Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 3-bet chart

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
694 Weergaven
Creoboter

Ik zit in UTG1 met TT. Er is een raise vanuit UTG. Is dit volgens de charts nu een fold of een call?

5 reacties

Fold.

Je kijkt naar de chart: "3-Bet against a raise from these positions including small blind defence"-chart, want er zijn geen callers.

Je hebt JJ of hoger nodig voor een 3-bet in deze situatie.

Hopelijk helpt dit. :)

-Dy

Creoboter

Helpt me inderdaad om te begrijpen hoe de charts te lezen. Ik was er nogal verbaasd over dat dit geen re-raise zou zijn. Wellicht een beetje afhankelijk van de tafel of je kan verwachten HU te komen te zitten of niet.

En de blinds defence chart? Is die nou alleen van toepassing als de first in speler ge-raised heeft of ook als er eerst een limper is en dan een raise?

Thx.

De BB defense chart ben ik nog niet gans uit.
Ik denk enkel te gebruiken als je geen callers hebt, gewoon 1 raiser, maar ik ben het niet zeker.

Creoboter

Ik denk dat je hier idd gelijk in hebt anders zou het m.i. niet uitmaken vanuit welke positie de raise komt. De raiser kan immers niet meer op een steal zitten als er reeds een caller is en zal alleen met premium handen raisen.

M.i. zijn de handen in de calling/raing with raises and callers in front of you er te weinig om vanuit de BB te gebruiken tegen een raise en in de Big Blind Defence chart teveel uitgaande van een limp gevolgt door een raise.

Iemand anders die hier een licht op kan schijnen?

Yoghi

Voor zover ik weet is de BB defense chart gemaakt wanneer je tegen een raise zit zonder verdere callers. Hoe je tegen een raise speelt met callers verschilt per situatie. Normaal gezien zul je meer handen met implied odds callen (suited hands, connectors etc) en minder handen met reverse implied odds (K5o, Q7o etc).