Skip to forum
Fixed limit boeken

Meldingen
Alles wissen

Fixed limit boeken

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,683 Bekeken

Ik vond deze thread over boeken:
Boeken voor Fixed Limit: Aanraders?
maar vreemd genoeg is deze gesloten.

Daarom vraag ik het hier nog eens opnieuw. Als je juist één boek over fixed limit poker kan lezen (ik wil er juist één kopen), welke zou je dan aanraden?

Beantwoorden
Citeren
5 replies
Horemanske

deze http://www.twoplustwo.com/books/poker/winning-tough-holdem-games/

Heb die hier ergens liggen in nieuwe staat :P

Interesse laat maar iets weten.

Mvg Steven

Beantwoorden
Citeren

Ziet er een goed boek uit. Het is wel zo dat ik enkel FR speel, dat kan misschien een probleem geven?

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Oorspronkelijk gepost door Filippus
Ziet er een goed boek uit. Het is wel zo dat ik enkel FR speel, dat kan misschien een probleem geven?

Ik ben geen Fixed-Limit speler, maar ik denk dat hier dezelfde redenering opgaat als bij No-Limit:

Als een boek/artikel over short-handed gaat terwijl je zelf fullring speelt, moet dat op zich weinig uitmaken. Je moet er alleen rekening mee houden dat er meer vroege posities zijn en bedenken dat je vanuit die posities tigher speelt en dat je tighter terugspeelt tegen spelers die in die posities zitten. Kun je dat volgen?

Andersom geldt hetzelfde: als een boek over fullring gaat, terwijl jij short-handed speelt, dan kun je de eerste vroege posities schrappen, waardoor spelers gemiddeld wat looser openen en je dus ook looser kunt terugspelen.

Mocht je daar verdere vragen over hebben, laat het dan gerust even weten. Er zijn hier zat mensen die het beter kunnen uitleggen dan ik ;).

Groet,
David

Beantwoorden
Citeren
Orodin

Mijn god wat een late reply, ik zie het nu pas :facepalm: :coolface:

Excuus voor het late antwoord dus, ik hoop dat je dit nog leest :)

Beantwoorden
Citeren

De laatste maanden zit ik niet zoveel op PokerStrategy maar toevallig vandaag wel. :)

Ik snap je uitleg, zeer logisch allemaal. Ik heb alleen wat schrik dat het 'ermee rekening houden dat ik wat tighter moet spelen omdat het FR is in plaats van SH' misschien niet zo gemakkelijk is.

Kijk, ik ben maar een beginner qua niveau. Daarom zou ik het graag zo straightforward mogelijk hebben. Daarmee bedoel ik dat ik wil dat in zoveel mogelijk situaties heel concreet wordt uitgelegd wat je wanneer en waarom moet doen. Een beetje zoals in de artikels hier op de site.

Ik verwacht dat het boek dus minstens alle topics omvat die in de bronze, silver en gold artikels behandeld worden. Ik verwacht van een goed boek dat indien je alles begrijpt, je de theoretische bagage hebt om een heel eind op te kunnen in de limieten (natuurlijk vergt het in de praktijk brengen daarvan heel wat oefening).
Maar is dit ook het geval voor dit boek?

Beantwoorden
Citeren