Week na week zitten we er wel een beetje mee te lachen hoe de Russen telkens zoveel winnen. We weten natuurlijk niet hoeveel groter de Russische community is, en dus hoeveel groter de kans is dat er een Rus wint tegenover de kans dat er een BE/NL lid wint. Ik zou eigenlijk nog altijd eens de verhouding willen zien tussen aantal RU raffle tickets en aantal BE/NL raffle tickets.
Maar met die Rus die nu zowel de 1ste als 2de prijs wint, heb ik toch enorme twijfels over de correctheid van die Raffle. Volgens Lazza61 (official) op het Engels gedeelte klopt dit aangezien iedereen met elk raffle ticket meedoet en dus meerdere keren kan winnen. Laat het ons echter eens statistisch benaderen. Ik ga er even voor het gemak van uit dat iedereen evenveel tickets heeft. De kans dat de 2de winnaar dezelfde is als de 1ste winnaar is dus 1/n met n het aantal PS.com leden. De kans dat een willekeurig BE/NL lid een bepaalde plek wint is m/n met m het aantal BE/NL leden. De kans dat er in een bepaalde week een BE/NL lid iets wint is dan 12.m/n. Ik weet niet hoeveel m is, maar dat zal toch wel meer dan 100 zijn. Maw, de kans dat er een week een BE/NL lid iets wint is 3 grootte-ordes groter dan de kans dat iemand zowel 1ste als 2de prijs wint. En toch zien we misschien eens om de 10 weken een BE/NL lid iets winnen. Je verwacht dus dat dezelfde 1ste als 2de prijs eens om de 10.000 weken voorkomt... Sure het kan variance zijn, maar het begint er toch wel verdacht uit te zien, vind ik. Iemand moet toch eens de RNG nakijken, me dunkt.