Ga naar het forum
Toch liever een ver...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Toch liever een verdiende double up...

16 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
896 Weergaven
Timmaywin
Oldschool Grinder

Tja, heel gefrustreerd was ik niet na deze hand, ik kon er wel om lachen, het is poker ten slotte. Maar ik was vrijwel het gehele toernooi chipleader en op het moment dat de hand werd gespeeld waren er nog 13 spelers totaal, waarvan 9 plaatsen betaald. Ik had al wat aantekeningen staan bij deze speler en had de hand dan ook niet beter kunnen spelen vind ik. Maargoed, de domsten hebben vaak het meeste geluk (niet alleen) bij poker, en zo ook deze slimme jongen.

Full Tilt No-Limit Hold'em, 90 man $3.30 KO Tournament, 300/600 Blinds 75 Ante (6 handed)

UTG (t2960)
MP (t24350)
CO (t4788)
Hero (Button) (t21810)
SB (t16657)
BB (t9370)

Preflop: Hero is Button with Q, Q
3 folds, Hero bets t1800, SB raises to t6450, 1 fold, Hero raises to t21735 (All-In), SB calls t10132 (All-In)

Flop: (t34214) 6, 5, 8 (2 players, 2 all-in)

Turn: (t34214) 2 (2 players, 2 all-in)

River: (t34214) 7 (2 players, 2 all-in)

Total pot: t34214

Results:
Hero had Q, Q (one pair, Queens).
SB had 9, 9 (straight, nine high).
Outcome: SB won t34214

Ik vraag me altijd af in dit soort situaties waarom ik nou uitgerekend weer moet verliezen van zo'n lucky basterd, die vervolgens al zijn chips weer verspeeld en bijna nog eerder uit het toernooi ligt dan ik ondanks zijn chipstack na deze winst, echt chips wasted

15 reacties

Idd vreemd dat Villain zijn volledige stack riskeert met die hand. Hij maakt preflop een zeer slechte call op jouw all in. Heb je uiteindelijk nog wat verdiend aan dat toernooi met KO?

Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder

nope, ben op de 12e plaats geëindigd en villain op de 8e

mijn ervaring met KO's is dat als ik er 5 speel, ik daarvan bij minstens één itm ben en bij de rest met badbeats eruit lig, maar door de KO premie en de uitbetaling van een 9e plaats of beter is dat toch winst.

Buh, is het echt zo'n slechte call van hem dan?
Hij moest nog maar 10k callen om 34k te winnen -> maar ~30% equity nodig, en dat heeft hij vast en zeker tegen je range hier...
Mss dat er bij MTTs nog een hoop andere factoren bij komen kijken, idk, ben zelf meer een cashgame speler.

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door disox
Hij moest nog maar 10k callen om 34k te winnen -> maar ~30% equity nodig, en dat heeft hij vast en zeker tegen je range hier...
Mss dat er bij MTTs nog een hoop andere factoren bij komen kijken, idk, ben zelf meer een cashgame speler.

hij moet helemaal nite 3betten met 9-9 in eerste instantie

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh

Oorspronkelijk gepost door disox

hij moet helemaal nite 3betten met 9-9 in eerste instantie

99 lijkt me een standaard resteal hand vanuit de SB vs een BTN open hoor..

Gezien de posities kun je vanuit de SB stealreraisen met de volgende kaarten: AJ+ en 88+ (bij tegenstander op Button). Dus stealreraisen is nu mogelijk. Echter, in de strategie staat ook het volgende:

"Een stealreraise is een erg eenvoudige speelwijze. Wanneer precies één speler voor jou heeft geraised en verder (nog) niemand in het spel is, dan ga je meteen all-in, in een poging om zo de pot op te pakken."

SB had dus meteen all-in moeten gaan, i.p.v. 3-bet.

Zie hier.

Gangstahhh
PokerStrategist

ik bedoelde dat hij gwoon moest shoven maar kwam wat raar over

Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder

ok, dus een shove van de SB was betere play geweest, maar ik was waarschijnlijk ook broke gegaan met QQ na een shove van hem.

Deze speler in de SB was namelijk al de hele tijd vrij loose aan het spelen.

Ja natuurlijk ga je preflop broke met QQ als de stacks zo klein worden, en zeker in een blind battle.
Het ging er gewoon om dat je zei dat villain zijn 99 slecht gespeeld had, wat dus totaal niet het geval is, hij zou het juist slecht gespeeld hebben moest hij het anders aangepakt hebben.

Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder
Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder

hier weer een fijn voorbeeld van het geluk wat ik al een week lang niet schijn te hebben:

Full Tilt No-Limit Hold'em, 3.3 Tournament, 500/1000 Blinds 125 Ante (8 handed)

MP1 (t18838)
MP2 (t21164)
CO (t6350)
Button (t17535)
SB (t18628)
BB (t14570)
Hero (UTG) (t22749)
UTG+1 (t23100)

Hero's M: 9.10

Preflop: Hero is UTG with A, A
Hero bets t2000, 5 folds, SB calls t1500, BB raises to t14445 (All-In), Hero calls t12445, 1 fold

Flop: (t31890) 4, 6, 5 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t31890) 8 (2 players, 1 all-in)

River: (t31890) J (2 players, 1 all-in)

Total pot: t31890

Results:
BB had 8, 5 (two pair, eights and fives).
Hero had A, A (one pair, Aces).
Outcome: BB won t31890

alle coinflips verliezen, monsters die gekraakt worden door 2 pair, sets, straten of flushes ik ben het voorlopig wel even zat ik moet ik eerlijk bekennen

Arjon
Oldschool Grinder

Hey Timmaywin,

Erg vervelend zeg, dat je nu al een aantal keren achter elkaar met zulke lelijke handen te maken krijgt. :(

Zelf zit ik met mijn SnG sessies ook in zo'n vervelende downswing. Ik heb besloten om een paar dagen pokerpauze te nemen, zoiets kan nooit kwaad denk ik.

Misschien kun je ook onze psychologie artikelen nog eens doorlezen. Die kunnen toch wat steun en tips geven op momenten dat het niet lekker loopt.

Veel sterkte in ieder geval.

Timmaywin Topicstarter
Timmaywin
Oldschool Grinder

bedankt voor de reply, gedeelde smart is halve smart ;)

Ik moet zeggen dat ik de term "downswing" heb onderschat en ik nu ondervindt wat het echt inhoud, keer op keer handen verliezen, ookal sta je 90% voor tegen 10% en het gevoel hebben dat je met geen enkele hand meer kan winnen behalve als je de nuts hebt.

net weer een hand waar m'n AA wordt gekraakt door TKo die een full house hit...

Ik ben van plan dit weekend inderdaad een break te nemen want m'n geluk lijkt echt op te zijn

Arjon
Oldschool Grinder

Precies en soms krijg je wel eens een tijdje zovaak een bad-beat achter elkaar dat je er niet eens meer pissig om kunt worden, het werkt dan vooral heel erg vermoeiend.

En als je moe bent moet je uitrusten, dus een break is dan één van de weinige oplossingen.

We gaan gewoon over een tijdje weer lekker opnieuw knallen! :)