Natuurlijk hoort het erbij maar dat wil toch niet zeggen dat hij niet lang kan duren
Even voorbeeld uit silver artikel gehaald.
Speler : $11 speed
Sample grootte > 1000 SNG's
ROI: 13,6%
WELKE VARIANCE KAN DEZE SPELER MET 3000 SNG's VERWACHTEN?
50% kans dat hij 15 SNG's of meer na elkaar out of the money finished.
Oorspronkelijk gepost door wcgrutto
Even voorbeeld uit silver artikel gehaald.Speler : $11 speed
ROI: 13,6%WELKE VARIANCE KAN DEZE SPELER MET 3000 SNG's VERWACHTEN?
Had zo uit mijn challenge kunnen komen iig
Als je even stilstaat bij je eigen conclusie moet je toch al snel zien dat dit niet klopt?
Je verliest in een mtt , en dan ga je upmoven in stakes .
Om je geld terug te winnen ga je dus een game gaan spelen met een veld met betere tegenstanders .
Lijkt me behoorlijk flawed niet ?
Je moet gewoon sample draaien , zoals het is met alles in poker
Zoals eerder gemeld de theorie kennen we ..
Nu de uitzonderingen.
BRM is gebaseerd om een swing op te vangen van X aantal games niet ITM.
meestal x Buyins per Stake.
Nu is de vraag wat doen we met de uitzondering. Standaard BRM zegt een limiet downmoven.
Mijn vraag is wat zijn de alternatieven.
Een optie kan ook zijn om b.v. 2 limieten te downmoven wanneer zeg maar 15 games niet ITM of een serie games - ROI. (defensief BRM)
Nu denk ik niet dat wat ik meemaak zo uitzonderlijk is. Blijkt ook de reacties. Wel de vraag wat zijn de beste opties om dit in de toekomst te voorkomen is de 'standaard' BRM wel de beste.
Of is het misschien tijd voor BRM versie 2.0 = standaard BRM
echter b.v. uitzondering ** >15 games niet ITM =
a) tijdelijk andere pokerroom pakken en af en toe een sessie om te kijken of de Downswing veranderd.
b) Devensiever BRM management 2 Buyins lager, en weer 2 Buyins omhoog
c) Veranderen van maingame met lagere variance
Ik snap dat variance bij poker hoort, hier winnen we tenslotte mee. Het is alleen vervelend als de negatieve variance achter elkaar valt.
Omgekeerd kan natuurlijk ook BRM 2.0 > 15 games ITM
a) tijdelijk aggresiever BRM
b) veranderen van maingame met hoger variance
Aangezien hier zoveel goede spelers zijn, is de vraag wat heeft voor jullie goed gewerkt anders dan de standaard BRM of werkt de standaard BRM gewoon het allerbeste.
@barry...
WTF ... alternatief voor downmoven is meer storten... een ander alternatief is er niet. BRM is gewoon voor je veiligheid JUIST wegens downswings en upswings.
Je kunt wel een compleet nieuwe theorie uit proberen te denken maar dat veranderd het gegeven van het pokerspel niet (wat wiskundig al vrijwel helemaal is uitgekauwd)... je verslaat een swing niet door te upmoven. Sterker nog... het kan je swing zelfs verergeren omdat je a) door je bankroll heen knalt en b) omdat je bij verlies nog een sterke mentale knal mee krijgt.
Luister nou maar gewoon naar de adviezen. Daar vroeg je toch om?
Heb 2 maand geleden een zeer aggro BRM challenge gespeeld. Maar was om geld vrij te krijgen. En met intentie dak het anders ook miss kwijt was.
Zeezout heeft ook veel van die 'andere BR' challenge's waardoor je bij hotrun eens een shotje kunt wagen op hogere BI.
Poker is een dynamisch spel wat zich ontwikkeld.
BRM is op een bepaald moment in het leven geroepen wat zeer goed werkt (momentopname) Vroeger werd ook gedacht dat de aarde plat was
De vraag is en blijft simpel. Is standaard BRM op dit moment gewoon nog het beste ook bij een downswing > x games. Ik probeer niet een nieuwe theorie uit te denken. Wel probeer ik te kijken wat alternatieven / toevoegingen op het standaard BRM zijn.
wanneer de conclusie is dat deze er gewoonweg niet zijn dan is dat ook een uitkomst.
al lees ik al
meer volume draaien
shotjes bij een hotrun
aggro / defensief BRM bij up/downswings.
Stel :
quote :
Even voorbeeld uit silver artikel gehaald.
Speler : $11 speed
ROI: 13,6%
WELKE VARIANCE KAN DEZE SPELER MET 3000 SNG's VERWACHTEN?
volgens standaard BRM zou je dan een gat van $165 kunnen verwachten.
wanneer je met een alternatief BRM dit gat kan verkleinen naar $120 wordt je total ROI een ~x% hoger per keer dat je een downswing raakt.
Ik vraag gewoon je mening heeft een standaard BRM voor jou het beste resultaat. Heb je ervaringen om een hogere ROI te halen door een aanpassing / alternatief BRM laat het dan weten.
Omdat ik er nu pas van overtuigd ben dat OP geen geniale level is zal ik ff mijn 2cents geven.
Hotruns en downswings bestaan niet. Het is niet zo dat op voorhand bepaald is dat je x tijd of x handen slecht gaat runnen en gaat verliezen. Wel is het natuurlijk zo dat je door variance op momenten een hele vlaag van beats tegen krijgt of juist alles hit. Omdat deze vlagen van geluk of ongeluk geen vooraf bepaald begin of einde hebben is het onzin om daar een betting strategie op te gaan bedenken.
En hoe beter je bent tov je tegenstanders, hoe minder downswings je gaat hebben, omdat je negatieve variance lager is. Dit is mss iets om over na te denken als je blijkbaar al xhonderd games in een 'downswing'zit.
Aan de andere kant... Ik dubbel bij BJ elke hand ik win, dit is omdat ik wil surfen op de golf van de upswing. Ik heb er ook al veel geld mee gewonnen en ik ga dat blijven doen.
Ik weet stiekem in men hoofd dat het onzin is, maar ik vind het zo gwn leuker.
disclaimer: Ik verlies ook soms keiveel en ga platzak naar huis, maar daar mag je dan ook niet om caren ;).
Ok, lekker makkelijk dit.
80% van de posts zijn flames
Ik kan de rest van de flames alvast invullen ..
Bronze level ...
1100 games hij weet pas wat variance is bij ..
etc ..
Ik heb nooit beweert dat ik op een geniale level zit. Ik ben een recreatieve speler die om een mening vraagt en graag wil leren - niets mis mee lijkt me. Mijn level staat niet ter discussie....
Ik zal mijn vraag anders formuleren :
Is er iemand die positieve ervaringen heeft bij een wijziging op de standaard BRM beschreven hier op pokerstartegy en zou die willen reageren ?
Downswings en upswings bestaan wel in de zin als je het gaat verpakken in pakketjes. Zo van deze 100 games heb ik goed gerunt, deze slecht ed. Verder klopt het natuurlijk gewoon wat je zegt caroline.
Om antwoord te geven op je vraag dan hoelang een downswing kan duren. Eeuwig, als je iedere flip verliest
Is mijn post een flame? Ik denk dat er al best heel veel mensen moeite hebben gestoken in een nuttige reply te posten, in een topic waar OP blijkbaar maar 1 ding wil horen.
Als je wil gamblen, ga je gamblen. Is best leuk om hoger te gaan spelen en de spanning te voelen die voor meer geld spelen teweeg brengt. Maar ga aub geen reden zoeken om dat te verantwoorden. Want wiskundig gezien is dat gwn niet de beste oplossing. Maar doe het gwn, stort bij als het niet lukt.
BRM is gemaakt om zeker nooit broke te gaan en is wss niet voor iedereen weggelegd. Als je gwn kan bijstorten, waarom zou je dan op limieten spelen die je niet leuk/spannend vind? Meeste mensen storten jammer genoeg niet bij en dan verdiend PS er geen rake meer aan.
Oorspronkelijk gepost door bayleysa
Downswings en upswings bestaan wel in de zin als je het gaat verpakken in pakketjes.
Ik zei toch dat je slecht en goed kan runnen in vlagen, maar de downswing waar OP het over heeft is gwn onzin natuurlijk.
Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Oorspronkelijk gepost door bayleysa
Downswings en upswings bestaan wel in de zin als je het gaat verpakken in pakketjes.Ik zei toch dat je slecht en goed kan runnen in vlagen, maar de downswing waar OP het over heeft is gwn onzin natuurlijk.
![]()
solly
Kunnen we gewoon ontopic blijven. Of zal ik een nieuwe side post openen over definities .. Bestaat een hotrun, bestaat een downswing, waarom is er BRM.
Ik snap dat je wilt voorkomen dat de fish niet zo snel in een reg veranderd echter ooit was er een moment dat je zelf ook als fish begonnen was ..
-------------------------------------------------------------------------------
Bronze level ...
etc ..
Ik heb nooit beweert dat ik op een geniale level zit. Ik ben een recreatieve speler die om een mening vraagt en graag wil leren - niets mis mee lijkt me. Mijn level staat niet ter discussie....
Is er iemand die positieve ervaringen heeft bij een wijziging op de standaard BRM beschreven hier op pokerstartegy en zou die willen reageren ?
Oorspronkelijk gepost door barry1975
Kunnen we gewoon ontopic blijven. Of zal ik een nieuwe side post openen over definities .. Bestaat een hotrun, bestaat een downswing, waarom is er BRM.Ik snap dat je wilt voorkomen dat de fish niet zo snel in een reg veranderd echter ooit was er een moment dat je zelf ook als fish begonnen was ..
-------------------------------------------------------------------------------
Bronze level ...
etc ..Ik heb nooit beweert dat ik op een geniale level zit. Ik ben een recreatieve speler die om een mening vraagt en graag wil leren - niets mis mee lijkt me. Mijn level staat niet ter discussie....
Het beste BRM is het BRM waar jij je fijn bij voelt! Hier heb je je ontopic:)
de basis van je idee klopt niet barry.
Je zegt dat je wilt upmoven als je in een upswing zit, maar hoe weet je dat?
Elke hand is een compleet nieuwe hand, waarvan je de uitkomst niet weet. Je kunt dus niet upmoven in een upswing, omdat je niet weet wanneer die begint of eindigt. Caroline zei dit ook al trouwens.
Wel kun je eventueel downmoven als het even niet zo lekker loopt, zodat je niet teveel verliest en op een lager niveau je vertrouwen weer opkrikt.
Upmoven als het slecht gaat is imo geen goed idee, omdat je tegen betere spelers gaat spelen, terwijl je nog niet bewezen hebt, het lagere niveau te beaten. Jouw voorbeeld van roulette kan leuk zijn op de korte termijn, maar vergeet niet dat het op de lange termijn -EV is, er zal altijd een streak komen waarbij het 20x rood is en je de gehele bankroll verspeelt. Altijd, je weet alleen niet wanneer. Elke nieuwe draai aan het rad is weer een nieuwe onafhankelijke kans. En elke draai op zich is trouwens al -EV, het huis wint altijd.
Ik snap trouwens niet waarom je denkt dat mensen flamen, er zit heel veel opbouwend commentaar tussen, probeer je daar op te focussen. Het lijkt er alleen op dat je een beetje een vooringenomen mening hebt (no offense) en zoekt naar iemand die hem voor je bevestigt. Ik denk alleen niet dat je zult vinden wat je zoekt.
succes!
Een recreatieve speler die zich afvraagt of bankroll management anders afgesteld moet worden is echt a first voor mij ...
BRM is waar het voor bedoeld is: gewoon niet broke gaan... iemand die puur voor de lol speelt maakt zich niet zorgen over "broke" gaan want die stort altijd bij...
Wat is nou je punt? Als jij de ene week de sunday million wil spelen en de volgende week een 1.10 toernooi dan moet je dat zelf weten ... maar je kan er geen systeem aan hangen want dat slaat nergens op (tenzij je iedere pot hetzelfde waardeert). En een ROI maken op basis daarvan kan eigenlijk al helemaal niet.
Stel je maar eens voor: je speelt 1000 x 1.10 en je verliest ze ALLEMAAL... maar je hebt toevallig 1 keer mazzel in de sunday million (totale inleg 1315.-) en binkt met puur geluk 20.000 naar binnen. Dan is je ROI: 1520% ... maar dat maakt je geen betere speler... sterker nog... dan moet je je afvragen of je wel moet pokeren! ... Je hebt slechts in 1 op 1001 games iets gewonnen. Overigens zul je weinig kans maken op de sunday million in dat geval maar dat even terzijde.
Om een winnende pokerspeler te zijn is discipline gewoon erg belangrijk...
Ik heb daar zelf best moeite mee en geef dat eerlijk toe... maar het is wel de enige weg waardoor je echt succesvol kan worden op de lange termijn.
Dit moet je allemaal niet zien als flame posts... we willen je een punt duidelijk maken die je blijkbaar niet wilt zien.
Oorspronkelijk gepost door barry1975
Ik snap dat je wilt voorkomen dat de fish niet zo snel in een reg veranderd echter ooit was er een moment dat je zelf ook als fish begonnen was ..
Ik denk niet dat ik schrik moet hebben dat jij in een reg verandert. Met deze instelling kom je er echt nooit. Ik probeerde je op een serieuze manier iets uit te leggen, maar zoals ik al zei, je wil toch maar 1 ding horen.
Parels voor de vissen (snap je hem?
hihi ).
Oorspronkelijk gepost door caroline29632
Parels voor de vissen (snap je hem?hihi ).
LOL!!!