Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Pot odds

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
973 Weergaven
Hanzie82
PokerStrategist

In het artikel over odds en outs in de bronze section staat bij het deel over pot odds een voorbeeld van een OESD. In het voorbeeld worden dan op de flop de odds van de flop naar de turn genomen (5:1).

1) moet er op de flop niet de odds van de flop naar de river genomen worden, aangezien er nog 2 kaarten komen?

2) Kan ik op de turn altijd de odds uit de eerste tabel (flop naar turn) nemen?

Zoals ik het begrepen heb, neem ik op de flop de odds uit de 2de tabel, en op de turn de odds uit de eerste tabel, maar in het artikel nemen ze altijd de odds bij 1 kaart blijkbaar.

7 reacties
Poefters
PokerStrategist

Je moet op de flop uitmaken of je nog 1 kaart wil zien (turn) of het volledig hand wil zien (turn+river=showdown)....

De tabel met odds van flop naar de turn geven jou jouw odds die je moet hebben om profitabel nog 1 kaart te zien

Wanneer je besluit op de flop om tot een showdown te gaan vb bij een flushdraw dan tellen de odds van de flop naar de river...

Hou er wel rekening mee dat je de pot odds afweegt tegen jou odds, pas wanneer de pot odds groter zijn dan jouw odds maken je een profitabele call...

Dit is alvast mijn versie maar aangezien ik zelf nog maar newbie ben mogen er mensen mij corrigeren waar nodig!

Hanzie82 Topicstarter
Hanzie82
PokerStrategist

Zou iemand dit kunnen bevestigen?
Mij lijkt het raar dat je op de flop die keuze moet maken.

Het kan toch zijn dat je op de flop met een vb. een gutshot de juiste odds krijgt voor naar de river te gaan (meer dan 5:1), maar dat je op de turn die odds niet meer krijgt ( niet meer dan 11:1) ?

NLDPeter
PokerStrategist

maar je gaat er nu van uit dat je altijd een river ziet als je voor 5:1 callt. Dat gebeurt neit altijd. Die afweging moet je op de flop maken.

DukeFreedom
BlackMember

1) Nee. Met je flop call krijg je alleen de turncard te zien. Als er op de turn opnieuw door iemand gebet wordt, moet je ook opnieuw herevalueren of je wel de odds krijgt om te callen om zo de rivercard te zien.

2) Ja. Het enige verschil tussen flop->turn en turn->river is dat er één kaart meer 'uit het deck is' (namelijk de turn card). Dit maakt echter zo weinig uit dat de odds flop->turn bijna hetzelfde zijn als turn->river.

Hanzie82 Topicstarter
Hanzie82
PokerStrategist

Ok, bedankt voor jullie antwoorden.

Dus als ik het goed begrijp moet je altijd de eerste tabel (flop naar turn) gebruiken en nooit de tweede (flop naar river). Staat die daar dan om een andere reden bij?

gewoonlars
Oldschool Grinder

Als je een allin moet callen op de flop, zul je nog de turn en de river zien daarvoor is de 2e tabel i guess.

Hanzie82 Topicstarter
Hanzie82
PokerStrategist

Ahzo, nu is het duidelijk.
Die 2de tabel is dus vooral van toepassing op No limit veronderstel ik.

Merci allemaal voor de antwoorden.