Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Idee voor Blacklist

23 Berichten
19 Gebruikers
0 Reacties
4,293 Weergaven
Tonaldinho11
PokerStrategist

Eigenlijk een beetje raar dat er (nog) niet zoiets is als dit op het forum. Op andere fora zijn er al blacklists waarin een lijst wordt samengesteld van personen die gescammed hebben incl toelichting.

Ik hoop dan ook dat er zo'n blacklist samengesteld kan worden door een van de mods en deze als belangrijke thread in de Backdeals, stakings & swaps sectie wordt neergezet.
Is eigenlijk heel simpel en behoedt mensen hier voor deals aangaan met (potentiële) scammers. Dacht eraan om verschillende categorieën van scammen neer te zetten (van dieven), tot een slordig iemand die een backdeal heeft afgeraffeld en niet goed heeft gecommuniceerd met investeerders). En dan toelichting geven + Pokerstrategy naam (namen) en Pokerroom naam (namen).

Misschien zelfs blacklists van andere fora aan toevoegen zodat je een zo groot mogelijk bereik hebt.

Hoop dat hier echt wat mee gedaan wordt door de mods.

Beantwoorden
Citeren
22 reacties
Kidd0Beatrix
Poker Player

Goed plan

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Heb al eens voorgesteld, maar meen dat het is afgeschoten. Ik weet niet meer waarom. Ben al meerdere keren voor relatief kleine bedragen gescammed. Dat het bijna niet de moeite er tijd is in te steken, maar misschien toch maar eens werk van maken

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

doen

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door oscaar10
doen

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

We hebben in ieder geval intern wel een dergelijk overzicht, zodat wij in ieder geval bepaalde personen in de gaten kunnen houden.

Ik zal in ieder geval wel dit idee intern bespreken, om te zien of dit iets is dat we haalbaar/wenselijk achten.

Meer info volgt zodra ik die heb. Bedankt voor de suggestie in ieder geval.

David

Beantwoorden
Citeren
drdavy
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Orodin
We hebben in ieder geval intern wel een dergelijk overzicht, zodat wij in ieder geval bepaalde personen in de gaten kunnen houden.

Ik zal in ieder geval wel dit idee intern bespreken, om te zien of dit iets is dat we haalbaar/wenselijk achten.

Meer info volgt zodra ik die heb. Bedankt voor de suggestie in ieder geval.

David

Intern word er niemand genaaid wij moeten weten wie de bastards zijn.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Nou, dat "moet" niet.

Zoals ik zei, we zullen bekijken of dit zinvol/haalbaar/wenselijk is.

En met "intern" bedoel ik, zodat wij mensen in de gaten kunnen houden om te voorkomen dat welk lid dan ook gescamd wordt. Leek me obv dat ik dat bedoelde :)

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Heb ook nog wel een aantal namen waaronder een heel aantal van dit forum

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Nee bay noem mijn naam nou niet.. Gaat me reputatie op dit forum :(

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Toon,

Ik vind het idee van een blacklist persoonlijk in principe wel goed.

Het standpunt van PS als bedrijf, is dat we dit op zich niet willen - omdat het ons indirect verantwoordelijk maakt voor het al dan niet zwart maken van iemand (waar wij het niet 100% kunnen bewijzen bijvoorbeeld), of het leden het idee kan geven dat wij alles (kunnen) controleren en dat alle aangeboden stakings dus 100% veilig zijn.

In de Russische community hebben ze bijvoorbeeld echter wel een blacklist - In de Duitse community werken ze met "persoonlijke feedback threads" waar je bij je staking naar moet linken en waar iedereen dus je hele "stakings geschiedenis" kan teruglezen.

Zelf vind ik voor beide wat te zeggen. Een blacklist werk misschien makkelijker om snel iemand op te zoeken. Persoonlijke "feedbackthreads" geven echter eerder een positieve incentive, omdat je zo, als je altijd je stakings goed en netjes afrondt, bij wijze van spreken een goede "history" hebt en het dan voor leden makkelijker wordt om in zee te gaan met mensen die een goede reputatie hebben. Dit geldt dan zeker voor leden die nieuw zijn in het staking gebeuren.

Rene

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Laten we inderdaad niet flauw doen. Niet alle stakingsdeals worden op dit forum besproken en veel mensen leren elkaar hier kennen zodat ze elkaar op skype hebben. Van bescherming via interne info vind ik hier helaas maar zeer weinig sprake en dat is niet pokerstrategy zijn schuld neen. Maar ze doen er ook niets aan om leden proberen 'extern' te beschermen.

Waarom niet werken met een soort van reputatie thread waar leden elkaar kunnen upvoten en downvoten zeg maar ? Een van de mods houdt deze thread bij en mensen kunnen andere +1 of minpunten geven ... bv laattijdig betalen is -1 per week en per $100 ofzoiets. Dus iemand die een week geen $500 betaalt ofzo krijgt na een week onmiddelijk -5.

Hierbij ook nog info over leden die al helemaal gescammed hebben obv en die standaard -100 hebben ofzo ..
Kan ook gewoon met lijsten werken met goede en slechte ervaringen en eventueel met tussenlijsten om het eenvoudiger te houden..
Zo heb je positieve feedback én 'externe bescherming' dan heeft iedereen kans om positief in het daglicht te komen als ze zich goed gedroegen in staking

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

doen

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

Gewoon blacklist doen en klaar.

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door bayleysa
Gewoon blacklist doen en klaar.

+1 ik heb er alvast eentje van pokerstrategy die er op kan, die het nodig vond om opeens te verdwijnen

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door luca02

doen

lolll dit is zieke bump waard.

OT: Blacklist kan wel handig zijn, maar die Duitsers hebben toch ook wel weer een praktisch alternatief bedacht.

Beantwoorden
Citeren

thx for bump :D

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Blacklist is prima idee, voten niet, want dan kunnen persoonlijke vetes via de blacklist worden uitgevochten.

Mijn idee zou zijn: iemand die van scammen wordt verdacht of duidelijk heeft gescamd voordragen aan PokerStrategy, die dan bepaalt of de persoon via het forum op een blacklist kan. Deze dan alleen door PS-staf kunnen wijzigen.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975

doen

Beantwoorden
Citeren
bayleysa
Legacy Member

bump