Heel dit gedoe is vannacht dus duidelijk nog verder uit de hand gelopen vannacht , ondanks het feit dat ik had gevraagd waar je hier in de openingspost om vraagt , maar blijkbaar zelf niet nodig acht het uit te delen : Respect.
Ik geef duidelijk aan dat poker vaak een kwestie van discussie is, en dat niemand ooit 'gelijk' zal hebben. En zelfs als iemand gelijk zou hebben, dan is het pas in de discussie waar je kan leren waar het verschil zit tussen jouw en zijn denkpatroon. Zo kan het bv ook zijn dat een denkpatroon van beiden gelijk is , maar gewoon een andere conclusie volgt.
Verder denk ik dat een beetje zelfreflectie je niet zou misstaan. Je maakt een topic vragend om respect, terwijl je zelf iedereen loopt uit te dagen en te zoeken, zelfs na mijn oproep. Hoewel stukkrapoel ook wat emotioneel reageerde op wat jij zei (doet niet iedereen dat eens), houdt hij zich na mijn tussenkomst echter mooi in, en verdedigt ie zich enkel op een neutrale toon, en probeert hij nog inhoudelijke content mee te geven. Jij gaat echter gewoon door, en blijft proberen je eigen gelijk halen, en blijft kappen op wat je minachtend 'spelers van lolsites' noemt. Dat lijkt me allemaal te wijzen op een chronisch tekort aan basisrespect
HEt hele idee van 'gelijk halen door wat de handjudge zegt' is trouwens ook niet ideaal ,want zoals ik boven al zei, niet iedereen heeft altijd gelijk. Daarbij is een judging vaak een veralgemening, en kan de judge als hij wil 2 schermen vol schrijven met overwegingen , dingen die veranderen als sommige stats anders zijn , enz. Zoals ik zei is vaak het proces van tot een beslissing te komen vaak belangrijker dan de beslissing zelf.
All in all hoop ik dat je in de nabije toekomst beseft dat respect iets is wat je verdient, en zoals Oscaar ook aangaf, je enkel zaait wat je oogt. Zeker in een community, en in iets als Poker, hang je voor te leren en te discussiëren vaak af van de goodwill van andere mensen. Hierop gaan hakken , trollen , uitdagen of andere minder aangename dingen gaan je pokercarriere nooit ten goede komen, want je gaat veel minder kansen krijgen om te leren. Ik ga nu de topic op slot gooien, en hoop dat je in de komende dagen mijn advies ter harte neemt.