinden, maar het is en blijft een regel.
Veel praten levert vooral irritatie op en ik ga elders zitten. Zit niet te wachten op een wannabe pro die een leuk avondje vergalt met slap ouwehoeren omdat hij de waan heeft dat dit hem een " edge " geeft.
Het gros komt live pokeren voor de gezelligheid en die vinden het sociale aspect aan poker juist leuk. Dus ook om met elkaar te praten.
Daarnaast wanneer het jouw irriteert levert het een edge op je op. Want jij speelt niet meer je A spel wanneer je geïrriteerd bent.
Mijn ervaring is juist andersom, mensen die te veel praten aan mijn tafel omdat ze denken dat het hun helpt, geven mij juist meer informatie. Daarnaast overschatten ze zichzelf ook 9 van de 10 keer.
Gezellig praatje is altijd goed, maar ik zit zeker niet te wachten op praatjes over handen. Naast dat het niet mag zit ik er ook niet op te wachten omdat ik liever zie hoe goed iemand is dan dat ik geacht word dat op te maken uit zijn praatjes.
Verder sta ik op als het me stoort, niet eens omdat ik geen A game kan spelen, maar omdat ik liever leukere gesprekken heb als ik toch praat.
Rijk ga je er toch niet van worden en de beste word je ook niet. Daarom niet valsspelen en je hand verklappen. Doe je dat toch, ga dan niet huilen als het niet goed uitpakt. Wat als je zelf in de blinds zat? Bovendien, freeroll, ga voor de winst.
Een onderdeel van poker is psychologie. Kijk ik zeg hier vsn te voren KK maar hij ziet de hand niet. Als je met live poker je hand echt laat zien dat vind ik toch wat anders. Het is misschien zelfs wel zo dat hij hier nog eerder zijn QQ all in callt als wanneer ik niks grzegd had omdat hij nu dus meteen zoiets had van ja hoor tuurlijk het zal wel aangezien hij instant callt. Tony G kon ook altijd precies dat zeggen om alles erin te krijgen. Ik vind deze hand ergens gewoon leuk omdat het juist met psychologie van poker te maken heeft niks met janken te maken.
Ik heb ook weleens in een live toernooi
Gezien dat iemand KK had en iemand AA en dan na een 4-bet vroeg do you have AA? Mag dat dan wel want als je het niet mag zeggen mag je het toch ook niet vragen?
Ik snap niet waarom je steeds die regel in twijfel wilt trekken. Je mag nou eenmaal niet je hand vertellen, klaar. Hier discussiëren heeft geen zin want wij kunnen die regel toch niet veranderen...
Waar haal je de psychologie uit deze hand vandaan? Dat is echt totaal overbodig.. Tuurlijk moet hij dit callen met QQ.... daar hoef jij hem niet voor te overtuigen hoor...
Kijk hier weten jullie 100 procent zeker dat ik de waarheid heb gesproken. Tijdens deze hand kon hij dat niet 100 procent zeker weten en dat is dan toch
PsyChologie...hij geloofde mij blijkbaar niet we hadden bijna gelijke stacks...als ik hier de waarheid spreekt heeft hij 20 procent en zal er 4 vd 5 toernooien uitvliegen vlak voor de bubble. Als hij fold houdt hij 7500 over en komt 5 van de 5 toernooien in de prijzen.
Oorspronkelijk gepost door floppie77RNMD
Kijk hier weten jullie 100 procent zeker dat ik de waarheid heb gesproken. Tijdens deze hand kon hij dat niet 100 procent zeker weten en dat is dan toch
PsyChologie...hij geloofde mij blijkbaar niet we hadden bijna gelijke stacks...als ik hier de waarheid spreekt heeft hij 20 procent en zal er 4 vd 5 toernooien uitvliegen vlak voor de bubble. Als hij fold houdt hij 7500 over en komt 5 van de 5 toernooien in de prijzen.
Je speelt als het goed is altijd toch voor plek 1, en niet om maar in het geld te komen. Zoals eerder al gezegd werd is dat jouw tightste range AA, KK en AK is, gezien de odds maakt hij een goede call met zijn vrouwen. Ik snap jouw logica met dat psychologie dan ook totaal niet, het is namelijk niet echt een spot om in te twijfelen. Blijf jouw theorie echt zeer apart vinden..
Of je moet het er niet in willen gooien met AK, maar dat lijkt me dan toch een flinke leak in jouw game..
als ik hier AK had gekregen had ik gefold. Hij bet 33 procent van zijn stack en dan vind ik het in deze situatie zeer waarschijnlijk dat hij dat met een aardig paar doet. Ik heb dan minder dan 50 procent en dat vind ik te weinig om er nu in te gooien. Waren we net itm geweest dan had ik het misschien wel gedaan
En hij heeft mijn stack gecoverd. Als ik zeg maar een 2 of 3 x zo'n grote stack had gehad had ik er alles ingegooid
Dit was een andere structuur ook he. Ik dacht de eerste 9 hadden dezelfde prijs. Een 10 euro token dus als ik dan ak fold blijf ik rond plek 20 en kan als we itm zijn nog makkelijk 9e worden
Heb dit ook talloze keren meegemaakt met zeer vergelijkbare handen. En telkens bleeft ook ik all in gaan, bubble of niet. Heb vaak verloren, en ook heel wat keren gewonnen. Maar 80 procent winst was het niet. Zal zo rond de fifty-fifty liggen. Dat is nog steeds een mooi gemiddelde. Het is erg bitter als je verliest, maar als je wint is het lekker.
Niks van aan trekken. En iets zeggen op de chat over je hand brengt alleen maar jezelf in verwarring, omdat je dan minder op je spel let. Niet meer doen. Gewoon spelen. Je hebt het goed gedaan in de hand, meer kon je niet doen.
Wat anderen met hun hand doen moet je opslaan in je database, echter het mag je niet uit balans brengen.
Altijd leuk om een situatie te posten. Het heeft met een pokergebeurtenis te maken, dus het mag.
Veel succes!
Hoi robbie thanks! Het was een eenmalige actie. Ik ben ook niet meer van plan om dit nog een keer te doen.
Volgende keer gooi ik de kings er gewoon weer in maar dan zonder een chatje! Fijn weekend en zit je alweer een beetje aan een comeback te denkrn na een paar dagen zonder poker?