Ga naar het forum
Hoe jezelf beheerse...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Hoe jezelf beheersen

31 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
1,972 Weergaven

Ik stond vanavond op 62 dollar, nu terug op 38, simpele reden, ik was deze avond al 4 dollar verloren dus stond op 58. Ik word altijd erg gefrustreerd met als ik gevolg ik 20 dollar buy in heb gedaan met BB 1 dollar.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL DOMMMMMMMMM want natuurlijk alles kwijt.

hoe leer je omgaan mer verlies? Ik kon het gwn niet laten echt stom stom stom stom stom. Ik denk trouwens dak er gewoon mee stop nu, want 20 dollar haal ik noooooooooooit meer op op NL5 das gewoon niet te doen, ik verlies meestal enz

Hoe leer ik me beheersen of wat zijn jullie middelkes daarvoor?

grts

30 reacties

Oorspronkelijk gepost door thoka1

mastrubation

dustje
Elite Grinder

Hey thoka1,

Dit lijkt me een klassiek voorbeeld van tilt. Het zorgt er voor dat je je door emoties laat leiden en niet meer je optimale spel speelt. Ik wil je daarvoor aanraden om de psychologie-artikelen te lezen, want een goede poker mindset is essentieel.

Bovendien is 20 dollar winnen op NL5 zeker te doen. De vraag is echter of je BSS speelt of SSS. NL5 SSS kan wel met jouw bankroll, maar NL5 BSS niet (daarvoor heb je 25 x 5 = $125 nodig). Het is ook zo dat je een limiet omhoog gaat zodra je op je vorige limiet voldoende hebt gewonnen zodat je voldoende buy-ins voor de volgende limiet hebt. Als je dus meent dat je niet zoveel kunt winnen, dan zul je nog wat meer aan je spel moeten werken, want zodra je winstgevend speelt is het slechts een kwestie van tijd tot je genoeg hebt gewonnen. ;)

Lees dus zeker even de artikelen door over de psychologische aspecten van poker.

Veel succes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heel erg grappig :P

Nee het was gewoon een heeele domme move van mij, achteraf snapt ge niet waarom ge dat deed achja, ik weet nog niet of ik nu verderga. Het gaat heel traag om 12 dollar te halen op zo een lage limiet, zeker omdat ze allemaal zo tight spelen daar dat ge wel iets moet hebben, en dan krijg je eindelijk KK dan raise je hoe weinig ook, dan gooit iedereen zijn hand weg, dusja.

IK ben gewoon zo STOM geweest en daar hebt ge dan zoveel spijt van. de bedoeling was naar de 100 te werken voor als die 50 dollar zou vervallen, maar da gaat amper lukkenm ik speel soms uur en krijg geen kaarten en betaal alleen big blinds, met goeie handen fold meteen iedereen bij zelfs een heel kleine raise.

Ben2m2
Oldschool Grinder

Bankrollmanagement

Als het niet uitmaakt voor je roll dat je een slechte dag hebt gaat t spelen een stuk beter ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het maakte eigenlijk niet uit maar ik sloeg gewoon tilt

Probeer niet de fout te maken om te denken dat je met poker even snel geld kunt verdienen. Dat is dus niet waar! Het kán wel, maar dan moet je teveel risico nemen, en zul je vaker broke gaan dan veel geld verdienen. Met een goed bankrollmanagement is je bankroll een stuk beter beschermd tegen variance, maar snel geld verdienen zit er niet in. Uiteindelijk zul je door goed aan je spel werken hogerop komen, en dan worden de bedragen vanzelf groter. ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Probeer niet de fout te maken om te denken dat je met poker even snel geld kunt verdienen. Dat is dus niet waar! Het kán wel, maar dan moet je teveel risico nemen, en zul je vaker broke gaan dan veel geld verdienen. Met een goed bankrollmanagement is je bankroll een stuk beter beschermd tegen variance, maar snel geld verdienen zit er niet in. Uiteindelijk zul je door goed aan je spel werken hogerop komen, en dan worden de bedragen vanzelf groter. ;)

Idd, maar je zit altijd met dat gevoel als je eens een 'dikke' pot wint van 3 dollar, als ik nu 2 keer de blinds steel bij 0.5-1 dollar dan heb ik dat ook, en das dus verkeerd denken.

Maar het moeilijkste is nu terug beginnen en proberen dat op te halen, wat erg moeilijk wordt, dus ik weet nog niet of ik nog ga verder spelen.

NietzscheF
PokerStrategist

Dude, gewoon met je hele roll op het hoogste limiet gaan zitten en eerste hand all in gaan, vergeet niet meteen een BB te posten :tongue:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ooh, maar ik ben niet de eerste hand all in gegaan hoor, ik probeerde een beetje serieus te spelen, en ik had moeten stoppen na 2 blinds 3 dollar dus, maar tging gewoon niet zo raar, achteraf weet ge natuurlijk dat dat nergens op slaat wat ge hebt gedaan.

livethelife7
PokerStrategist

beter niet meer resultaat gericht denken en even helemaal niks geven of je langzaam omhoog gaat maar je spel even heel hard gaan verbeteren en brm, of stoppen met poker ;)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Als ik nog speel ga ik gewoon rustig proberen op te bouwen, op 2.5 maanden - 1 maand ongeveer door examens, moet ik toch nog iets kunnen maken van die 38 dollar hoop ik, ik hoop dak me kan beheersen lol :P Deze topic was meer bedoelt als soort van uitlaat, mja ik zie wel wat ik doe.

Wat ik heel vervelend vindt op die lage limieten is alsof het lijkt alsof mensen maar wat doen. Ik zeg niet dat ik super speel maar soms worden er zeer rare raises en calls gemaakt waarvan ik dan denk wtf :P

Benjike316
PokerStrategist

Hey thoka

Om het kort even samen te vatten. Je gewoon aan een goed BRM houden, en je daar gedisciplineerd aan houden. Gewoon NL2 spelen, zonder je te laten leiden door je winsten, maar ervoor zorgen dat je vooral veel leert. Zo kom je er wel hoor ;)

Groetjes

speel dan niet om geld te winnen maar om te verbeteren. Wat ben je nu met 12, 50 of 200dollar als je ook de skills kan kweken om dit per uur te verdienen.
also vind ik dat pokerstrategy eens hun IDchecks wat beter mag uitvoeren want ik kan me moeilijk voorstellen (uit je vertelwijze, spelling en grammatica) dat jij 18 bent. Indien je dat wel bent, m'n welgemeende excuses =)

NietzscheF
PokerStrategist

Het is lastig om met een relatief kleine bankroll te spelen, als je de klappen niet kunt opvangen en er grote gaten in je roll komen. Voel je daarom altijd veilig en ga op stars met de roll die je nu hebt, gewoon de laagste limieten spelen totdat je bijvoorbeeld op 100 us staat en wat ruimte hebt om nl5 weer eens aan te pakken.

livethelife7
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Deltathree
also vind ik dat pokerstrategy eens hun IDchecks wat beter mag uitvoeren want ik kan me moeilijk voorstellen (uit je vertelwijze, spelling en grammatica) dat jij 18 bent. Indien je dat wel bent, m'n welgemeende excuses =)

Ik vind dit redelijk onbeschoft om iemand zo te beschuldigen. Pokerstrategy doet er alles aan om het te voorkomen dat mensen onder de 18 hier geen account aan kunnen maken, en jij gaat alleen omdat iemand msn taal gebruikt hier er iemand van beschuldigen dat hij geen 18 is. Ondanks je laatste zin vind ik het niet kunnen zoiets neer te zetten.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Inderdaad wat een beschuldigingen. Ik ben inderdaad 18 en ik laat op een forum niet mijn beste spelling zien. Zeker op dit moment niet aangezien ik heel opgefokt was. Op die opgefokte momenten typ ik zeer snel. Bovendien ga ik op een forum geen academisch taalgebruik hanteren. Ik lees op het internet wel ergere teksen dan mijn taal.

Je hebt wel een feit dat ik mijn vorige berichten aan een vrij snel tempo heb getypt en dat de zinsbouw, de grammatica en de inhoud niet van de hoogste kwaliteit, ik ben hier dan ook geen wetenschappelijk artikel, of dergelijke aan het schrijven.

Ik zag deze draad als een soort chattopic omdat ik me even moest "uitlaten". Nu ben ik terug wat afgekoeld.

Als mijn taal niet goed genoeg is, mijn excuses hiervoor dan. Ik zal de volgende keer wel wat betere taal hanteren als dat nodig blijkt te zijn.

Je kamer helemaal naar de tering trappen helpt altijd!

Inderdaad wat een beschuldigingen. Ik ben inderdaad 18 en ik laat op een forum niet mijn beste spelling zien. Zeker op dit moment niet aangezien ik heel opgefokt was. Op die opgefokte momenten typ ik zeer snel. Bovendien ga ik op een forum geen academisch taalgebruik hanteren. Ik lees op het internet wel ergere teksen dan mijn taal.

Je hebt wel een feit dat ik mijn vorige berichten aan een vrij snel tempo heb getypt en dat de zinsbouw, de grammatica en de inhoud niet van de hoogste kwaliteit, ik ben hier dan ook geen wetenschappelijk artikel, of dergelijke aan het schrijven.

Ik zag deze draad als een soort chattopic omdat ik me even moest "uitlaten". Nu ben ik terug wat afgekoeld.

Als mijn taal niet goed genoeg is, mijn excuses hiervoor dan. Ik zal de volgende keer wel wat betere taal hanteren als dat nodig blijkt te zijn.

Lol, denk je dat ik dan academische taal van je vraag? Natuurlijk niet, dat doet niemand en dat is ook logisch. Gewoon correct nederlands is goed genoeg.
Zo kom je al snel van

Ik stond vanavond op 62 dollar, nu terug op 38, simpele reden, ik was deze avond al 4 dollar verloren dus stond op 58. Ik word altijd erg gefrustreerd met als ik gevolg ik 20 dollar buy in heb gedaan met BB 1 dollar.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL DOMMMMMMMMM want natuurlijk alles kwijt.

hoe leer je omgaan mer verlies? Ik kon het gwn niet laten echt stom stom stom stom stom. Ik denk trouwens dak er gewoon mee stop nu, want 20 dollar haal ik noooooooooooit meer op op NL5 das gewoon niet te doen, ik verlies meestal enz

grts

in

Hey,
Ik ben vandaag al veel down, waardoor ik een beetje ben beginnen tilten en met 20$ aan 1 tafel ben gaan zitten. Zeer dom van me want ik ben alles kwijtgespeeld.
Hoe gaan jullie om met verlies? Ik kon het echt niet laten om te gokken. Ik denk dat ik er gewoon mee stop.
Iemand tricks of tips?
Thx!

En ja, je was op tilt, dus dan doe je zo'n dingen. Maar wacht dan even voor je op "submit post" drukt en maak er op z'n minst iets van waarvoor mensen je gaan respecteren en niet gaan denken "what the fuck is dit voor een minderjarige donkey".