Ga naar het forum
Je begint de dag vo...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Je begint de dag vol goede moed maar dan ...

15 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,209 Weergaven
NilsAe
PokerStrategist

Hallo mede pokerliefhebbers.
Ik ben een beginner (ik geef het zelf toe) maar toch beheers ik de BSS tamelijk goed voor de limieten waarop ik speel (0,01/0,02)
Ook in SNG's ben ik redelijk goed getraind. Vandaag speelde ik 7 SNG's (1$+0,20$) en ik cashte er 5 van waarvan ik driemaal als eerste eindigde.

Ik begon vandaag met een bankroll van 97,57$ en eindigde de dag met 33$

Nu vragen jullie jezelf onbeslist af "Hoe kan je zoveel verliezen!?"

Ik denk dat ik mentaal de badbeats niet goed kan verdragen. Eenmaal ik mijn bankroll zag zakken onder de 90$, ging ik een limiet omhoog en werd daar helemaal geowned. (0,02/0,05)

Toen ging ik tilten en ging met mijn resterende 80$ op 2 tafels van 0,25/0,50 spelen en verloor daar 60$

Dan ben ik even gestopt, wat eten, wat sporten en wat gamen.
En maar weer terug naar de 0,01/0,02 limieten voor wat serieus grindwerk.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? :)

14 reacties

Het is mij ook zeker gebeurd, maar dan voornamelijk toen ik begon met poker, nu heb ik het redelijk onder controle.
mijn tip: gewoon stoppen als je merkt dat je begint te tilten. 4BI is easely terug te verdienen maar 30BI daar gaat vaak enige tijd overheen.

Yep.

Wat tips:

-Blijf op je limiet.
-Bouw een stop loss limiet in.
- Onthoud de signalen die je zelf geeft als je begint te tilten, als je deze dan nog is ervaart stop dan meteen.

Persoonlijk hielp bij mij het weg blijven van de no-limit cash games enorm.

NilsAe Topicstarter
NilsAe
PokerStrategist

Tjah ik zal eraan proberen werken, maar het is gewoon zo pijnlijk als je de verliezen ziet opstapelen, terwijl je het helemaal niet zelf in de hand hebt.
8/10 keren heb ik pre-flop wel de beste hand maar outfloppen ze me of hitten ze iets dergerlijks :)

krikke482
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door NilsAe
Tjah ik zal eraan proberen werken, maar het is gewoon zo pijnlijk als je de verliezen ziet opstapelen, (1) terwijl je het helemaal niet zelf in de hand hebt.
8/10 (2) keren heb ik pre-flop wel de beste hand maar outfloppen ze me of hitten ze iets dergerlijks :)

1: Je hebt het allemaal zelf in de hand, gwn wat discipline hebben en die tafel afsluiten en stoppen/pauze nemen. Jij was toch diegene die op de knopje klikte?
2: Je onthoud verliezende handen zo'n 100x beter dan winnende handen :P

NilsAe Topicstarter
NilsAe
PokerStrategist

Oké krikke, ik geef je gedeeltelijk gelijk.
Maar als je het geld erin krijgt als favoriet pre-flop.. dan heb je het zelf niet echt in de hand :)

Copymeistrr
PokerStrategist

Maar als je het geld erin krijgt als favoriet pre-flop.. dan heb je het zelf niet echt in de hand :)

Jij speelt goed, dus je hebt die pot in de hand. Helaas komt nu net een periode waar vooral de <50% percentages van de tegenstander winnen (aka bad beats). Maar deze zijn er ook. Wanneer jij 5x na mekaar een coinflip gaat winnen, dan zal jij niet klagen. Dit is variance.

Live with it, or die due to it.

de7erv
Legacy Member

Ik heb er ook soms last van. Zeker als je goed bezig bent en je de ene beat na de andere krijgt. Dan moet je echt proberen je even te focussen op iets anders en leren van de fouten die je gemaakt hebt om je spel te verbeteren

HannesNL
Elite Grinder

Doe ik altijd, ik verlies 10 BI op NL400, en neem dan een shotje NL5k, zo ben ik goed in pokeren geworden, soms gaat het verkeerd, met deze strategie heb ik al zeker veel verlies goedgemaakt.

Twisted1984
Elite Grinder

Je hebt het wél zelf in de hand. Het spelen van dit spel gaat ALTIJD om het maken van de juiste plays, ongeacht het resultaat van een dergelijke hand. Als je goed bankroll management toepast zul je niet snel broke gaan en zal over de lange duur je bankroll alleen maar stijgen.

Als je het geld als favoriet erin krijgt preflop heb je de juiste play gemaakt en win je geld. Zo moet je het zien. Lange duur. Niet kijken naar het resultaat, kijken of je de juiste play hebt gemaakt. Als je de juiste play hebt gemaakt kun je blij zijn met jezelf, ongeacht het resultaat, want je weet dat je geld hebt verdiend in die hand.

Stop-loss limiet is wat je nodig hebt. Zoals al gezegd 5 BI zijn makkelijk terug te verdienen. Dus verlies je vijf buy-ins dan sluit je alles af en ga je wat anders ontspannends doen.

NilsAe Topicstarter
NilsAe
PokerStrategist

Wees niet getreurd want ik stort wel eens een goede €80 en ga dan grinden net als Phill Ivey ;D

Ik snap serieus niet waarom mensen denken dat het slim is om een limiet omhoog te gaan als je de sessie daarvoor veel verlies hebt gemaakt.

Sailer85
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Berings
Ik snap serieus niet waarom mensen denken dat het slim is om een limiet omhoog te gaan als je de sessie daarvoor veel verlies hebt gemaakt.

+1