Ga naar het forum
Wanneer zijn jullie...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Wanneer zijn jullie geswitched van FR naar SH?

10 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,219 Weergaven

Speel de laatste tijd veel op Party, maar er zijn niet zoveel FR tafels, dus een goede vinden is niet altijd mogelijk.

Er zijn wel veel meer SH tafels, ook op de laagste limiet (0.05/0.1). Ik heb nu iets meer dan 500BB, is het beter om te wachten op een grotere BR?

Waneer zijn jullie overgeschakeld, en hoe vonden jullie de overgang van FR naar SH?

Cheers,

-Dy

9 reacties
superjunk
PokerStrategist

500BB is veel te weinig.. ! dat is maar 5 buy-ins ja.
Voor een goed BRM gaan we uit van 30 buy-ins.

Je speelt veel looser op de SH tafels dan op de FR.

Maar je speelt nu SSS FR ?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Eeuh, fixed limit. Geen SSS. :)

superjunk
PokerStrategist

Ik ben geswitched op $0.25/$0.50 met 300BB. Dat was niet zo slim!

Moest ik het opnieuw doen zou ik eerst $0.5/$1.0 gaan grinden tot ik 500BB heb, en daarna pas switchen.

500 BB is zat.

Zou wel leuk zijn al de ervaren FL spelers hun kijk geven op het overstappen van FR naar SH. Ben hier erg benieuwd naar de ervaringen.

DukeFreedom
BlackMember

Zelf tot $0.25/0.50 FR gespeeld op Party Poker. Is ook goed te doen, die limieten zijn allemaal goed te beaten, en de tafels hebben hoge fish & players % / flop gehalte.

Toen logischerwijs nog $0.50/1.00 FR geprobeerd, maar dat ging wat minder. Het viel me op dat mensen op dat niveau toch wel wat tighter beginnen te spelen (players % / flop is ook duidelijk lager dan op lage limieten).

Uiteindelijk had ik er na niet goed genoeg spel / downswingetje van -120 BB (slechts -50 BB als je de Party Points er weer erbij opteld) en best lang spelen er wel een beetje genoeg van in ieder geval. Op zich is $0.50/1.00 nog wel (goed) te beaten door consequent de strategy toepassen, maar persoonlijk denk ik dat het meer loont om hier de overstap te maken omdat er gewoon veel meer fish op SH zit denk ik.

Zoals gezegd en vooral geinspireerd door het feit dat vele FL op de hogere limieten hier toch ook gewoon SH spelen waagde ik me er dus ook aan op $0.50/1.00 SH (daar had ik de bankrol wel voor en ik zou op zich ook 500 BB wel aanraden).

Zakte initieel ook hier wat terug, gedeeltelijk door wat slecht spel waarschijnlijk, want het is wel even een overschakeling van FR naar SH. Toen goed de artikelen doorgelezen en de SH tabellen er serieus bijgepakt en sindsdien ging het lekker opwaarts en staat er nu een leuke +380 BB.

Ik denk dat het best goed is om juist zo lang mogelijk FR te spelen, omdat het je leert geduld te hebben.

SeaJaws
Elite Grinder

Ik denk dat je tot 0,5/1 ongeveer wel alleen FR kan spelen, maar je moet wel een goede tafelselectie toepassen en als je niet genoeg goede tafels vind ofzo kan je beter een paar tafels van een lagere limiet er bij nemen dan te tighte tafels er bij nemen. Maar boven 0,5/1 is het wel aan te raden om ook SH te spelen, alhoewel je als je met weinig tafels tevreden bent wel tot 5/10 en mss wel hoger ook goede FR tafels vind, maar die worden heel snel tighter.

Ik zou ook op een niet te hoge limiet SH beginnen leren omdat het spel toch wel vrij anders is en in het begin wel wat aanpassing vraagt.

Ik raad ook heel hard deze charts aan (link werkt pas vanaf gold). In het begin is het wat wennen en zoeken wat alles juist betekent, maar eens je hem kent is het heel handig in blinddefence, openraise, isolation raise, 3-betten etc.

Yoghi
BlackMember

Ik ben al bij 0.1/0.2 begonnen. Het maakt niet echt uit, zolang je je er maar goed bij voelt :)