Ga naar het forum
Call (w/o implied o...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Call (w/o implied odds)

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
890 Weergaven
Creoboter
Oldschool Grinder

N.a.v de discussie in de hand van Darthbobo (1/2 K4s)

@DukeFreedom
Bedankt voor alle tijd die je in me steekt. Sorry dat het muntje van de materie alleen nog niet valt.

Ff terug naar de basis en misschien dat het me wel duidelijk wordt als hetgene wat we er tot nu toe over hebben geschreven even vergeten.

In welke situaties en op welke manier moet het rijtje "Call (w/o implied odds)" in de praktijk gebruikt worden? (Het lijkt indien gebruikt vanuit de BB tegenstrijdig met het 70% van gemiddelde equity principe)

6 reacties
DukeFreedom
BlackMember

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/fixed-limit/506/1

Lees dat artikel maar eens door, daar wordt goed uitgelegd waarom we in BB defence situaties met >35% equity callen en ook hoe je preflop het beste kan denken zodat het ook nog min of meer analyseerbaar blijft.

Creoboter Topicstarter
Creoboter
Oldschool Grinder

Thx. Het artikel en de theorie was me bekend en duidelijk muv de playability en de daar uit volgende berekening van approx reaction to opponents PFR

Ik heb steeds (onterecht?) met het idee rond gelopen dat je ook van de tabel call (w/o implied odds) gebruik kon maken als een instrument om te berekenen of je genoeg equity hebt. Ik begrijp niet waar deze tabel anders toedient. Is dat soms een gedeelte uit platinum ? Volgens mij wordt het niet besproken in de gold secties.

De Approx chart is gemaakt door een standaard PS lid genaamd Approx, en je zal er dus weinig over vinden in de articles.

Deze charts zijn ook niet altijd 100% correct. In verschillende versies tref je soms (kleine) correcties aan en dat heeft z'n redenen.

Ik heb niet zo lang geleden een aantal van deze Approx charts zelf berekend, en kom soms andere waarden uit. Veel hangt ook af van hoe je de rekenmethode van Equilator instelt.

De call w/o implied odds is waarschijnlijk de meest onnauwkeurige chart en als ik me niet vergis is deze ook verwijderd in de laatste versie.

Creoboter Topicstarter
Creoboter
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DarthBobo
Deze charts zijn ook niet altijd 100% correct. In verschillende versies tref je soms (kleine) correcties aan en dat heeft z'n redenen.

Ik heb niet zo lang geleden een aantal van deze Approx charts zelf berekend, en kom soms andere waarden uit. Veel hangt ook af van hoe je de rekenmethode van Equilator instelt.

De call w/o implied odds is waarschijnlijk de meest onnauwkeurige chart en als ik me niet vergis is deze ook verwijderd in de laatste versie.

Je weet niet half hoe blij ik ben dit te vernemen. Ik dacht echt dat ik er geen hout meer van begreep omdat ik andere waarde kreeg. Maar dan is het me duidelijk. Gewoon van mijn eigen berekeningen uitgaan en de call (w/o implied odds) chart enigszins vergeten. Thx.

beter gezegd nog: call w/o implied odds is waarschijnlijk wel redelijk correct, maar in de praktijk heb je toch altijd te maken met implied odds, dus ja veel heb je er niet aan :)

Creoboter Topicstarter
Creoboter
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door DarthBobo
beter gezegd nog: call w/o implied odds is waarschijnlijk wel redelijk correct, maar in de praktijk heb je toch altijd te maken met implied odds, dus ja veel heb je er niet aan :)

Rotzak, nou heb je me toch weer aan het twijfelen gebracht :)

Denk dat ik eruit ben. Als je in equilator random hands invult voor het aantal tegenstanders dat je nodig hebt om de juiste odds te hebben kom je in de regel uit op 70% van de gemiddelde equity. Ik ben wat aan het testen door random te vervangen voor tight / loose of combinatie daarvan maar volgens mij als je een loose en een tight voor je hebt zitten kan je dus idd met 72s of 64o callen en heb je nog steeds de benodigde 23% equity. Ik denk dat het w/o implied odds er hier voor staat dat je die juist NIET mee moet nemen.
Als wat ik hierboven beweer correct is, zou het dus een heel makkelijke shortcut zijn om te benaderen of je genoeg equity hebt.

Jullie mening?