1. grind
2. grind
3. grind
4. kijk bij stappen één, twee, en drie niet naar je bankroll, results, graphs of wat dan ook.
5. ga vier stappen terug
M'n spel verbeteren werk ik constant aan en zal ik ook blijven doen.
Maar ik merk gewoon dat mijn winst steeds weer weggevaagd word door de bizarste bad beats, dat ik na 50000 handen weer terug bij af ben.
Erg frustrerend kan ik je melden
toch even wat voorbeelden waar ik op zinspeel:
no.1
Preflop: Hero is Button with A
, Q
3 folds, MP2 bets $0.35, 2 folds, Hero calls $0.35, 2 folds
Flop: ($0.85) 10
, J
, K
(2 players)
MP2 bets $0.50, Hero raises to $1, MP2 calls $0.50
Turn: ($2.85) 6
(2 players)
MP2 bets $9.30 (All-In), Hero calls $9.30
River: ($21.45) J
(2 players, 1 all-in)
Total pot: $21.45 | Rake: $1.43
Results:
Hero had A
, Q
(straight, Ace high).
MP2 had K
, A
(flush, Ace high).
Outcome: MP2 won $20.02
no.2
Preflop: Hero is MP2 with K
, K
3 folds, Hero bets $0.30, 4 folds, BB raises to $0.95, Hero calls $0.65
Flop: ($1.95) 9
, Q
, K
(2 players)
BB bets $1.95, Hero raises to $4.30, BB raises to $9 (All-In), Hero calls $4.70
Turn: ($19.95) 7
(2 players, 1 all-in)
River: ($19.95) 10
(2 players, 1 all-in)
Total pot: $19.95 | Rake: $1.33
Results:
BB had J
, J
(straight, King high).
Hero had K
, K
(three of a kind, Kings).
Outcome: BB won $18.62
no.3
Preflop: Hero is MP1 with K
, K
2 folds, Hero bets $0.30, MP2 calls $0.30, 4 folds, BB raises to $1.85 (All-In), Hero calls $1.55, MP2 calls $1.55
Flop: ($5.60) 6
, K
, Q
(3 players, 1 all-in)
Hero checks, MP2 checks
Turn: ($5.60) A
(3 players, 1 all-in)
Hero bets $2, MP2 raises to $6.85, Hero raises to $8.20 (All-In), MP2 calls $1.25 (All-In)
River: ($21.80) A
(3 players, 3 all-in)
Total pot: $21.80 | Rake: $1.45
Results:
BB had 7
, 7
(two pair, Aces and sevens).
Hero had K
, K
(full house, Kings over Aces).
MP2 had Q
, A
(full house, Aces over Queens).
Outcome: MP2 won $20.35
Ja misschien moet ik niet kijken naar mijn bankroll, maar bij bovengenoemde handen kan ik alleen maar zeggen dat het geluk me ZWAAR tegenzit en ik baal er verschrikkelijk van
Oorspronkelijk gepost door Timmaywin
Ja het is zeker dat ik niet moet kijken naar mijn bankroll, maar bij bovengenoemde handen kan ik alleen maar zeggen dat het geluk me ZWAAR tegenzit en ik baal er verschrikkelijk van
FYP
Iedereen krijgt die hoor, van die runner runner bad beats of two outers...maja als je meer volume draait haal je die variance er zo uit (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_de_grote_aantallen#Experimentele_wet )
Oorspronkelijk gepost door nickvdb1990
Ja het is zeker dat ik niet moet kijken naar mijn bankroll, maar bij bovengenoemde handen kan ik alleen maar zeggen dat het geluk me ZWAAR tegenzit en ik baal er verschrikkelijk vanhahaha goeie, hier moest ik wel om lachen
![]()
![]()
Ok ok, ik grind vrolijk door en stop wederom met klagen, komt ook niet zo professioneel over geloof ik (even aan Phil Hellmuth vragen...)
als je goede speler ben, dan stijgt datje lijntje met +/- 25 bi swings naar boven, dus kijken naar br of winst is dus zinloos.
gewoon aan je spel werken, spelers/handen analyseren en pokeren voor plezier
toch nog even dit:
De hand die mij de meeste bad beats bezorgt is toch wel pocket KK, mensen die met Ax een pair AA floppen, lager pair die set hit en alles wat nog erger is dan dat (lijpe 2 pairs, runner runner straten, flushes enz.)
En tegenover AA all-in zijn komt natuurlijk ook voor, maar is geen bad beat
Als ik dan in pokertracker kijk zie ik dat ik tot nu toe:
215 keer pocket KK heb gekregen
83% van de keren heb gewonnen
$39.39 op heeft geleverd
Dus dat lange termijn winst verhaal klopt natuurlijk, maar als ik dan ga kijken naar mijn top 5 winsten en top 5 verlies met deze hand op NL10:
Top 5 Verlies: $16.24, $10, $10, $10, $10
Top 5 winst: $6.92, $6.30, $4.82, $4.69, $4.40
En dat geeft exact mijn grootste probleem aan, dat die bad beats er te hard inhakken, in dat percentage dat ik win met deze hand, zitten ook handen waarin je alleen de blinds oppikt of waar je niet verder komt dan de flop. En dat blijft toch frustrerend vind ik.
Slowplayen is vaak ook geen optie omdat dat de kans op een bad beat alleen maar vergroot.
Blijft dit gewoon een feit of betekent het simpelweg dat de kwaliteit van mijn spel omhoog moet?
Laat eens die handen ziet waar jij volledige stacks verliest?
Je hebt het erg vaak over bad beats, maar misschien ligt het ook wel aan je spel (ik zeg dat niet om je af te kraken).
Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Laat eens die handen ziet waar jij volledige stacks verliest?
Je hebt het erg vaak over bad beats, maar misschien ligt het ook wel aan je spel (ik zeg dat niet om je af te kraken).
Dit. Je verliest telkens hele stacks met KK. Misschien moet je hem sneller laten gaan? Het kan best zijn dat je ze goed speelt ofzo dus laat ze eens zien.
Trouwens ongeveer 85% van de KK winnen is normaal. By the way, premium handen als AA en KK zullen veel kleine potjes winnen en enkele grote potten verliezen dus daar moet je je ook geen zorgen over maken. De verliezen beperken blijft natuurlijk noodzaak, maar 't is niet omdat je grootste verliezen met KK veel groter zijn dan je grootste winsten dat je pech of bad beats ofzo hebt.
Ok, hier volgt de top 6, de nr.1 van $16 wel dom was achteraf tegen een onbekende speler, tweede is cold, enfin graag jullie commentaar.
Preflop: Hero is UTG with K
, K
Hero bets $0.30, 4 folds, CO calls $0.30, Button raises to $20.27 (All-In), 2 folds, Hero calls $16.06 (All-In), 1 fold
Flop: ($33.17) 5
, 3
, 3
(2 players, 2 all-in)
Turn: ($33.17) 4
(2 players, 2 all-in)
River: ($33.17) 7
(2 players, 2 all-in)
Total pot: $33.17 | Rake: $2
Results:
Button had A
, A
(two pair, Aces and threes).
Hero had K
, K
(two pair, Kings and threes).
Outcome: Button won $31.17
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Preflop: Hero is Button with K
, K
5 folds, CO bets $0.30, Hero raises to $0.90, 2 folds, CO calls $0.60
Flop: ($1.95) 3
, 2
, 2
(2 players)
CO checks, Hero bets $1.20, CO raises to $3, Hero calls $1.80
Turn: ($7.95) 8
(2 players)
CO bets $5, Hero calls $5
River: ($17.95) 9
(2 players)
CO bets $2, Hero calls $1.50 (All-In)
Total pot: $20.95 | Rake: $1.39
Results:
Hero had K
, K
(two pair, Kings and twos).
CO had A
, A
(two pair, Aces and twos).
Outcome: CO won $19.56
in twee keer vanwege veel plaatjes
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Preflop: Hero is UTG with K
, K
Hero bets $0.30, UTG+1 calls $0.30, 7 folds
Flop: ($0.75) 4
, 2
, 3
(2 players)
Hero bets $0.40, UTG+1 calls $0.40
Turn: ($1.55) 10
(2 players)
Hero checks, UTG+1 bets $1, Hero raises to $2.60, UTG+1 raises to $9.32 (All-In), Hero calls $6.72
River: ($20.19) A
(2 players, 1 all-in)
Total pot: $20.19 | Rake: $1.34
Results:
Hero had K
, K
(one pair, Kings).
UTG+1 had 10
, 10
(three of a kind, tens).
Outcome: UTG+1 won $18.85
, K
2 folds, Hero bets $0.30, MP2 calls $0.30, 4 folds, BB raises to $1.85 (All-In), Hero calls $1.55, MP2 calls $1.55
Flop: ($5.60) 6
, K
, Q
(3 players, 1 all-in)
Hero checks, MP2 checks
Turn: ($5.60) A
(3 players, 1 all-in)
Hero bets $2, MP2 raises to $6.85, Hero raises to $8.20 (All-In), MP2 calls $1.25 (All-In)
River: ($21.80) A
(3 players, 3 all-in)
Total pot: $21.80 | Rake: $1.45
Results:
BB had 7
, 7
(two pair, Aces and sevens).
Hero had K
, K
(full house, Kings over Aces).
MP2 had Q
, A
(full house, Aces over Queens).
Outcome: MP2 won $20.35
Preflop: Hero is MP2 with K
, K
3 folds, Hero bets $0.30, 4 folds, BB raises to $0.95, Hero calls $0.65
Flop: ($1.95) 9
, Q
, K
(2 players)
BB bets $1.95, Hero raises to $4.30, BB raises to $9 (All-In), Hero calls $4.70
Turn: ($19.95) 7
(2 players, 1 all-in)
River: ($19.95) 10
(2 players, 1 all-in)
Total pot: $19.95 | Rake: $1.33
Results:
BB had J
, J
(straight, King high).
Hero had K
, K
(three of a kind, Kings).
Outcome: BB won $18.62
en vergeet ik nog de 6e...
, K
2 folds, Hero bets $0.30, 5 folds, BB calls $0.20
Flop: ($0.65) 8
, 2
, J
(2 players)
BB bets $0.50, Hero raises to $1.50, BB calls $1
Turn: ($3.65) 3
(2 players)
BB bets $2, Hero raises to $8.71 (All-In), BB calls $5.47 (All-In)
River: ($18.59) 4
(2 players, 2 all-in)
Total pot: $18.59 | Rake: $1.23
Results:
BB had J
, 4
(two pair, Jacks and fours).
Hero had K
, K
(one pair, Kings).
Outcome: BB won $17.36
De eerste 2 handen waar je tegen AA zit, is weinig aan te doen. Als het omgekeerd was was de tegenstander ook wel broke gegaan.
Ik zou wel al de flop betten op het KQ6, toch gevaarlijk met veel draw mogelijkheden.
De hand tegen AA, met de enorme overbet, heel vreemd van villain en zeker een note over maken. Normaal is dit juist een lijn die niet met AA genomen wordt omdat je veel value verliest.
Diegene waar je je set hit, zou ik ook nooit weglegen. Alleen de reraise tegen de JJ moet groter. Je wilt handen met een J of een 10 er juist uit houden.
Tegen de 10 10 zou ik mij allesinds niet op mijn gemak gevoelt hebben als villain ineens op de turn begint uit te betten. Het enige wat hij kan hebben is een set of een pocketpair lager dan KK.
Indien hij een set heeft ziet hij je graag reraise en zal hij het geld er snel inwillen. Indien hij een pocket pair heeft gaat hij waarschijnlijk folden op je reraise op de turn. Hierdoor verlies je value. Je kan hier beter gewoon callen en de river weer callen zodat hij zijn gewone pocket pairs kan bluffen.
die eerste hand lijkt mij een call, ik bedoel denk je nou echt dat hij alleen AA zo speelt?
ik wilde die KQ6 flop check-raisen, was ook wel de zuurste bad beat waar ik met 98% voorstond op de flop
die tegen JJ wilde ik hem juist all-in laten reraisen door te 2 betten (gespeelde zwakte)
Die hand tegen TT heb ik veel te passief gespeeld, daar ben ik het mee eens
@gangstahh
Tsja, achteraf was het makkelijk wegleggen geweest, maar ik heb inderdaad spelers 100BB all-in zien gaan met lage pairs of weet ik wat voor een trash
Algemeen:
Dan nog blijft het een feit dat ik nog nooit all-in ben afbetaald met KK en moet ik blijkbaar genoeg vreugde halen uit kleinere gewonnen bedragen die toch winst op leveren op de lange termijn
Over je algemeen-nota: ja klopt, zo gaat het altijd bij KK en AA
KK wint bij veel spelers iets van een 85% van de tijd, altijd kleine potjes en AA zelfs 90%. Die andere 10 of 15% dat zijn dan vaak wat grotere potjes maar overall hoor je stevig positief te staan.
Over jouw 6 biggest losses: allemaal standaard broke imo, behalve tegen TT. Daar zou ik de turn zelf betten en folden op een raise
dank voor het commentaar
Ik ga vrolijk nog wat meer handjes spelen, en dan komt die all-in winst vanzelf een keer lijkt me
Algemeen:
Dan nog blijft het een feit dat ik nog nooit all-in ben afbetaald met KK en moet ik blijkbaar genoeg vreugde halen uit kleinere gewonnen bedragen die toch winst op leveren op de lange termijn
Hee, jij wil graag cash spelen:P, stap over op sngs;)
Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Hee, jij wil graag cash spelen:P, stap over op sngs;)
Yep daar heb je een punt
no.1
Preflop: Hero is Button with A, Q
3 folds, MP2 bets $0.35, 2 folds, Hero calls $0.35, 2 folds
Flop: ($0.85) 10, J, K (2 players)
MP2 bets $0.50, Hero raises to $1, MP2 calls $0.50
mooie raise
bovenaan de pagina
en sngs is meer easy money
Ik maak die 2bet raises om zwakte uit te stralen, een shove uit te lokken, wat zeker werkt tegen regs, maar niet tegen deze gast